SME
Utorok, 17. máj, 2022 | Meniny má Gizela

Trolejbusy vyberú aj podľa kapacity

Dopravný podnik vyhlásil nový tender. Doplnil nové kritériá.

V zime sa pokazilo desať starých trolejbusov. Dopravný podnik ich však ukázať nechcel.V zime sa pokazilo desať starých trolejbusov. Dopravný podnik ich však ukázať nechcel. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. V novom tendri na trolejbusy, ktorý v stredu vyhlásil dopravný podnik, budú bodovať nielen počet dverí a hmotnosť. Stúpla síce dôležitosť ceny zo 40 na 60 bodov zo sto, no hodnotiť budú aj kapacitu a počet sedadiel, ktoré sú dostupné z nízkej podlahy.

Súťažiaci tiež budú môcť ponúknuť trolejbusy, ktoré ešte na Slovensku nie sú schválené. Päť dverí a certifikát o schválení boli dva body zrušeného tendra, ktoré odradili záujemcov. Napríklad firma Cegelec sa obávala, že by si certifikát nestihla vybaviť. Podľa podniku si to však firmy zle vysvetlili. "DPB trvá na tom, že spoločnosti mali 13 mesiacov na získanie certifikácie od podpisu kontraktu," povedala hovorkyňa mestského podniku Agáta Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Podmienku však kritizoval aj Úrad pre verejné obstarávanie, ktorý nakoniec tender zrušil. Podotkol, že podľa súťažných podkladov mal byť certifikát súčasťou ponuky. Tú mali firmy predložiť do mesiaca.

Odborník najatý úradom usúdil, že aj keby o potvrdenie požiadal v deň vyhlásenia súťaže, do mesiaca by si ho nemusel stihnúť vybaviť. Podmienka aj skutočne odradila niektorých záujemcov, napríklad českú firmu Cegelec.

Prihlášku do jedného z najväčších tendrov v Bratislave poslala iba česká Škoda Electric s karosériou SOR Libchavy, firmy blízkej J&T.

Podnik teraz priznáva, že kritériá zmenil, aby opäť neprišla jedna ponuka. Naďalej však podľa hovorkyne trvá na tom, že pôvodné podmienky boli nastavené tak, aby sa mohli prihlásiť viacerí uchádzači.

SkryťVypnúť reklamu

Predĺžili aj lehotu na podanie ponuky z jedného mesiaca na mesiac a pol. Záujemcovia o pôvodný tender protestovali, že za mesiac nestihnú žiadať o vysvetlenie podkladov a vypracovať aj ponuku a to v slovenskom jazyku. Staneková tvrdí, že lehotu predĺžili len pre to, že predbežné oznámenie o súťaži nestihli zverejniť v termíne.

"Predĺženie lehoty vyplýva zo skutočnosti, že predbežné oznámenie nebolo zverejnené 52 dní pred vyhlásením verejného obstarávania," uviedla. Prihlášky čakajú do 27. mája.

Prvý tender zrušil Úrad pre verejné obstarávanie preto, že mohol diskriminovať hlavne zahraničných záujemcov. Európska komisia tiež pohrozila, že nákup nepreplatí. Aktuálne schválila, že mesto bude môcť použiť peniaze, ktoré si pôvodne pýtalo na vlakovú stanicu Filiálka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  3. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  4. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  5. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  6. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  7. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  8. OMV a BILLA prinášajú na čerpacie stanice kvalitné potraviny
  1. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Bojovník Jiří Procházka sa stal novou tvárou XTB
  4. Hľadáte kvalitné diamantové šperky? Kúpite ich na Ardiama.sk
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  8. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 12 705
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 609
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 4 874
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 498
  5. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 2 251
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 029
  7. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 2 025
  8. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 383
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 22 270
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 8 060
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 7 330
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 7 183
  5. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 074
  6. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 553
  7. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 3 132
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 912
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu