Frešo by zobral cesty pod seba

Mesto totiž od kraja pýta dotáciu na údržbu ciest. Kraj dostáva dane z motorových vozidiel aj za Bratislavu.

Bratislava dnes iba pláta výtlky, cesty však potrebujú komplexné opravy.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Cesty v hlavnom meste by mohol spravovať Bratislavský samosprávny kraj - to je podľa predsedu kraja Pavla Freša jedno z riešení, ako by mohol kraj pomôcť pri starostlivosti o cesty v Bratislave. Pavol Frešo dnes na kraji zostavil odbornú komisiu, ktorá posúdi možnosti pomoci Bratislave v oblasti správy a údržby komunikácií. „Komisiu som požiadal, aby bezodkladne začala hľadať riešenia, ktoré pomôžu Bratislave,“ uviedol Frešo. S magistrátom bude kraj o riešeniach pri údržbe ciest rokovať v utorok.

Hlavné mesto zabezpečuje údržbu na 449 kilometroch ciest I. a II. triedy a prejazdných úsekoch, jej mestské časti na cestách III. a IV. triedy. "To je odlišná situácia oproti všetkým ostatným krajským mestám, s výnimkou Košíc. V nich sa o cesty I. triedy stará štát, o cesty II. a III. triedy príslušný samosprávny kraj a iba o cesty IV. triedy sa starajú príslušné obce," uviedol ešte vlani v decembri bratislavský primátor Milan Ftáčnik, keď sa na zasadnutí krajského zastupiteľstva snažil získať peniaze na bratislavské cesty. Ftáčnik predložil návrh, aby milión eur z rozpočtu kraja, konkrétne zo sumy 11,8 milióna, ktorú kraj vyčlenil na údržbu komunikácií, išlo práve na cesty v hlavnom meste. Krajskí poslanci však jeho návrh neschválili.

Stavom ciest v hlavnom meste sa zaoberali aj bratislavskí poslanci na poslednom zasadnutí zastupiteľstva. Mestskí poslanci zaviazali primátora Milana Ftáčnika, aby začal rokovať s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Pavlom Frešom o účelovej dotácii na opravu ciest II. a III. triedy.

Mesto by opravu ciest chcelo financovať z časti výnosu dane z motorových vozidiel, ktoré vyberá Bratislavský kraj. Bratislavský samosprávny kraj vyberá daň z motorových vozidiel za celý kraj, teda aj za autá registrované v hlavnom meste. Kraj však udržiava len cesty v okolí Bratislavy. „Dnes nám legislatíva neumožňuje investovať do cudzieho majetku, nielen nám, ale všetkým samosprávnym krajom. Jedno z riešení by bolo, keby cesty na území Bratislavy prešli pod správu BSK. Máme s tým lepšie finančné a manažérske skúsenosti ako magistrát," uviedol dnes Frešo.

Dlhodobejšie riešenia stavu ciest v hlavnom meste navrhli aj poslanci za SaS. Jedným z nich by mohla byť zmena zákona o daniach a poplatkoch, podľa ktorého by si výnos dane z motorových vozidiel delilo mesto a Bratislavský kraj. Ďalším riešením by podľa Juraja Miškova bolo, ak by Bratislava fungovala ako samosprávny kraj, ako napríklad Praha.

Župa podľa bratislavských poslancov za SaS berie 34 miliónov eur z dane z motorových vozidiel za všetky autá, aj tie v hlavnom meste, na cesty v Bratislave však nijako neprispieva.

Dotáciu na cesty má pýtať od kraja Ftáčnik, rozhodli poslanci. Viac tu

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 14 693
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 928
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 445
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 393
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 463
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 8 921
  7. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 563
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 7 058
  9. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 914
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 978