SME

Diskusia k článku: Frešo by zobral cesty pod seba

Mesto totiž od kraja pýta dotáciu na údržbu ciest. Kraj dostáva dane z motorových vozidiel aj za Bratislavu.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
17 príspevkov

  • centoani
    nechapem preco je v tom tak ybordel.v kosicach sa o to stara stat a tu sa ma starat mesto a prachy na to nikto neda. freso nedristaj a zacni konat.bud das mestu prachy za auta co su tu registrovane alebo sa o to staraj sam ked uz tie prachy vyberas.
    • Samo Muránsky
      Blog
      Ved navrhol ze oni tie cesty prevezmu... co by imho bolo spravne riesenie.
      • dudus

        Samo

        nebolo by to správne riešenie ale iba dočasné riešenie. Správne riešenie by bolo ak by sa bratislavský kraj de facto zrušil a samostatným krajom by sa stala Bratislava. Načo potrebuješ mať niekoľkostupňovú organizáciu na jednom území. Mestské časti - poslanci + starosta Magistrát - poslanci + primátor VÚC - poslanci + župan a to nehovorím o určitých oblastiach, ktoré naďalej spravuje štát. Proste v tom treba urobiť poriadok a jedným z najlepších a najúspornejších riešení je zrušenie BSK tak ako je dnes. Lenže tam príde o funkciu župan plus poslanci a ďalšie politické komisie atď.
        • maxikubo

          re: riešenie

          podobne možno hľadieť na potrebu stupňa "mesto", ak sú mestské časti funkčné, pokryjú potreby mesta na výkon pôsobnosti VÚC môžu zriadiť spoločný úrad s prednostom a starostovia mestských častí môžu zo svojho stredu osobu, ktorá bude vykonávať pôsobnosť "župana"
          • antijet
            veľmi podivné "šetrenie" odstrihnutím toho, čo sa mi nepáči. Vtedy, keď je však "mestská časť" zlá, boli by ste ochotný škrtnúť ju, keby sa hodilo? Nezabudnite, že autoritu nemá žiadna mestská časť, ale HMB! Ak chcete "mestské časti", vyďelte ich od HMB, možno Vás urobia starostom :D
            • maxikubo
        • antikoncept
          zrušiť "Bratislavský samosprávny kraj" nemožno, keďže tieto musia byť totožné s krajmi, ktoré sú jednou zo základných územno-správnych článkov štátu (obec - okres - kraj - Slovenská republika); "štátne kraje" a "samosprávne kraje" musia byť totožné.
          • dudus
            Pozor nie je pravda že "štátne kraje" a "samosprávne kraje" musia byť totožné. " Toto už neplatí niekoľko rokov. Rozdiel je územná samospráva (obce, mestá, VÚC) a miestna štátna správa (Krajské školské úrady, rôzne obvodné úrady atď.) Bratislavský samosprávny kraj ako župu nie je problém pretransformovať priamo do Bratislavy obdobne ako to majú vo viacerých štátoch. Existujú dve možnosti: 1, prvá možnosť je že úlohy kraja prevezme mesto Bratislava a de facto sa obce stanú mestskými časťami 2, druhá možnosť je, že Bratislava sa stane samostatnou župou a okolité obce, ktoré dnes nie sú súčasťou Bratislavy ale zároveň sú v bratislavskom samosprávnom kraji buď prejdú do Trnavského kraja alebo sa pričlenia k Bratislave ako jeho mestké časti. Keď už sme pri rozdelení krajov treba si uvedomiť jednu vec a to ich veľkosti respektíve "malosti" v porovnaní s európskymi krajmi...
            • antijet
  • Servius fortis
    Zaujimave je, ze doteraz to mestu nevadilo. Ako je to mozne? Bud su uplne neschopni a roky udrziavaju cesty bez toho, aby za to dostavali peniaze. Alebo je sucasny system vysledkom spinavej politickej hry o rozdelenie verejnych zakaziek. Ani jedna alternativa ma teda vobec neupokojuje. Vie niekto viac?
    • Katarina Augustinic

      rada vysvetlim

      dobry den, kedze som ako poslankyna za SaS spolu s kolegami navrhovala uznesenie, rada by som vysvetlila nase pohnutky. Kedze stav ciest je katastrofalny a mesto nema na ich opravu peniaze, kedze ako jedine mesto v SR sa stara o cesty vsetkych tried, hladali sme riesenia a myslime si, ze dan z motorovych vozidiel by mala byt prednostne pouzita na udrzbu ciest a pritom BSK ma najvyssi vyber dane ( kedze je v BA najviac prihlasenych aut), ale pouziva tuto dan z polovice na ine ucely. V minulosti uz padli zevraj taketo navrhy, ale zupa nereagovala. Preto treba o tejto teme diskutovat a upozornovat na nu ( aj preto sme sa do toho pustili ) prerozdelit dan tak, aby mesto mohlo z tejto dane opravovat cesty. Odovzdat cesty do spravy zupy nie je riesenie, to suvisi so sietami, osvetlenim, kamerami pre MP a pod. Naozaj to nie je ziadna spinava politicka hra a pokial by mesto dostalo financie, budem prva, ktora bude ziadat transparentne vyberove konanie za ucasti nezavislych odbornikov na opravy.
      • Servius fortis
        Ale preco prave teraz? Co ste robili doteraz? Ten stav je uz peknych par rokov, takze, ak mate odvahu, skuste mi odpovedat: - ste taki neschopni, ze ste o nedostatku penazi na spravu ciest v Bratislave nevedeli? - ste taki skorumpovani, ze pre rozdelovanie sfer vplyvu nechate rozpadnut cestnu siet v Bratislave? Nijake ine vysvetlenie ma nenapada.
  • hipi
    freso sa neviem postarat ani o vlastne cesty, nieto este aj o Bratislavske. Okrem biskupice-rovinka nepoznam ani jednu cestu, ktora by sa len neplatala a aj to diletantsky, ze vysledok je horsi ako stav pred opravou, viz cesta Malinovo-Ivanka pri Dunaji.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  4. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  6. Na Marka oharka do jarka
  7. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 044
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 885
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 078
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 864
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 157
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 778
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 471
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 756
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 325
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 606
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 678
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 16 959
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 226
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 587
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.