Mesto má už štyri roky starú stratégiu na zvýšenie podielu zelene, namiesto toho však ďalej asfaltuje.
SHMU nema relevantne data?
Ehm.prejdi sa medzi medickou a cintorinom
ak uz nepocitis rozdiel cisto subjektivne, tak cisto objektivne si so sebou zober teplomer, aby si ten rozdiel cca 5 stupnov mal ako tvrde data. dovtedy nezahlcuj diskusiu svojimi dohadmi.sme12345,
ja som okolo 13:00 bol pred tržnicou, na Trnavskom mýte. Ako súčasť rekonštrukcie podchodu akurát opravujú prístupové chodníky k nemu. Až bolel ten pohľad na ten horúci, čierny, čerstvo položený asfalt. A nejaký optimista z magistrátu, či z mestskej časti tam dovolil, či prikázal vysadiť až dva stromčeky, ktoré ak prežijú, tak možno o desať rokov už budú aj nejaký ten tieň produkovať. Lenže dva akokoľvek veľké stromy v tej asfaltovej púšti neznížia teploty o 4 stupne. Tie dva vysadené kusy sú iba o tom, že nejaký architekt asi rozhodol tak, dáme sem dva stromy, lebo tu dobre ukážu. O počte a mieste sadenia stromov mali rozhodnúť zelení, či odborníci na životné prostredie... Ten podchod poriadne zatiekol začiatkom leta. Iste tam bola smola v tom, že akurát boli odmontované pôvodné prístrešky nad vchodmi, teda dážď priamo pršal do podchodu. Hlavný problém ale bol v tom, že voda valiaca sa z vybetónovanej Koliby bola tak vysoká, že z vozovky vystúpila na chodník a potom vtiekla do podchodu. Inak nebolo to prvý krát a bude sa to opakovať stále častejšie, veď prívalové dažďové vody sú súčasťou globálneho otepľovania. Tak som tu v diskusii navrhoval to, aby sa chodníky vytvarovali tak, aby voda nemohla vtiecť do podchodu. Nuž teraz sa ten chodník obnovuje, ale nikto ho nerieši tak, aby prívalová voda sa do podchodu nedostala. Ja by som v tom podchode nechcel mať prevádzku ani zadarmo. Trochu iná téma, ale stále o ekológii. Mesto a ním riadený DPB za nehorázne veľké peniaze kupuje šialene drahé elektrobusy, teda vozidlá na batériový pohon. (Sólo 12 metrový elektrobus stojí 589.000,-Eur/kus, pričom kĺbový 18 metrový trolejbus stojí 562 tisíc Eur.) Mesto totiž akože razí politiku, že ekológia je prednejšia, ako ekonomika. Lenže čudné je to, že aktuálne celá trolejbusová linka 202 je obsluhovaná autobusmi na naftový pohon a zánovné kĺbové trolejbusy už týždne hnijú a ešte týždne budú hniť vo vozovni Hroboňová. Pritom by stačilo iba to, čo som im tu v diskusiách už dávnejšie navrhol, pre výluku na Mlynských nivách trolejbusovú linku 202 jednoducho odkloniť pred prezidentský palác a tam ju točiť späť. Pre návštevníkov historického centra, či pešej zóny totiž je úplne jedno, že kde nastúpia na linku 202. Ale niekto z dopravných plánovačov sa tak trasie, aby ani náhodou niekomu neuškodil a nenútil ho peši šliapať miesto roky naučenej Rádiovej na blízke Kollárovo námestie, že radšej odstaví celú ekologickú trolejbusovú linku 202 a zamení ju na hlučnejšia a exhaláty produkujúcu autobusovú obsluhu. Možné je síce aj to, že iba Nesrovnal sa trasie o volebné body a vtedy aj ekológia ide bokom. Ale späť k stromom. Mesto nemá ani na to plán, ako "bezbolestne" obnovovať stromy. V jednom parku, či ulici zvyčajne sú rovnako staré stromy, teda v rovnakom období odumierajú. Vtedy, ak ich naraz vyrúbeme, tak tam na roky zvýšme teploty o 4 stupne než náhradná výsadba vyrastie. Čo tak v parkoch v predstihu vysádzať náhradné stromy, aby už boli dosť veľké, až pôvodné začnú pre vysoký vek odumierať? Alebo v uličnom stromoradí okamžite nahrádzať pre vysoký vek, či pre chorobu padnuté stromy, aj za cenu, že stromy nebudú rovnako staré a vysoké? Večer som si nevšimol, že novinárka Hilbertová v druhom samostatnom novinovom článku veľmi správne si všíma aj plytvanie vodou v horúčavách, napr. cez tie vodné osviežovače vzduchu, a k tým mestským samozrejme treba prirátať aj súkromné v okolí kaviarenských terás a inde. Je vidieť, že mesto nemá koncept, ako dlhodobo čeliť klimatickým zmenám. Kupujeme teda hračky v podobe osviežovačov, lebo stromy do volieb nevyrastú.za asfalt pred tržnicou TRESTY!
Ano, asfalt pred tržnicou - neverili sme vlastným očiam. Toto už nie je na kritiku, toto by malo byť okamžite trestné! A nielen paušálne, ale za každý takýto a podobný "kúsok zeme" zvlášť. Napríklad, aj za vlani vyasfaltovanú cestu od Červeného mostu ku mlynu, za "vymurovanú Vydricu" a „parádne“ smetiaky pri Klepáči a „nazeleno zalepené“, hnijúce jazero (biologická rovnováha, hm?). A dali by sme aj za ponechanie betónovo-asfaltového amfiteátra a „vysoko-neúčinné osvieženie zvlhčovačom“, aj za likvidáciu stromov v susedstve a odumieranie zvyšných. (Bolo to jasné už vlani, keď to územie devastovali! Možno to bolo schválne, aby sa lepšie vyhriali dva natesno oplotené altánky..., žeby budúce klietky hanby pre nekompetentne zodpovedných?) Trest určite patrí aj za dodnes nezlikvidovaný betónový skelet pred Železnou (Ako dobre, tohto roku tam už nie je stavebný dvor, žiadne ťažké mechanizmy a navážky!) a tiež za zamrznutie obnovy areálu Železnej studničky a tretieho jazera (pozor, na schodoch trénujú cyklisti!). A aj za to, že nevedno komu, ale určite nie verejnosti slúžia obnovené kasárne (oproti tomu nezbúranému skeletu a obývanému domu – niekto sa má) a tiež aj pre otváracie hodiny inak sympatického občerstvenia v kontajneri (od 10:00 do 17:00, neskôr sa možno napiť tak leda z jazera). Skrátka, skutočný lesopark. Kto nebol v tieto dni podvečer od Patrónky po Železnú studničku, tak radšej nech ani nejde... Osvieženie nenájde a Je to do plaču, a už sa ani plakať nedá. Je tam asfaltovo-betónové dusno, skoro ako v meste.