SME

Diskusia k článku: V Bratislave urobili bezpečnú cyklotrasu, aktivisti ich žiadajú viac

Cyklotrasa je medzi Euroveou a mostom Apollo. Má celkovo 350 metrov a stála 112-tisíc eur.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
48 príspevkov

  • 1800603

    neuveritelne

    Z 350 m existujucej cesty, kde nikdy nebol problem chodit bicyklom spravili premenovanim cyklotrasu a stalo to tolko ako keby to vybetonovali a vyasfaltovali uplne na zelenej luke. Hovori sa tomu, ze idu volby a treba strihat pasky. . Co tak prepojit cyklotrasou Devin s Bratislavou, na to si fakt nikto netrufa? . Ale beriem to pozitivne, za Ftacnika sa aspon o cyklotrasach vazne rozprava a vyznacuju sa na existujucich komunikaciach. Mozno sa raz aj realne budu stavat nove.
    • Jeso
      V centre mesta je dosť ťažko robiť cyklotrasy inak ako reorganizáciou existujúceho priestoru :) A tiež v centre mesta je ťažko stavať cyklotrasu na zelenej lúke :) Problém jazdiť na bicykli na tej ceste pre niekoho naozaj nebol. Ale asi nechodila kopa ľudí na bicykloch po chodníku len tak, že by chceli obmedzovať chodcov, jednoducho sa na ceste báli. Pre deti tiež Pribinova nebola nič moc, teraz (ak sa skultúrni parkovanie) to bude výrazne lepšie.
      • TychoDe

        Stačilo nakresliť bielu čiaru

        v strede toho veľkorysého chodníka a celáú plochu terajčej cyklotrasy mohli využiť na parkovanie áut.
        • Valec57
          A parkujúce autá tak mali mať vyššiu prioritu ako chodci a cyklisti... Návrh presne opačný, ako svetový trend.
          • TychoDe

            Viem, aký je svetový trend

            a som dalo by sa povedať vášnivý cykllista, ktorého ozaj ťažko upodozrievať z nadŕžania autoloby. Ale vyjadrujem sa len konkrétne k tomuto úseku, k tým 350m, ktoré som prešiel možno 2-3 tisíc krát, od doby kedysi ešte volal Martanovičova ulica, pamätám všetky jeho metamorfózy. Viem, aká je tam premávka chodcov a cyklistov prakticky v ktorúkoľvek dobu, a preto tvrdím, že by sa na ten chodník absolútne pohodlne a bezkolízne zmestili. Jeso nižšie oponuje, že by chodcom zostalo 1,5 m a cyklistom 2,5m. To by bolo ozaj fajn, keby boli podmienky v BA na takto veľkorysé cyklo/pešo chodníky. V lete som v rámci dlhšej túry prechádzal úplne naprieč cez Graz - z nášho pohľadu raj cyklistov. Nikde som nešiel v kolízii s chodcami ani s autami, ale ani nikde (povedzme 2km pred a za centrom) nebol takýto komfort, a boli tam aj smetné koše aj verejné osvetlenie. A zaťaženie 10 násobné oproti týmto slávnym 350 m.
        • Jeso
          Ten chodník má možno 5 metrov, ako píšeš vyššie, lenže krajný cca meter je nepoužiteľný na jazdu/chôdzu, keďže sú tam stĺpy, značky, výduchy kolektorov. Cyklotrasa potrebuje podľa normy minimálne 2,5 m + nejaký deliaci pás od chodcov. Takže chodcom by nezostalo ani 1,5 m. A vôbec, budovať cyklotrasu na úkor chodníka tak, kde sa to dá aj inak je v rozpore jednak so svetovým trendom (ako píše Valec) ale v podstate aj so zdravým rozumom. Ak sa parkuje dnes nelegálne na chodníkoch na miestach za cyklotrasou aj parkovaní, čiže neprístupných, tak pri "chodníkovej" cyklotrase by to bolo ešte horšie. Podobne to vyzeralo pri Auparku: https://www.google.sk/maps?hl=... Časť pre chodcov bola obsadená autami a cyklistická časť slúžila aj pre chodcov. Za takú cyklotrasu pekne ďakujem. Aj pri Auparku to museli vyriešiť pologuľami na zabránenie parkovaniu, čo sú peniaze naviac. Takže nechcem vedieť, čo by stála cyklotrasa potom. Mimochodom, parkovacích miest je teraz viac, ako bolo predtým. To, že sa fyzicky dá niekde, hoci aj nelegálne a nebezpečne zaparkovať neznamená, že tam je parkovacie miesto. Aj pri SND je voľakedy tránatá, dnes blatistá plocha, kde sa divoko parkuje a neznamená to, že sú to parkovacie miesta a keď tam niekto konečne zakáže parkovať, tak zruší x desiatok parkovacích miest.
          • TychoDe

            Takze ak (ne)necaju auta 1,5m

            A chodniku je to ok, ale to necha cyklotrasa, je to nepripustne? Ked budem pri ozajstnej klavesnici, odpoviem vecnejsie.
            • Jeso
    • Yan Toril
      potom, co ma tam jeden DocasnySlovak sundal so svojou feliciou, ked z chodnika siel do protismeru, som rad, ze tam ta cyklocesta je a ze je taka siroka. a ten devin-bratislava by bol super ad. tychode: ciara na sirokom chodniku nic neriesi, v BA nie je taky siroky chodnik, kde by sa zmestili chodci aj cycklisti. jedni aj druhi si budu lozit do svojho teritoria (napriklad chodnik pri avione na americkom nam., asfaltovy pruh pre cyklistov pri Inchebe - tam sa proste na.ebe aj 5 chodcov vedla seba, hoci svoj dlazdeny priestor maju uplne prazdny, riverpark pri dunaji detto)
      • TychoDe

        Aj teraz na tej cyklomagistrále

        ťa každú chvíľu môže niekto sundať, ale nebude so dočasná slovák na felícii, ale zbohatlík na SUV, ktorý ide z parkoviska obchodu s motorovými člnmi. Autá sa naň dostanú cez šrafovanú oblasť a vychádzajú po cyklotrase až pri apolle. A polícia na to kašle, ako ináč. No a ver mi, že na tamtom širokom chodníku by stačila aj tá čiara. Len by si chodci museli zvyknúť, tak ako vo väčších mestách než BA, že majú byť vo svojom priestore. Tak isto aj cyklisti, tí navyše by si museli uvedomiť, že ich to nepustí viac než 15km/h aj keď oni, vyšportovaní, zvládnu aj 40. Naozaj veľa bicyklujem a viem čo hovorím.
  • persuader
    Už som sa po nej viackrát previezol. Je to tam fajn, ale tá cena sa zdá aj mne šialená. Ešte prosím vás odpracte tie autá z pod mosta Apollo. Autičkári tam parkujú ako prasatá.
    • ViViD
      A komu vadia auta pod mostom Apollo? Pokial viem, jeto slepa ulica (vytahy davno nefunguju), nikomu tie auta neprekazaju. Radsej by si mali kompententni uvedomit, kde maju parkovat cezpolni, ktori cestuju denne za pracou, ked je uz aj platene denne parkovisko pod Towerom plne. Iste - znacky "parkovanie len na vyznacenych miestach" su absolutne optimalne a vsetko riesiace riesenie - akurat na zaplnenie kasy, pretoze to uz budu moct odtahovat auta odkial sa im zachce - aj spod mosta. Vytvorili 20 parkovacich miest vedla Eurovei a pozdlz ciest a zrusia dalsich 100, a auta, co budu parkovat v zone mozu denne dokola odtahovat.
      • obli
        Pockaj este ked to parkovanie pod Towerom zrusia tiez, nakolko vramci projektu Panorama City tam ma vyrast park a pozdrz tej mini ulicky kde sa teraz na parkovisko vchadza este jedna budova. Predpokladam ze sa do toho tak o rok aj pustia ked vidim akym tempom stavaju.
        • ViViD
          Ked tie budovy skolauduju, tak to bude uplne peklo. Potom zas nejakeho idi0ta napadne rozsirit zonu "zakaz parkovat mimo vyznacene miesta" a tym sa problem aut na chodnikoch vyriesi. Ludia zacnu parkovat v Eurovee a cez obed sa otocia na dalsie 4 hodiny.
          • Valec57
            Tá zóna je momentálne tak široká, že na Pribinovej zaparkovať mimo miesta nemôžeš (ani pod tým mostom). "Ludia zacnu parkovat v Eurovee a cez obed sa otocia na dalsie 4 hodiny." Na to je jednoduché riešenie (fungujúce v žilinskom Auparku) čítanie EČV vozidiel - 3 hodiny platia len raz za deň, ak vyjdeš a vojdeš dnu znova, účtuje ti od času vjazdu.
      • persuader
        Tak neprekážajú možno autíčkarom ako si ty. Nehovoriac o tom, že tí mentálne najpostihnutejší blokujú zjazd / výjazd z cyklistickej rampy či schodiska k zastávke MHD na moste. A že to platené parkovisko je preplnené? Zaujímavé, že vždy keď idem tadiaľ je to platené parkovisko prázdne, takže neviem o čom hovoríš. A nech odťahujú. Ešte stále je tu MHD, ktorá sa dá využiť.
        • ViViD
          Ja sa nezastavam tych, co sa postavia ako ***** na chodnik, ale vravim o tych, co stoja vzadu za stlpmi na kamenoch, kde naozaj nikoho nebtazuju ani nikomu neprekazaju. A kedy chodis okolo parkoviska ked je prazdne? O siestej rano? Alebo o osmej vecer? Chodim okolo toho parkoviska denne, mam ti sprait foto?
        • ViViD
          A MHD sa sa vyuzit? Pokial mesto vybuduje velke odstavne parkovisko a odtial sa metrom v dvoj minutovych interaloch dostanem na miesto, z ktoreho sa dostanem do 5 minut peso do prace, mozme sa zacat bavit o MHD. Ale pokial mam niekde odstavit auto, zaplatit za parkovisko, dalsich 15 minut cakat na preplneny zasmradeny spoj, s bezdomovcami, v nom sa tlacit dalsiu pol hodinu, a odtial ist peso tych 5 minut do prace, tak je ti jasne, co si vyberiem. Moj den naozaj netrva 26 hodin, aby som 1.5 hodinu cestoval do prace a dalsiu 1.5 hodinu z prace.
          • Valec57
            "velke odstavne parkovisko a odtial sa metrom v dvoj minutovych interaloch dostanem na miesto, z ktoreho sa dostanem do 5 minut peso do prace, mozme sa zacat bavit o MHD" Popísané je sci-fi snáď v každom jednom meste. Keď už pre nič iné tak preto že: - záchytné parkoviská sú len málokde úplne bezplatné, - nikde nemáš napísané, že práve z tvojho parkoviska pôjde metro do tej časti mesta, kde potrebuješ, - interval 2 minúty býva len na tých najvyťaženejších linkách a aj to v miliónových metropolách (v BA by sa na naplnenie kapacity súpravy mohol začínať tak na 8 minútach), - metro tiež pravdepodobne bude preplnené (odporúčam viedenskú linku U3, kľudnej aj v sobotu), - jazda z okraja mesta do centra môže kľudne trvať aj s výstupom zo stanice kľudne 30 minút (napr. v Kyjevskej stanici Arsenalna stráviš 3 minúty len státím na eskalátoroch), - 5 minút pešo zo stanice k cieľu znamená cca 200 metrov, metro máva stanice každých 600 a viac.
            • ViViD
  • MarChu

    To si robia srandu

    Akoze natiahnut cyklotrasu priamo pred vyjazdom z garaze z eurovei, kde jazia pipiny a pipinovia v rychlych tazkych autach mohlo napadnut len magora. Som zvedavy kedy tam zacnu masakrovat cyklistov, alebo sa vychadzajuci z garaze zacnu naburavat. Aj slusny vodic musi pri vyjazde pridat a aj pri vyjazde nevidi na uroven cesty, lebo vsak je nakloneny do hora. To jest bud sunda cyklistu alebo ak tam bude stat auto tak to auto. Idiot vymyslel tuto trasu.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 94 463
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 935
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 622
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 461
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 764
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 338
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 262
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 697