SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

V Bratislave urobili bezpečnú cyklotrasu, aktivisti ich žiadajú viac

Cyklotrasa je medzi Euroveou a mostom Apollo. Má celkovo 350 metrov a stála 112-tisíc eur.

Vedenie mesta hovorí, že teraz od Eurovey vedie neprerušovaná cyklotrasa osem kilometrov až do Vrakune.Vedenie mesta hovorí, že teraz od Eurovey vedie neprerušovaná cyklotrasa osem kilometrov až do Vrakune. (Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Cyklotrasa je medzi Euroveou a mostom Apollo. Má celkovo 350 metrov a stála 112-tisíc eur.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME

BRATISLAVA. Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) v stredu oficiálne otvoril novú cyklotrasu medzi nákupným strediskom Eurovea a mostom Apollo.

Je 350 metrov dlhá, 4,5 metra široká a má bezbariérové obrubníky. Mesto za ňu zaplatilo 112-­tisíc eur.

Trasa pre cyklistov vedie po pôvodnej ceste pre autá, vybudovať tak museli ostrovčeky, ktoré ju oddeľujú od cesty pre autá.

SkryťVypnúť reklamu

Napája sa na cyklolávku na moste Apollo a aj na cyklotrasu na Košickej ulici a na Prístavnej ulici.

Vedenie mesta hovorí, že teraz od Eurovey vedie neprerušovaná cyklotrasa osem kilometrov až do Vrakune.

Pri vjazde do podzemnej garáže v smere do mesta sa cyklocesta končí. Poradca primátora Michal Feik hovorí, že ďalšiu trasu k Starému mostu má vyznačiť Eurovea.

Tomáš Peciar zo združenia Cyklokoalícia novú trasu chváli. „Je konečne na európskej úrovni. Nie je iba piktogram, ale je to bezpečné riešenie pre rodiny s deťmi, seniorov a hocikoho,“ hovorí Peciar.

Vysvetľuje, že ide aj o pokračovanie jednej z najznámejších európskych cyklotrás EuroVelo 6.

Budovanie cyklotrás v hlavnom meste však ide podľa Peciara veľmi pomaly. „Malo by vzniknúť aspoň desať bezpečných cyklotrás za rok, a nie jedna,“ hovorí.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:Pri Bratislave je cyklotrasa ako v Rakúsku, plná krásnych výhľadovČítajte 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 750
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 993
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 517
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 233
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 365
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 800
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 859
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 724
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 18 889
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 532
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 692
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 510
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 158
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 829
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu