SME
Nedeľa, 15. september, 2019 | Meniny má Jolana
AKTUALIZOVANÉ V STREDU 20:45

V Bratislave urobili bezpečnú cyklotrasu, aktivisti ich žiadajú viac

Cyklotrasa je medzi Euroveou a mostom Apollo. Má celkovo 350 metrov a stála 112-tisíc eur.

Vedenie mesta hovorí, že teraz od Eurovey vedie neprerušovaná cyklotrasa osem kilometrov až do Vrakune.Vedenie mesta hovorí, že teraz od Eurovey vedie neprerušovaná cyklotrasa osem kilometrov až do Vrakune.(Zdroj: SME - Tomáš Benedikovič)

Cyklotrasa je medzi Euroveou a mostom Apollo. Má celkovo 350 metrov a stála 112-tisíc eur.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME

BRATISLAVA. Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) v stredu oficiálne otvoril novú cyklotrasu medzi nákupným strediskom Eurovea a mostom Apollo.

Je 350 metrov dlhá, 4,5 metra široká a má bezbariérové obrubníky. Mesto za ňu zaplatilo 112-­tisíc eur.

Trasa pre cyklistov vedie po pôvodnej ceste pre autá, vybudovať tak museli ostrovčeky, ktoré ju oddeľujú od cesty pre autá.

Článok pokračuje pod video reklamou

Napája sa na cyklolávku na moste Apollo a aj na cyklotrasu na Košickej ulici a na Prístavnej ulici.

Vedenie mesta hovorí, že teraz od Eurovey vedie neprerušovaná cyklotrasa osem kilometrov až do Vrakune.

Pri vjazde do podzemnej garáže v smere do mesta sa cyklocesta končí. Poradca primátora Michal Feik hovorí, že ďalšiu trasu k Starému mostu má vyznačiť Eurovea.

Tomáš Peciar zo združenia Cyklokoalícia novú trasu chváli. „Je konečne na európskej úrovni. Nie je iba piktogram, ale je to bezpečné riešenie pre rodiny s deťmi, seniorov a hocikoho,“ hovorí Peciar.

Vysvetľuje, že ide aj o pokračovanie jednej z najznámejších európskych cyklotrás EuroVelo 6.

Budovanie cyklotrás v hlavnom meste však ide podľa Peciara veľmi pomaly. „Malo by vzniknúť aspoň desať bezpečných cyklotrás za rok, a nie jedna,“ hovorí.

Prečítajte si tiež:Pri Bratislave je cyklotrasa ako v Rakúsku, plná krásnych výhľadovČítajte 

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Košický magistrát chce spravovať verejný cintorín a krematórium
  2. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  3. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  4. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  5. Predaj firmy jednoducho a bezpečne
  6. Zázemie vo finančnom sektore je dôležité. Aj pre bývalého vojaka
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Vynovený VW Passat: Stovky drobností
  9. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia
  10. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov?
  1. Košický magistrát chce spravovať verejný cintorín a krematórium
  2. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  3. Koliba Expo pripravuje pripravuje novú ponuku špecialít
  4. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  5. Návod na renováciu starých rodinných domov
  6. Spoločnosť HORNBACH otvorila svoju štvrtú predajňu na Slovensku
  7. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu
  8. Pozrite sa, kde všade je vhodná fúkaná izolácia
  9. „SPRAVBYT“ Ospravedlňujeme za nepríjemnosti
  10. Aké to je, byť riaditeľom pobočky banky?
  1. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 10 072
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 372
  3. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 8 586
  4. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 7 909
  5. Vyhrajte cestu okolo sveta 6 766
  6. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 4 781
  7. Last minute tipy: Top ponuky na koniec leta 4 743
  8. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne 4 644
  9. Najlepší slovenský výčapník má 22 rokov. Čapovať ho učila žena 4 515
  10. Ako fungujú platby mobilom? Bezpečnosť majú na prvom mieste 4 482