SME

Diskusia k článku: Úrady nepomohli, prišiel Batman. V Bratislave ničí reklamy

Ľudia strácajú trpezlivosť a čistia mesto od vizuálneho smogu.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
61 príspevkov

  • Frigo na mašine
    Tak toto je po dlhej dobe dobrá informácia pre občanov Bratislavy!
    • čistič_162156

      Odporná reklama ...

      konečne že sa niekdo "pustil" do tých "priblblých" reklamných pútačov a reklamy ako takej. Samozrejme kto iný to "musí" začať ak nie občan. Samospráva v rámci preneeného výkonu štátnej správy vôbec, hoci to majú robiť z tzv. "úradnej povinnosti" ! Nerobia to, lebo s tým aj oni "kšeftujú" . V zákone o cestnej doprave je jasne a striktne zakázané osadzovať bilbordy a bigbordy v križovatke (aby neodpútavali pozornosť vodičov z hladiska bezpečnosti - v dôsledku nesledovania situácie v premávke - spôsobenie dopr. nehody, alebo plynulosti - vodič opozdene reaguje na zelené svetlo na semafore). Skúste sa pozrieť na križovatky - priamo v križovatke je najviac osadených obrovských bigbordov. Hádajte, kto vydáva rozhodnutie o osadení týchto pútačov - no predsa stavebný úrad miestnych a obecných samospráv !!! Všetky tieto rozhodnutia sú nezákonné - v rozpore s citovaným zákonom ! Otázka znie - ako je možné, že úradnici samospráv "na drzovku" vydávajú takéto nezákonné rozhodnutia pre reklamné agentúry a pritom navyše ešte nikto zo štátnych úradníkov (okres , kraj, ministerstvo) si to "nevšíma" v rámci výkonu štátneho dozoru nad dodržiavaním zákona tieto flagrantné porušenia zákona! Myslím si, že odpoveď na túto otázku, je predom zrejmá a "čitateľná" ! Je najvyšší čas , aby agresívna a ptravná reklama v celu bola konečne striktne regulovaná právnymi normami tak, aby vyslovene, sústavne neobťažovala občanov tak v printových a predovšetkým v elektronických médiach , kde si neviete normálne pozrieť žiaden film alebo nejaký program, pretože vysielanie reklamy už psychopaticky zaberá viac ako tretinu vysielacieho času. Keď otvoríte internet , ihneď vám tam na každú otvorenú stránku naimplanutjú reklamu, ktorej sa hned neviete zbaviť, mimo vašej vôle. Je najvyšší čas spraviť radikalne opatrenia v oblasti používania reklamy aj napriek určite "hysterického" nesúhlasu majiteľov a lobistov reklamných agentúr. Zase skúste hádať, prečo "hysterického" nesúhlasu agentúr....
      • Peter normal/nenormal

        Týmto sa dajú vyhrať voľby!

        Ak by si nejaká strana dala do programu že úplne zmizne tento štýl reklamy a nastaví sa presne ako v Rakúsku, tak má istotu veľkých preferencií a asi aj hlasov.................., uf, tak som sa zobudil zo sna. Tento národ ešte nedospel na úroveň západných demokracií a nikdy nedospeje. Ale predstava je to krásna.
        • Z_-_Z
          ako to v praxi realizovať ked je minimálne polovica pútačov na súkromných pozemkoch? mesto/vuc má dosah na svoj majetok, môžu vypovedať nájomné zmluvy, ale čo zvyšok? Nejaký regulatív na farebnosť (čo napríklad nové kikiríkaté fasády panelákov?) alebo neviem ako to riešia napríklad na západe, nie je to len samoregulácia trhu, že proste nie som taký chachar aby som dal billboard na historickú fasádu?
          • gml

            ako je to na zapade neviem

            ale predpokladam ze tam funguje ucinne sankcionovanie subjektov porusujucich pravidla. co sa tyka putacov na sukromnych pozemkoch - rozlisujme legalnu reklamu od nelegalnej. aj na sukromnom pozemku musis mat totiz na osadenie z vonku viditelnej reklamy povolenie (teda mozno nemusis, to neviem, ale ak nie tak to treba zaviest). ak ma niekto na sukromnom pozemku putac bez povolenia, tu treba zaviest objektivnu zodpovednost majitela pozemku. sankcionovany je primarne on, nasledne si moze skodu uplatnit od subjektu co nelegalnu reklamu na jeho pozemku instaloval. avsak samozrejme s jednou podstatnou vynimkou - majitel moze dat generalnu plnu moc mestu na odstranovanie akejkolvek reklamy na ktoru mesto nevydalo povolenie. v takom pripade bude na prislusnej mestskej firme aby aj na sukromnych pozemkoch akekolvek nelegalne putace likvidovala a vymahala pokuty za ich osadenie priamo od pachatelov (ak sa teda podari identifikovat subjekt ktory reklamu instaloval).
            • msan
              Prémium
    • goga

      A teraz co?

      Co ak sa zisti, ze ten "Batman" je podnikatel v oblasti vonkajsej reklamy? A ze za oznamenim dotycnemu postihnutemu majitelovi ze jeho reklama bola znicena pride ponuka novej a lepsej? Kazdopadne vnimam to ako lavicovy ulet. Stat spolu s vypalnickymi uradmi a poistovnami i bez toho zdiera a skriti drobnych podnikatelov ako sa len da a neda, a tu este reklamu zakazu. A teraz co, mame sa po****at? pees: Rakusko a Nemecko nie je dobry priklad na porovnanie, tam vsade poda, plochy, budovy a pozemky niekomu patria. A patria vielmi davno. Majitel set sakra rozmysla v akom stave je jeho majetok. Ako vyzera. Na Slopensku vsak nie ze bordel, este aj rychlozbohatlikov estetika urbanizma velmi netrapi.
  • TheProzac
    Tak to už hej vítaná iniciatíva - na mieste je otázka môžem sa pridať? A ako sa môžem pridať? Celkom sa mi pozdáva tá hodina týždenne čo by som mohol venovať mestu - ak by to bolo na takéto verejnoprospešné práce typu odstraňovanie nelegálnej (alebo aj legálnej to mi je jedno) reklamy tak to okamžite idem do toho aj na hodinu denne nielen týždenne. Tú reklamu by som osobne nie že spílil a dal do skladu. Drevenný/papierový podklad spáliť (samozrejme ak nieje na okolo pole suchej trávy) pre psychologický efekt a železná konštrukcia do zberných surovín a výnos rozdeliť medzi ľudí čo sa na akcií zlikviduj konkrétny billboard podieľali pre väčšiu motiváciu. Kde zlyháva štát teda v tomto prípade magistrát tam nastupujú občania.
  • android
    Ak by k nam prileteli inteligentni mimozemstania a prve, co by na svojich prijimacoch zachytili, bola nasa televizna reklama, tak sa okamzite otocia, vratia na obeznu drahu a zvazia dve moznosti riesenia. Prve, umiernene - odletiet prec a uz nikdy sa nevratit. Druhe, radikalne - okamzite tu spinavu planetu znicit! Existencia televíznej reklamy je najlepsim dôkazom absolutneho kretenizmu a degradacie ludskej rasy.
  • TomasHo

    Regulacia

    billboardov je uplne normalna. Aj v USA, ktore vnimame ako kolisku outdoorovej reklamy, su styri staty, ktore billboardy uplne zakazuju (Aljaska, Havaj, Maine, Vermont). V zozname europskych krajin (http://apps.who.int/gho/data/v...), ktore aspon obmedzuju vonkajsiu reklamu na pivo, vino a destilaty svietime v mensine statov ako krajina, ktora vsetko povoluje. Sao Paulo v roku 2006 zakazalo takmer vsetku vonkajsiu reklamu s podporou 70 percent obyvatelov (!) odstranilo vyse 15000 billboardov. Ked sa chce, tak to ide. Billboardoveho batmana podporujem!
  • Policia158

    Batman - Podnikateľ :D

    Podnikateľ, ktorý ničí bilboardy. Hmm.. žeby ničil s bilboardmi aj konkurenciu ? Inak je to jednoznačne chyba mesta, že si nevie ustrážiť reklamu. Konieckoncov, aj keby mali evidované bilboardy a ostatné plochy, tak kto by to (zodpovedne) kontroloval (a teda aj pokutoval) ?
  • Madiba

    Fakty a bludy

    „V Bratislave v akejkoľvek lokalite stojí bilbord 1,66 eura na jeden deň a na štvorcový meter. Cena sa namiesto plochy ráta od pôdorysu, takže mesto má za jeden bilbord 40 eur mesačne, kým firmy na reklame zarobia aj stovky eur. Ten rozdiel im predstavuje čistý zisk,“ vysvetľuje Matúš Čupka" Milý pán Čupka, billboard sa predáva aj v BA od 100 eur, od toho si odpočítajte daň mestu, prenájom majiteľovi miesta, kde stojí, osvetlenie, výlep a údržbu a zo stoviek eur čistého zisku vám zostanú drobné. P.S. nie som ani majiteľom billboardovky, ani zástancom ich premnoženia, ale niektorých mudrlantov treba umravniť.
  • NebulaEye

    co takto brigada?

    chcem sa spytat. Nie je mozne vsetky nelegalne bilboardy oznacit a na zaklade toho oznacenia budu vediet zberaci kovov alebo ludia co nechcu bordel na ulici, ktory bilboard nie je vlastne bilboard, ale spina a bordel na ulici (pripadne pri ceste), ktory treba odstranit. By sa spravila brigada a ilegalne bilboardy by isli do zbernych dvorov. Ak by sa zberacom kovov dalo vediet ze taketo bilboardy su vlastne len bordel, myslim si, ze by bolo o tomto nesvare postarane.
    • Vrok

      .

      To by bolo poskodzovanie cudzieho majetku. Ano, pocujes spravne. Pokial nejaky sedlak umiestni nelegalnu reklamu, sance su ze policia nepohne ani prstom a magistrat sa bude vyhovarat ako sa to neda. Ked ty tu nelegalnu reklamu znicis, tak sa dopustis tresneho cinu.
    • Z_-_Z
      si nepozeral ten film? tam to bolo dosť polopate, že tie firmy sa priživujú na právnom vákuu čo tu je, syndróm zamknutého auta, aj ked zaparkuje na tvojom pozemku, neznamená to, že ho môžeš bezstrestne zničiť.. stále je to niekoho majetok.. aj ked škaredý, blikajúci, otravný.. ja skôr nechápem zadávateľov reklamy, to im nevadí byť na tých billboardoch? ako zadávateľ by som trval v reklamk na tom, aby plagáty viseli len na právne vysporiadaných miestach a esteticky prijateľných, nechcem predsa len upútať pozornosť, ale predať produkt a to sa nestane ak svojou reklamou urážam. aj dobrú reklamu môže zničiť nosič.
  • cjv

    Reklama

    Velmi pekny rozdiel vidno na nemecko-polskej hranici, kde tato hranica vznikla umelo po vojne, prechadza tak stredom rieky a rozdeluje vela mensich miest na dve casti - nemecku a polsku. Hlavny rozdiel, ked clovek prejde cez most do Polska, nie je v nejakej kvalite miest a budov, ale prave v obrovskom mnozstve reklamneho smogu na polskej strane. Ze to potom z toho mesta robi uplne iny dojem, je asi uplne jasne.
  • stevopavle

    Dakujem za vysvetlenie pan Cupka:

    "Ten rozdiel im predstavuje čistý zisk,“ vysvetľuje Matúš Čupka". Nechcem tvrdit, ze billboardov je v Bratislave malo, to v ziadnom pripade, no na pochopenie uvedeneho argumentu pana Cupku treba mat asi absolvovanu Ekonomicku univerzitu, alebo aspon tu VS v Sladkovicove. Billboardove spolocnosti su podnikatelske subjekty ako ktorekolvek ine v trhovych ekonomikach, ergo ich snahou je dosahovanie kladneho hospodarskeho vysledku. Aj obchodne retazce, eroticke salony, ci zivnostnik Jano z Hornej-Dolnej sa snazi minimalizovat naklady a maximalizovat vynosy. Ten argument o cene prenajmu 40,-E a vynosoch v "stovkach eur" sa mi zda ako prvoplanovo populisticky. Samozrejme ine kafe je uz debata o nelegalne instalovanych billboardoch, ktore tam nemaju co robit. Len ich likvidacia by mala mat nepochyne zakonny ramec a nie prostrednictvom samozvaneho Janosika,Robina Hooda ci Batmana.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 451
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 879
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 576
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 459
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 661
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 482
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 257
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 663