Ľudia strácajú trpezlivosť a čistia mesto od vizuálneho smogu.
Odporná reklama ...
konečne že sa niekdo "pustil" do tých "priblblých" reklamných pútačov a reklamy ako takej. Samozrejme kto iný to "musí" začať ak nie občan. Samospráva v rámci preneeného výkonu štátnej správy vôbec, hoci to majú robiť z tzv. "úradnej povinnosti" ! Nerobia to, lebo s tým aj oni "kšeftujú" . V zákone o cestnej doprave je jasne a striktne zakázané osadzovať bilbordy a bigbordy v križovatke (aby neodpútavali pozornosť vodičov z hladiska bezpečnosti - v dôsledku nesledovania situácie v premávke - spôsobenie dopr. nehody, alebo plynulosti - vodič opozdene reaguje na zelené svetlo na semafore). Skúste sa pozrieť na križovatky - priamo v križovatke je najviac osadených obrovských bigbordov. Hádajte, kto vydáva rozhodnutie o osadení týchto pútačov - no predsa stavebný úrad miestnych a obecných samospráv !!! Všetky tieto rozhodnutia sú nezákonné - v rozpore s citovaným zákonom ! Otázka znie - ako je možné, že úradnici samospráv "na drzovku" vydávajú takéto nezákonné rozhodnutia pre reklamné agentúry a pritom navyše ešte nikto zo štátnych úradníkov (okres , kraj, ministerstvo) si to "nevšíma" v rámci výkonu štátneho dozoru nad dodržiavaním zákona tieto flagrantné porušenia zákona! Myslím si, že odpoveď na túto otázku, je predom zrejmá a "čitateľná" ! Je najvyšší čas , aby agresívna a ptravná reklama v celu bola konečne striktne regulovaná právnymi normami tak, aby vyslovene, sústavne neobťažovala občanov tak v printových a predovšetkým v elektronických médiach , kde si neviete normálne pozrieť žiaden film alebo nejaký program, pretože vysielanie reklamy už psychopaticky zaberá viac ako tretinu vysielacieho času. Keď otvoríte internet , ihneď vám tam na každú otvorenú stránku naimplanutjú reklamu, ktorej sa hned neviete zbaviť, mimo vašej vôle. Je najvyšší čas spraviť radikalne opatrenia v oblasti používania reklamy aj napriek určite "hysterického" nesúhlasu majiteľov a lobistov reklamných agentúr. Zase skúste hádať, prečo "hysterického" nesúhlasu agentúr....Týmto sa dajú vyhrať voľby!
Ak by si nejaká strana dala do programu že úplne zmizne tento štýl reklamy a nastaví sa presne ako v Rakúsku, tak má istotu veľkých preferencií a asi aj hlasov.................., uf, tak som sa zobudil zo sna. Tento národ ešte nedospel na úroveň západných demokracií a nikdy nedospeje. Ale predstava je to krásna.ako je to na zapade neviem
ale predpokladam ze tam funguje ucinne sankcionovanie subjektov porusujucich pravidla. co sa tyka putacov na sukromnych pozemkoch - rozlisujme legalnu reklamu od nelegalnej. aj na sukromnom pozemku musis mat totiz na osadenie z vonku viditelnej reklamy povolenie (teda mozno nemusis, to neviem, ale ak nie tak to treba zaviest). ak ma niekto na sukromnom pozemku putac bez povolenia, tu treba zaviest objektivnu zodpovednost majitela pozemku. sankcionovany je primarne on, nasledne si moze skodu uplatnit od subjektu co nelegalnu reklamu na jeho pozemku instaloval. avsak samozrejme s jednou podstatnou vynimkou - majitel moze dat generalnu plnu moc mestu na odstranovanie akejkolvek reklamy na ktoru mesto nevydalo povolenie. v takom pripade bude na prislusnej mestskej firme aby aj na sukromnych pozemkoch akekolvek nelegalne putace likvidovala a vymahala pokuty za ich osadenie priamo od pachatelov (ak sa teda podari identifikovat subjekt ktory reklamu instaloval).A teraz co?
Co ak sa zisti, ze ten "Batman" je podnikatel v oblasti vonkajsej reklamy? A ze za oznamenim dotycnemu postihnutemu majitelovi ze jeho reklama bola znicena pride ponuka novej a lepsej? Kazdopadne vnimam to ako lavicovy ulet. Stat spolu s vypalnickymi uradmi a poistovnami i bez toho zdiera a skriti drobnych podnikatelov ako sa len da a neda, a tu este reklamu zakazu. A teraz co, mame sa po****at? pees: Rakusko a Nemecko nie je dobry priklad na porovnanie, tam vsade poda, plochy, budovy a pozemky niekomu patria. A patria vielmi davno. Majitel set sakra rozmysla v akom stave je jeho majetok. Ako vyzera. Na Slopensku vsak nie ze bordel, este aj rychlozbohatlikov estetika urbanizma velmi netrapi.pár zbohatlíkov na úkor krajiny
Kam sme to dospeli, že zopár úplatných majiteľov reklamných agentúr dokázalo zničiť našu krajinu vrátane hlavného mesta?! Prečo zvolení zástupcovia nerešpektujú názor občanov? Prečo musíme trpieť vizuálny reklamný smog, keď oň nestojíme? Primátor sa dokonca chystal zlegalizovať 400 nelegálnych nosičov reklamy, miesto ich okamžitého zlikvidovania (mali presne nafotiť kde boli umiestnené, odborne ich zrezať a umiestniť do skladu, majiteľovi napariť vysoké skladné a pokutu za nelegálnu reklamu)!!!! Primátor aj s ostatnými zástupcami ZMOS majú tlačiť na vládu aby zmenila zákon o reklame, aj stavebný zákon a zminimalizovať množstvo reklamy, prudko zvýšiť nájom a radšej menej kusov nosičov. Prestaňte nám konečne do očí klamať a začnite makať pre nás, my vás platíme!!!!pretoze prachy a sprosty
narod, ktoremu nic nevadi, aj ked mu skacu po hlave, drzi hubu a krok a nepipne...Krásne Rakúsko.......
Vždy keď prechádzam Rakúsko a Nemecko, tak ako prvé vnímam, že krajina je bez reklamy. No, my sme proste taký národ, ktorému je naozaj všetko jedno. Národ zbabelý, nevzdelaný a žijúci v totálnej špine a korupcii.s tým Rakúskom sranduješ, že?
majú asi dvojnásobok reklamných nosičov ako na Slovenskupopri dialnici? ci kde?
ked som cestovval pracovne ku viedni, cez dediny z ba (cca pred rokom) - vychadzali sme v ardeklaa, tak zase tych putacov tolko co na sk a tie mega ***** nemali...ved to
problem je ze tento narod co sedi doma tak si mysli ze to je v poriadku..Kde v Žiline
ubudlo reklam? Mam pocit, ze ich pribuda. Vjazd z dialnice je tak zaplaveny reklamou, ze ani nevidno znacky.Regulacia
billboardov je uplne normalna. Aj v USA, ktore vnimame ako kolisku outdoorovej reklamy, su styri staty, ktore billboardy uplne zakazuju (Aljaska, Havaj, Maine, Vermont). V zozname europskych krajin (http://apps.who.int/gho/data/v...), ktore aspon obmedzuju vonkajsiu reklamu na pivo, vino a destilaty svietime v mensine statov ako krajina, ktora vsetko povoluje. Sao Paulo v roku 2006 zakazalo takmer vsetku vonkajsiu reklamu s podporou 70 percent obyvatelov (!) odstranilo vyse 15000 billboardov. Ked sa chce, tak to ide. Billboardoveho batmana podporujem!Chvalyhodne...
...podporujem tuto aktivitu...Batman - Podnikateľ :D
Podnikateľ, ktorý ničí bilboardy. Hmm.. žeby ničil s bilboardmi aj konkurenciu ? Inak je to jednoznačne chyba mesta, že si nevie ustrážiť reklamu. Konieckoncov, aj keby mali evidované bilboardy a ostatné plochy, tak kto by to (zodpovedne) kontroloval (a teda aj pokutoval) ?Fakty a bludy
„V Bratislave v akejkoľvek lokalite stojí bilbord 1,66 eura na jeden deň a na štvorcový meter. Cena sa namiesto plochy ráta od pôdorysu, takže mesto má za jeden bilbord 40 eur mesačne, kým firmy na reklame zarobia aj stovky eur. Ten rozdiel im predstavuje čistý zisk,“ vysvetľuje Matúš Čupka" Milý pán Čupka, billboard sa predáva aj v BA od 100 eur, od toho si odpočítajte daň mestu, prenájom majiteľovi miesta, kde stojí, osvetlenie, výlep a údržbu a zo stoviek eur čistého zisku vám zostanú drobné. P.S. nie som ani majiteľom billboardovky, ani zástancom ich premnoženia, ale niektorých mudrlantov treba umravniť.proti ludom ziadna sanca
nooo niekto si zacina uvedomovat ze je tu najsilnejsia zbran a to LUDIA :)co takto brigada?
chcem sa spytat. Nie je mozne vsetky nelegalne bilboardy oznacit a na zaklade toho oznacenia budu vediet zberaci kovov alebo ludia co nechcu bordel na ulici, ktory bilboard nie je vlastne bilboard, ale spina a bordel na ulici (pripadne pri ceste), ktory treba odstranit. By sa spravila brigada a ilegalne bilboardy by isli do zbernych dvorov. Ak by sa zberacom kovov dalo vediet ze taketo bilboardy su vlastne len bordel, myslim si, ze by bolo o tomto nesvare postarane..
To by bolo poskodzovanie cudzieho majetku. Ano, pocujes spravne. Pokial nejaky sedlak umiestni nelegalnu reklamu, sance su ze policia nepohne ani prstom a magistrat sa bude vyhovarat ako sa to neda. Ked ty tu nelegalnu reklamu znicis, tak sa dopustis tresneho cinu.Reklama
Velmi pekny rozdiel vidno na nemecko-polskej hranici, kde tato hranica vznikla umelo po vojne, prechadza tak stredom rieky a rozdeluje vela mensich miest na dve casti - nemecku a polsku. Hlavny rozdiel, ked clovek prejde cez most do Polska, nie je v nejakej kvalite miest a budov, ale prave v obrovskom mnozstve reklamneho smogu na polskej strane. Ze to potom z toho mesta robi uplne iny dojem, je asi uplne jasne.To je moj hrdina!
Uz som myslel, ze tie arogantne rozmiestnene jablka povyvalujem sam a zrazu zmizli... GJ!Mam otazku k veci
Poprosim kompetentnych aby sa mi vyjadrili k mojmu postrehu. Co mam robit ak cestujem pravidelne bratislavskou MHD, platim si elektricenku a prekaza mi reklamny smog v autobuse. Je to na moj vkus prilis hlucne, neustale sa meni hlucnost reklam a roznych spotov. Rovnako mi vadi aj reklama pocas hokeja na STV.spýtaj sa ďalších 50 spolucestujúcich
či má rovnaký problém, spíšte petíciu a protestujte. A hokej pozeraj na platených kanáloch, nie verejnoprávnom a vychutnávaj si to bez reklám... možno :-)Dakujem za vysvetlenie pan Cupka:
"Ten rozdiel im predstavuje čistý zisk,“ vysvetľuje Matúš Čupka". Nechcem tvrdit, ze billboardov je v Bratislave malo, to v ziadnom pripade, no na pochopenie uvedeneho argumentu pana Cupku treba mat asi absolvovanu Ekonomicku univerzitu, alebo aspon tu VS v Sladkovicove. Billboardove spolocnosti su podnikatelske subjekty ako ktorekolvek ine v trhovych ekonomikach, ergo ich snahou je dosahovanie kladneho hospodarskeho vysledku. Aj obchodne retazce, eroticke salony, ci zivnostnik Jano z Hornej-Dolnej sa snazi minimalizovat naklady a maximalizovat vynosy. Ten argument o cene prenajmu 40,-E a vynosoch v "stovkach eur" sa mi zda ako prvoplanovo populisticky. Samozrejme ine kafe je uz debata o nelegalne instalovanych billboardoch, ktore tam nemaju co robit. Len ich likvidacia by mala mat nepochyne zakonny ramec a nie prostrednictvom samozvaneho Janosika,Robina Hooda ci Batmana.