SME

Diskusia k článku: Nočné spoje v tuneli premávať nebudú

Obnovený električkový tunel má fungovať v lete. Ostatné trate v meste ostatnú tento rok neopravené.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
47 príspevkov

  • Martin Klepáč
    Blog

    že kedysi bol pre peších !!!

    Keď tade jazdili autá tak bolo životu nebezpečné isť tade peši pre nahromadené splodiny v strede tunela.
    • VladimirDulla

      Martin,

      ako sa v strede mohli kumulovať splodiny? vozidlá svojim pohybom vytvárali "posúvanie" prúdnice vdzuchu, a to tak v horizontálnej rovine, ako aj vertikálnej, to zabezpečovalo neustále pohyby vzdušnej masy a odvod splodín, pri prejazde autobusu to bolo trochu vážnejšie podľa toho, či sa pohyboval od PKO alebo k PKO, tunel má spád od Starého Mesta k nábrežiu a pri vetríku funguje ako komín, ak bola otvorená uniková chodba, tak dochádzalo k pretlaku ako dôsledok nerovnakého počtu vyššie položených vstupov oproti otvoru položenému nižšie, tí, čo sa tunelom častejšie prechádzali, si mohli uvedomiť mierny prievan oproti tomu, keď vyšli do otvoreného územia,
      • Martin Klepáč
        Blog

        No neviem prečo

        Ale bolo to tak ako vravím zažil som to na vlastnej koži , keď ma brat tadiaľ viezol na motorke a motorka sa nám v tunely pokazila. Po 1/2 h mi prišlo nevoľno. A v tej dobe autá vypúšťali oveľa viac splodín. A poviem ti , že nebol v strede tunela skoro žiaden pohyb vzduchu. Bolo to v lete.
        • VladimirDulla

          Martin,

          chodil som tunelom vyše 20 rokov, pešo, na bicykli, autom, (nad)ráno(m), poobede, neskoro večer, na jar, v lete, na jeseň i v zime, vzduch sa tam hýbal, nevylučuje, že v danom prípade sa prúdenie spomalilo až zastavilo, ale ako typické by som to nebral, nevoľno mohlo prísť zo smradu, hlavne po prejazde autobusov (vtedy RTO) v smere od PKO, keď museli ísť do kopca a pred výjazdom museli ešte spomaľovať pred (ostrou) zákrutou, nechcem viesť spor, len chcem vyjadriť, že si to pamätám inak
  • ba25

    Rychlost

    Bezny smrtelnik ze tazko zmera rychlost elektricky?? No chodil som tym tunelom 6 rokov den co den. Cesta cez tunel trvala vzdy zhruba minutu (obcas som si to meral, a pokial si pamatam tak to bolo vzdy tak 50-60 sekund). Ak ma tunel 792 metrov (ako som nasiel na internete), tak elektricky tadial vzdy chodili takmer 50 km/h. Ale urcite boli aj soferi, ktory v strede tunela na to poriadne dupli a ludia sa museli drzat aby nespadli. Elektricka vzdy spomalila az ked vychadzala z tunela aj to kvoli semaforom a prudkej zakrute. Je dobre, ze ten tunel zrekonstruovali, ale davat ako plus to, ze budu elektricky chodit rychlejsie, je hlupost.
  • VladimirDulla

    peniaze pre DP

    tento rok 14 mil. € a bez opráv, rovnako bez tendrov na nové električky, a to všetko pri 61 mil € v rozpočte mesta na program doprava, prognóza na rok 2011 uvádza 51 mil. € z rozpočtu mesta na program doprava, koľko dostane DP a na čo to bude stačiť? na opravy, na Starý most, na trať do Petržalky? a opäť nebude na tendre a po petržalskej radiále budú jazdiť staré súpravy, k tomu všetkému chce v roku 2011 odskúšať projekt "MHD bezplatne", milujem kúzelníkov, ktorí dokážu vyčarovať čokoľvek, najmä bujarý spontánny úsmev od ucha k uchu
  • pete

    aby ich elektricky nebudili

    uz pred opravou bola obmedzena premavka cez tunel a okolo osmej postupne prestavali jazdit elektrčicky cez tunel .. obmedzili aj pocet liniek su tam dva hotely a byty bratislavskych bohacov, tak aby ich elektricky nebudili .. ved to aj vraveli ked stavali ibis, ze su tak dohodnuti s mestom
  • LoisG

    bezny clovek nema hodinky?

    aby si odmeral kolko mu trva prejazd tunelom alebo sa este pan Zahradnik k takejto narocnej matematike nedopracoval na jeho narocnej VS? „Bežný človek v električke rýchlosť vozidla asi ťažko odmeria,“ reagoval Zahradník.
  • rak21

    V Prahe zatial postavili 3 stanice metra

    nez oni pozliepali 1 tunel. Tak ako pred 4 rokmi, pred volbami Durkovsky pusti do Bratislavskych novin alko intenzivne sa pracuje na novom dopravnom ssteme , ktoreho stavba zacne hned po volbach. Absolutna neschopnost.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 27 968
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 594
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 490
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 416
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 829
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 326
  7. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 4 260
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 001
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 759
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 428
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 738
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 759
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 753
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 374
  7. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 10 581
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 835
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám to chýbajú
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Tupou Ceruzou: Businessman
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Tupou Ceruzou: Transakčná daň