SME

Diskusia k článku: Hlavný architekt Bratislavy: Strácam poslednú štipku optimizmu

Po troch rokoch vo funkcii ŠTEFAN ŠLACHTA tvrdí, že sa jeho predstava naplnila len na polovicu, ani kauzy, ako tá nedávna s Národným futbalovým štadiónom, mu na radosti nepridávajú.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
230 príspevkov

  • mi_ke
    NFŠ mal byt postaveny na okraji mesta, to vie kazdy idiot...V Mnichove postavili Allianz Arenu nie na mieste olympijskeho stadiona, ale uplne na okraji, Frotmaning. Keby islo na bajkalsku aspon metro, ale ak tam pride 30 000 ludi na autach...koniec
    • corial

      mi_ke,..

      30 000 nepríde.Lebo kapacita NFŠ je projektovaná na 20 505 sedadiel.A určite neprídu všetci na autách.Okrem toho,projekt NFŠ počíta s parkovacou kapacitou 1 400 áut.Plusˇsa stavia vedľajšie parkovanie pre susedný Zimný štadion vzdialený len 50 metrov,kde je tiež kapacita parkovania asi 2 000 miest.Takže,keď sa tu v Bratislave nevyznáš,tak nevypisuj hlúposti.
      • gowa_

        parkoviská nestačia. potrebuješ k nim

        aj cesty.
        • corial

          gowa,...

          treba si preštudovať projekty.A tiež projekty prístupových ciest.Tie sa tiež menia,oproti súčasnému stavu.Tak napr. na Bajkalskej ,kde bude stáť nový NFŠ ,sa rozširuje cesta o 2 pruhy.Ďalej vznikne nová prístupová 3 prúdová cesta na Kalinčiakovej ul.,ktorá v súčasnosti neexistuje.Tam tiež bude vjazd vozidiel do parkovacej zony.A tak fantazmagorie pána architekta Šlachtu o nejakých "plánovaných" cestných nadjazdoch cez Bajkalskú ul.,ktoré tu spomínal,sú len výplodom jeho fantázie.Nič také projekt neevokuje.Navyše,futbal sa nehrá každý deň.To si treba tiež uvedomiť.A tak isto,,s plnou kapacitou štadiona pre účely futbalu sa počíta max. 2 x do roka. Bežná návštevnosť na ligové zápasy Slovana sa pohybujú od 3 do 5 tisíc divákov.Plus môžeme zarátať nejaké plánované koncerty.
          • mba

            Ved to,...

            z nicoho na Zapade sa nevieme poucit. Ako uz vyssie uviedol iny diskutujuci, stadiony sa dnes nestavaju len pre 2 dni v roku, na to je to prilis velky luxus a ako multifunkcna arena to v blizkosti Bajkalskej dopravne nezvladne. Ale skoda hovorit. Myslim, ze vsetci pravidelni bratislavski vodici vedia, ako uzasne sa v Bratislave robi urbanizmus. A nielen tam. Na to clovek nemusi byt architekt, aby to videl a chapal. Pokial Slovac nepochopi, ze su aj vyssie hodnoty ako sustave bankovky, ci nuly na konte, dovtedy to na SK bude bieda. Aj to odzrkadluje uroven slovenskeho naroda. Aj to, ze Bratislavcanom to nevadi, ze neprotestuju, nerobia barikady a pod. Same od seba sa to nezmeni.
          • VladimirDulla

            ???

            prepáčte, ale čo sa udeje s úsekmi ciest, po ktorých sa treba dostať na tie nové pruhy? rozšírenie Bajkalskej a Kalinčiakovej bude platné asi toľko ako Meresjevovi vlnené ponožky, predstavujú iba lokálne úpravy, ktoré nemajú nič spoločné so systémovým riešením dopravnej infraštruktúry v rozsahu, v ktorom budú výrazne ovplyvnené dopravné toky, podľa môjho názoru v okruhu 5 km, najväčší negatívny účinok sa prejaví po skončení podujatí, keď sa budú chcieť vodiči niekoľko tisíc vozidiel v pomerne krátkom čase včleniť do dopravy, pričom na to budú mať obmedzený počet výstupov z podzemných garáží a ich susedstve samé križovatky, jediným ako tak prijateľným riešením by bolo, ak by sa podujatia konali so začiatkom od 20.00, NFŠ snáď nehodnotíme prizmou ligových zápasov nejakého mestského klubu, ak si spomínbate, tak argumentácia smerovala k podmienkam medzištátnych stretnutí slovenskej reprezentácie, ale ani to nezaručí, že na jej stretnutia príde v budúcnosti viac divákov ako na ligu, ak by niekomu išlo o kvalitu života v meste, tak by nedovolil žiadne také parkovisko a záujemca by si mohol vybrať medzi MHD, taxi službou, choudzou, ich kombináciami, alebo zmluvnou verejnou hromadnou dopravou, ak by ju organizátor podujatia pripravil pre obyvateľstvo, lebo aj tá by bola pre kvalitu života oveľa výhodnejšia, ako IAD
      • ay
        vtipné, takže máš pre 20,5 tisíca ľudí dajme tomu 3,5 tisíca miest to je viac ako 5 ľudí na jeden voz + mi povedz, kadiaľ sa tam tých 3tisíc áut dostane? priletia? prekopú sa spod zeme? ono totiž prístupová cesta ostáva stále tá istá...
      • mi_ke
        Ano kapacita ma byt 20 tisic, ale je pocita sa so zvysenim na minimalne 30 tisic! Mudrlant, ja v Bratislave zijem, ale ty zrejme cestujes helikopterou, kedze ti nevadia kazdodenne zapchy...
        • corial

          mike_ke,...

          mňa sa to bude dotýkať bytostne,pretože bývam v novostavbe v I.veži , oproti štadionu Slovana,čo je cca 40 m.A môžem Ti povedať,že z výstavby NFŠ,ani z prejazdnosti ciest po dobudovaní žiadne katastrofické obavy nemám.Veď v súčasnosti je to ďaleko horšie a pritom stredajší zápas Slovana sledovalo 21 tisíc fanúšikov.Pri parkovacej kapacite áut,ktorá je v súčasnosti v okolí Slovana nula.Presne toľko parkovacích miest /oficiálne/ má dnes ŠK Slovan.Ak nerátame parkovanie v Poluse a v priľahlých uliciach.Nový štadion pojme 1 400 áut + ďalších 2 000 bude k dispozícii v novovybudovanom parkovacom dome pre novú hokejovú halu,vzdialenú od NFŠ len 50 metrov.Takže.suma sumárum pribudne 3 500 parkovacích miest.A to je oproti tej súčasnej nule asi rozdiel.Navyše projekt počíta s vybudovaním ďalších dvoch jazdných pruhov na Bajkalskej ,v smere na Prístavný most a vznikne nová 3 prúdová cesta na ul.Kalinčiakova s odbočením z Bajkalkej,kde bude tiež vjazd vozidiel do spomínaných veľkokapacitných garáží.
          • VladimirDulla

            rozšírenie

            Kalinčiakovej nič nerieši, elbo je to iba prístupová komunikácia do vnútorných priestorov, nemá a ani nemôže mať funkciu tranzitnej dopravy, rozšírenie Bajkalskej skončí na najbližšom profilovom obmedzení a jeho efekt bude takmer nulový, alebo sa postaví aj nový nadjazd nad Ružinovskou? čo sa stane s profilom Bajkalskej v opačnom smere? alebo je zaujímavý iba smer na Prístavný most? čo sa stane s profilom Trnavskej? už pri posudzovaní zámerov na Jégeho a prestavbe MDŽ-ky sa potvrdilo, že doprava po Trnavskej je taká intenzívna, a to v celodennom cykle, že si vyžaduje rozšírenie o jeden pruh v oboch smeroch, čo prinesie kompplikáciu s navrhnutým ľavým odbočovaním, a tiež likvidáciu zeleného oddeľujúceho pruhu aj so stromami, ktoré nie tak dávno sadili, ak sa k tomu pridá aj doprava na NFŠ a z neho, efekt prírastku jazdných pruhov sa "spotrebuje" veľmi rýchlo, a na štvrtý jazdný pruh by sa miesto našlo iba nejakým zázrakom, možno nanajvýš v rozsahu pripájajúceho pruhu z podzemnej garáže, ale podľa všetkého výjazdy nebudú na tejto strane komplexu
      • Baranok
        Prave Bajkalska - Trnavska su jedny z najvytazenejsich ciest v Bratislave uz teraz. Neviem si predstavit ako tieto ulice zvladnu povedzme o siestej vecer napor dalsich 3000 aut :D
        • Miro Hudák
          Blog

          pre predstavu...

          ... sa staci rozpamatat, kam az siahali zapchy ked bol koncert depeche mode... a organizovanie koncertov je jeden z velmi vykriciavanych argumentov zastancov toho (zatial) 70 milionoveho tunelu... ... to, ze sa rozsiri zopar ciesta posunie problem len mierne dalej... ostava len, aby nasa narodnesocialisticka vlada zakazala ludom jazdit v autach smerom na stadion a bude... jednoduche riesenie!
      • Cudzinka

        Byvam v okoli a viem, ze drviva

        vacsina "fanusikov" si privezie svoju pr-del na autach. Najradsej jeden fanusik na jednom aute. Parkoviska pokryju tak najviac 1/4 potrieb parkovacich miest. Ako hovoris: keď sa tu v Bratislave nevyznáš,tak nevypisuj hlúposti
      • evanes
        ty bud budes fanusik slovanu alebo durkovskeho, lebo len taki toto mozu povedat. tomu stadionu kopec veci bude chybat. uz 5000 ludi okolo stadiona je problem a to nevravim o 22 000 ludoch....cely stadion je omyl, mala byt vypisana medzinarodna sutaz....a slachta je tiez len durkovskeho prisluhovac. nic pre bratislavu nespravil, architektonicky je totalne rozbita, historicke centrum a zmensuje, sklo postavia vedla narodnej pamiatky....a este ho niekto bude obhajovat ale k veci - stadion na danom mieste je jeden velky omyl....pred 30-timi rokmi na danom mieste vyhovoval, ale nie dnes a vonkoncom nie do buducnosti!!!
      • andrejba

        hahahahahahahaha

        > 20 505 sedadiel > NFŠ počíta s parkovacou kapacitou 1 400 áut > Zimný štadion, kde je tiež kapacita parkovania asi 2 000 miest tak to mi pride ze tam bude na chodnikoch a v krajnom pruhu cest odparkovanych len nejakych 5000 aut. este ze tak!
      • vr@to

        JEDNODUCHA

        matematika. 2000/1400 je asi 14 fanusikov na auto. v situacii, ktora vladne v ba nerataj s kapacitou zimneho stadiona, lebo je to iny prevazdkovatel. kapacita ma byt dimenzovana len a len na NFS. a bratislava kolabuje uz teraz, neviem si predstavit, ako jazdia fanusikovia z vlakovej stanice trolejbusmi. cele je to chore stavat taku mordu v strede mesta, to nieje chelsia. ba nema metro, nechodi tam elektricka... ale aj ked zratas 1400+2000 tak je to cca 6 fanusikov na auto.
      • eddings

        skus sa zamysliet...

        1400 aut, to je tak pre 2000-3000 divakov. Nedajboze aby sa nahodou hral zapas na obidvoch stadionoch to sme pekne v prdeli! A k umiestneniu...VSADE kam sa pohnes sa stadiony stavaju na periferii...pridi do Prahy, uvidis kde je novy hokejovy stadion. Spomen si na posledne MS v hokeji - stadion UPLNE mimo mesta s pristupom vlakom - nikto sa nestazoval a neboli absolutne ziadne problemy. Navyse by odpadli problemy s fanusikmi vytrznikmi v strede mesta.
  • afinogenov
    Pan Slachta je mudry a vzdelany clovek. Nie je vsak ziadnym hlavnym architektom.Je to len taky dedusko Vecernicek,ktory glosuje a stazuje sa,ze jeho nazory na architekturu a urbanizmus Bratislavy nikto nepocuva a nerespektuje.
    • freeker
      to je problem utvaru hlavneho architekta [UHA] a nie len v BA, aj v KE je ta ista institucia...ma sice dlhsiu historiu, ale ma ten isty problem. Su to proste IBA poradne organy, ich stanocisko nie je zavazujuce. A tak sa mozu vykrycat kolko chcu, aj tak si to investor a developer postavia podla svojho. presne ako vlada.....po nas potopa, hlavne ze ja zarobim. tu je ozaj problem v tom, ze UHA v podstate moze tak akurat vydat stanovisko....mali by mat nieco ako pravo veta. Ak UHA povie toto nie.....tak nie a basta. UHA tu nie je aby zamrazilo stavebny rozvoj mesta, uha je tu aby to regulovalo a nasmerovalo vystavbu v meste spravnym smerom. Ak by to tak fungovalo, tak by sme mohli byt hrdi na to ake krasne mesta mame. Bohuzial, dnes maju peniazky vacsie slovo, ako vzdelany a v teme odborne fundovany clovek.
  • uhol pohľadu

    ujo šlachta

    a čo tak vzdať sa funkcie na protest
    • neštich

      Daj si studenú sprchu

      Vzdať sa ? Hoci bezvýznamnej funkcie ? Odísť z kancelárie v Primaciálnom paláci ? A kam odísť ? Do dôchodku ? Aj keď profesorského. Poslanecké miesto v NR už nebude, rektorské už tiež nie a čo to znamená byť "emeritný profesor" aj s piatimi titulmi okolo mena na Slovensku ? Byť "hlavný architekt" hlavného mesta štátu európskej únie to znie hrdo a na vizitke to vyzerá dobre. Aj keď v Bratislave z toho duní prázdnota...........

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 17 277
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 946
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 100
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 509
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 3 677
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 503
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 191
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 1 753
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 151
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 75 613
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 53 643
  4. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 32 011
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 089
  6. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 296
  7. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 10 466
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 626
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business