BRATISLAVA. Vážni kandidáti na primátora minú na kampaň oficiálne dvestotisíc eur. To aspoň odhadujú primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) a Ivo Nesrovnal.
Milan Kňažko (nezávislý s podporou pravice) náklady odhaduje na 150-tisíc eur. Kňažko a Ftáčnik majú transparentný účet, Nesrovnal vyúčtovanie ukáže až po voľbách.
Výraznú kampaň majú aj kandidáti na starostov, či aj mestských poslancov. Čím však idete na nižšiu úroveň lokálnych politikov, tým nižšia je aj ochota kandidátov prezradiť očakávané náklady na kampaň.
FOTO: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ
FOTO: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ
Staré Mesto skôr mlčí
Z troch oslovených kandidátov na starostu Starého Mesta sumu povedal iba podpredseda Novy Gábor Grendel, kandidujúci za koalíciu Nova, KDH, SaS, Most-Híd, OĽaNO, KDS, SMK. Odhaduje, že jeho predvolebná kampaň ho vyjde na 20-tisíc eur.
„Väčšinu nákladov si kandidáti hradia sami,“ hovorí o staromestskej koalícii. „V prípade mojej kampane prispeje časťou aj hnutie Nova,“ povedal Grendel.
„Čo sa týka bilbordov, tých by malo byť aktuálne sedemnásť, máme šesťdesiat malých trojnožiek spoločnosti Pre Sent a sedem veľkých trojnožiek spoločnosti QEX. Bigboardy, megaboardy ani citylighty nemáme,“ dodáva.
Sumu teraz nepovie starostka Táňa Rosová z SDKÚ, ktorá je vidieť v Starom Meste na mnohých reklamných plochách.
„Zúčtovanie volebnej kampane budem mať k dispozícií po voľbách,“ hovorí Rosová, ktorá kandiduje za SDKÚ, Sieť OKS, SZ a SMS.