SME
Streda, 25. máj, 2022 | Meniny má Urban

Časť Devínskej cyklotrasy by mohli stavať už tento rok

Ak mestskí poslanci schvália peniaze pre cyklistickú trasu do Devína, tento rok by mohli začať s výstavbou približne kilometrového úseku, tvrdí poradca primátora Bratislavy Michal Feik.

Navrhovaná cyklotrasa na Devín.Navrhovaná cyklotrasa na Devín. (Zdroj: INFROGRAFIKA - SME)

BRATISLAVA. Časť cyklotrasy spájajúcej bratislavskú Karlovu Ves s Devínom by mohli začať stavať už tento rok.

Ako agentúru SITA informoval poradca primátora Bratislavy Michal Feik, ak mestskí poslanci rozhodnú o schválení peňazí pre cyklistickú trasu do Devína, mohli by začať stavať približne kilometrový úsek s pracovným názvom Tieňava. V tejto časti už existuje účelová komunikácia, ktorú potrebujú zrekonštruovať, následne by po nej mohli jazdiť cyklisti.

Úsek Tieňava sa nachádza približne v strede plánovanej trasy, vedie okolo domov a chát a ďalej po svahu cez les. Investičné náklady na túto časť sú 62 370 eur bez DPH, náklady na celú cyklotrasu sú 1 055 467 eur bez DPH.

"Ďalšími úsekmi, ktoré by sa mohli robiť, sú Gronáre a Kameňolom. Na tieto úseky však treba stavebné povolenie, čo môže istý čas trvať," povedal Feik, podľa ktorého víťaz súťaže v ďalších fázach dodá dokumentáciu pre územné rozhodnutie aj pre stavebné povolenie.

Urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie cyklotrasy mimo ostrova Sihoť vyhodnotili ešte minulý rok. Víťazný návrh predstavila spoločnosť Dopravoprojekt. Cyklotrasa má byť dlhá 4 946 metrov, z toho cyklistická trasa v dopravnom priestore je dlhá 2 706 metrov, trasa vedená samostatne má 2 240 metrov.

Pre lacnejšie riešenie cyklotrasy do Devína bola podľa niektorých obetovaná bezpečnosť a pohodlie cyklistov. Čítajte viac.

Navrhovaná cyklistická trasa je v celej svojej dĺžke obojsmerná a tri metre široká s bezpečnostným priestorom 0,25 metra po oboch stranách.

Ako informuje spoločnosť vo svojom návrhu, riešenie trasy využíva existujúci potenciál komunikácií, ciest a poľných ciest, vďaka ktorým sa minimalizuje výška investičných nákladov na konštrukcie a terénne úpravy.

Rozdelenie na jednotlivé časti zároveň umožňuje etapizáciu výstavby cyklotrasy podľa náročnosti investičných nákladov a majetkoprávneho usporiadania pozemkov určených pre jej výstavbu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hluk v školských triedach sa dá riešiť izoláciou
  2. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  3. Na krásnom, modrom Jadrane
  4. 6 praktických tipov - ako na sušenie potravín v sušičke
  5. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  8. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  1. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  2. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  4. Na krásnom, modrom Jadrane
  5. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  6. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  7. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  8. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 10 823
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 269
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 4 904
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 406
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 711
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 676
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 271
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 106
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť III) 7 258
  2. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 6 539
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 5 508
  4. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách 4 394
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 3 708
  6. Jana Melišová: G.Bush označil inváziu do Iraku za „neoprávnenú a brutálnu", než sa opravil, že mal na mysli ruskú inváziu na Ukrajinu 3 246
  7. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa 3 097
  8. Slovenské národné stredisko pre ľudské práva: Kam až zájdu návrhy na obmedzovanie prístupu k interrupciám? 2 599
  1. Lívia Hlavačková: Je Ajurvéda naozaj taká prastará, ako vravia?
  2. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  4. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  5. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  6. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  8. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
SkryťZatvoriť reklamu