SME

Časť Devínskej cyklotrasy by mohli stavať už tento rok

Ak mestskí poslanci schvália peniaze pre cyklistickú trasu do Devína, tento rok by mohli začať s výstavbou približne kilometrového úseku, tvrdí poradca primátora Bratislavy Michal Feik.

Navrhovaná cyklotrasa na Devín.Navrhovaná cyklotrasa na Devín. (Zdroj: INFROGRAFIKA - SME)

BRATISLAVA. Časť cyklotrasy spájajúcej bratislavskú Karlovu Ves s Devínom by mohli začať stavať už tento rok.

Ako agentúru SITA informoval poradca primátora Bratislavy Michal Feik, ak mestskí poslanci rozhodnú o schválení peňazí pre cyklistickú trasu do Devína, mohli by začať stavať približne kilometrový úsek s pracovným názvom Tieňava. V tejto časti už existuje účelová komunikácia, ktorú potrebujú zrekonštruovať, následne by po nej mohli jazdiť cyklisti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úsek Tieňava sa nachádza približne v strede plánovanej trasy, vedie okolo domov a chát a ďalej po svahu cez les. Investičné náklady na túto časť sú 62 370 eur bez DPH, náklady na celú cyklotrasu sú 1 055 467 eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu

"Ďalšími úsekmi, ktoré by sa mohli robiť, sú Gronáre a Kameňolom. Na tieto úseky však treba stavebné povolenie, čo môže istý čas trvať," povedal Feik, podľa ktorého víťaz súťaže v ďalších fázach dodá dokumentáciu pre územné rozhodnutie aj pre stavebné povolenie.

Urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie cyklotrasy mimo ostrova Sihoť vyhodnotili ešte minulý rok. Víťazný návrh predstavila spoločnosť Dopravoprojekt. Cyklotrasa má byť dlhá 4 946 metrov, z toho cyklistická trasa v dopravnom priestore je dlhá 2 706 metrov, trasa vedená samostatne má 2 240 metrov.

Pre lacnejšie riešenie cyklotrasy do Devína bola podľa niektorých obetovaná bezpečnosť a pohodlie cyklistov. Čítajte viac.

Navrhovaná cyklistická trasa je v celej svojej dĺžke obojsmerná a tri metre široká s bezpečnostným priestorom 0,25 metra po oboch stranách.

SkryťVypnúť reklamu

Ako informuje spoločnosť vo svojom návrhu, riešenie trasy využíva existujúci potenciál komunikácií, ciest a poľných ciest, vďaka ktorým sa minimalizuje výška investičných nákladov na konštrukcie a terénne úpravy.

Rozdelenie na jednotlivé časti zároveň umožňuje etapizáciu výstavby cyklotrasy podľa náročnosti investičných nákladov a majetkoprávneho usporiadania pozemkov určených pre jej výstavbu.

Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Ilustračné foto.

Vodiči dvojkolesových vozidiel patria medzi najzraniteľnejších.


TASR
Ilustračné foto.

Hlavným kritériom je najnižšia ponúknutá cena.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 335
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 019
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 166
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 558
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 380
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 111
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 773
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 407
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 28 983
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 003
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 9 904
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 7 957
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 407
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 217
  7. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 931
  8. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 481
  1. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  2. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  3. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  4. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  5. Tupou Ceruzou: Pandemická
  6. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  7. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
  8. Marcel Rebro: Aká krajina, taký hokej
SkryťZatvoriť reklamu