SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Odťahovú službu preberá súkromník, cenu zvýši len o pár eur

Cena za odtiahnutie vozidla bude necelých sto eur, zmení sa adresa, na ktorej vodiči nájdu svoje odtiahnuté auto.

Rovnaká odťahovka mala v centre skončiť.Rovnaká odťahovka mala v centre skončiť. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Autá v hlavnom meste už nebude odťahovať Dopravný podnik Bratislava (DPB). Služba je preňho stratová, rozhodol sa ju preto prenechať na koncesionára.

Tento mesiac podnik podpísal zmluvu s bratislavskou spoločnosťou Car Towing. Z uzatvorenej zmluvy vyplýva, že cenu za nútený odťah súkromník zvýši len mierne.

Koncesionár by mal vykonávať odťahovú službu vo vlastnom mene, na vlastný účet, nebezpečenstvo aj náklady.

Dopravný podnik na odťahoch strácal

Strata dopravného podniku za službu dosiahla podľa hovorkyne DPB Adriany Volfovej v rokoch 2009 až 2011 priemerne 87 899 eur. V roku 2012 sa ju vraj podarilo znížiť na 67 199 eur.

"Režijné náklady na odťahovú službu sú teda vysoké, pričom sa nám nerentujú. Aby sme nevytvárali ďalšiu stratu, pristúpili sme ku koncesii na odťahovú službu, ktorá zabezpečí pre DPB nulové náklady na prevádzku," dodala Volfová.

Zmluva na štyri roky s možnosťou predĺženia o ďalšie dva nadobudla účinnosť 8. januára tohto roku, v meste však Car Towing ešte neodťahuje.

"Je potrebné dotiahnuť ešte formality a povolenia, aby mohli začať vykonávať odťah. Tieto veci by mali byť dotiahnuté do konca januára," vysvetlila hovorkyňa.

Zmení sa číslo a adresa

Za nútený odťah auta potom jeho vodič podľa zmluvy zaplatí 99 eur s DPH, podnik dosiaľ odťahoval za podobnú sumu, takmer 94 eur.

Dopravný podnik od roku 2005 odťahuje autá z komunikácií prvej a druhej triedy spravovaných hlavným mestom, zo zastávok verejnej dopravy, chodníkov, buspruhov, ale prioritne vtedy, ak autá bránia plynulému prejazdu vozidlám MHD.

Využíva na to tri vozidlá, ktoré sa však podľa Volfovej často kazia. Problémy sú s alternátormi či prevodovkami a obnovovať treba i zdvíhacie zariadenie, vymenúva hovorkyňa.

Na nové odťahové vozidlá podnik podľa nej peniaze nemá a so starými už nevie zabezpečiť technický výkon odťahovej služby v takom rozsahu ako v predchádzajúcich obdobiach. Podľa zmluvy DPB poskytne firme za 1500 eur bez DPH mesačne tri svoje odťahové vozidlá Renault Midlum.

Spoločnosť Car Towing, a.s., vykonáva nútené odťahy v Bratislave od roku 2010.

Pre vodičov sa okrem ceny za odťah zmení aj číslo na dispečing, ktoré bude +421 918 799 997 a miesto odťahu vozidiel. Nájdu si ho po novom na Macharovej ulici 8 v Petržalke.

V centre mesta mali naopak odťahy súkromnou firmou skončiť. Viac tu: Odťahovanie za kritizovaný poplatok má skončiť
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 667
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 311
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 268
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 206
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 020
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 347
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 228
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 920
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 469
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 242
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 830
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 803
  7. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 073
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu