AKTUALIZOVANÉ V SOBOTU 23:20

Bratislava už nebude čakať, začne opravovať električkovú trať na stanicu

Trať mal vybudovať investor, projekt sa však nehýbe. Mesto si chce pri jej oprave pomôcť eurofondami.

Spoločnosť Transprojekt má pri stanici vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Za plnej prevádzky má tiež postaviť novú stanicu.(Zdroj: ARCHÍV SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)


BRATISLAVA. Pri obnove električkovej trate na Hlavnú stanicu v Bratislave mesto už nebude čakať na investora projektu Predstaničné námestie.

Ako povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik, mesto plánuje trať až na Hlavnú stanicu začať opravovať samo.

Električkovú trať na Hlavnú stanicu, ktorá už niekoľko rokov nefunguje, má v rámci projektu rekonštrukcie Predstaničného námestia zabezpečiť spoločnosť Transprojekt.

Do konca roku 2016 tu mal investor postaviť podzemnú električkovú trať.

Projekt sa však už vyše desať rokov nepohol a pozemnú trať na Hlavnú stanicu pred dvoma rokmi zastavil krajský dráhový úrad.

„Čakali sme na projekt investora, s ktorým má mesto zmluvu ešte z minulého obdobia,“ povedal primátor Ftáčnik.

Prvú časť trate od Radlinského po Ministerstvo financií chce mesto teraz zmodernizovať cez eurofondy.

Pri ministerstve by mala ísť električka pod zem a prejsť do projektu investora. Mesto však plánuje trať dočasne opraviť v pozemnom variante až po otočku pri Hlavnej stanici.

„Ak by sa projekt nerealizoval, zmodernizovali by sme za mestské peniaze definitívne aj trať s otočkou,“ dodal Ftáčnik.

st4_res.jpg

FOTO - ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA

Investor neukázal garancie

Projekt rekonštrukcie električkovej trate na Hlavnú stanicu a prestavba predstaničného priestoru sa ťahá už dlhé roky.

Poslanci tento rok niekoľkokrát vyslovili pochybnosti o jeho reálnosti, žiadali od investora finančné garancie či podanie žiadostí o stavebné povolenia.

Finančné garancie investor mestu nedoložil. V minulosti však spoločnosť tvrdila, že financovanie zastrešuje renomovaná svetová spoločnosť Savills a na projekte sa chce podieľať aj Európska investičná banka.

V lete investor podal aj prvé tri z desiatok žiadostí o stavebné povolenie.

„Tri žiadosti o stavebné povolenie sú málo, keďže by tam malo byť okolo 40 stavebných objektov a k nim aj príslušné stavebné povolenia,“ povedal Ftáčnik.

st3_res.jpg

FOTO - ARCHÍV SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Môžu vypovedať zmluvu

Mestskí poslanci v novembri primátora požiadali, aby dal vypracovať posudok, ktorý určí, aký minimálny čas je potrebný na vybudovanie podzemnej električkovej trate.

Ak posudok podľa primátora ukáže, že investor projekt do určeného dátumu z objektívnych dôvodov nestihne dostavať, mohol by to byť aj dôvod na vypovedanie zmluvy.

„Ak to bude preukazné, tak si viem predstaviť, že to poslanci zoberú ako dôvod na vypovedanie zmluvy,“ hovorí Ftáčnik.

Zmluvu dnes podľa právnej analýzy mesto môže vypovedať len ak je zjavné, že investor nedodrží dohodnuté podmienky, teda dokončenie podzemnej trate do konca roku 2016.

Prvú časť kúpnej ceny však zaplatil a termín dokončenia projektu ešte stále nevypršal.

Dodatok stále nepodpísali

Mesto a investor projektu sa už niekoľko mesiacov dohadujú aj na znení dodatku k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010.

Dodatok má zmluvu doplniť o práva a záväzky pre investora, presný harmonogram prác i garancie pre mesto. Stále však nie je podpísaný.

„Dodatok nie je podpísaný najmä preto, že ho nechce podpísať investor,“ vysvetlili Ftáčnik.

Ako dodal, spoločnosť Transprojekt by rada do dodatku doplnila ešte ďalšie veci. Investor napríklad žiadal, aby mu mesto poskytlo pozemky okolo Hlavnej stanice ako garanciu na bankový úver. S tým však bratislavskí poslanci nesúhlasili.

Ako dodal Ftáčnik, odvtedy už pokusy o podpísanie dodatku zo strany investora nezaznamenal.

„Naším záujmom je zrealizovať revitalizáciu stanice, ale nevidíme dostatok pozitívnej odozvy na strane investora,“ priblížil Ftáčnik postoj mesta.

Podľa neho tým, že investor nepodpísal dodatok, mesto nemá možnosť kontrolovať či investor plní harmonogram prác, ktorý si sám stanovil.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 157
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 696
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 336
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 151
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 096
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 246
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 070
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 828
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 961

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop