AKTUALIZOVANÉ V SOBOTU 23:20

Bratislava už nebude čakať, začne opravovať električkovú trať na stanicu

Trať mal vybudovať investor, projekt sa však nehýbe. Mesto si chce pri jej oprave pomôcť eurofondami.

Spoločnosť Transprojekt má pri stanici vybudovať infraštruktúru, cesty a križovatky i podzemnú električkovú trať. Za plnej prevádzky má tiež postaviť novú stanicu.(Zdroj: ARCHÍV SME - MIROSLAVA CIBULKOVÁ)


BRATISLAVA. Pri obnove električkovej trate na Hlavnú stanicu v Bratislave mesto už nebude čakať na investora projektu Predstaničné námestie.

Ako povedal bratislavský primátor Milan Ftáčnik, mesto plánuje trať až na Hlavnú stanicu začať opravovať samo.

Električkovú trať na Hlavnú stanicu, ktorá už niekoľko rokov nefunguje, má v rámci projektu rekonštrukcie Predstaničného námestia zabezpečiť spoločnosť Transprojekt.

Do konca roku 2016 tu mal investor postaviť podzemnú električkovú trať.

Projekt sa však už vyše desať rokov nepohol a pozemnú trať na Hlavnú stanicu pred dvoma rokmi zastavil krajský dráhový úrad.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Čakali sme na projekt investora, s ktorým má mesto zmluvu ešte z minulého obdobia,“ povedal primátor Ftáčnik.

Prvú časť trate od Radlinského po Ministerstvo financií chce mesto teraz zmodernizovať cez eurofondy.

Pri ministerstve by mala ísť električka pod zem a prejsť do projektu investora. Mesto však plánuje trať dočasne opraviť v pozemnom variante až po otočku pri Hlavnej stanici.

„Ak by sa projekt nerealizoval, zmodernizovali by sme za mestské peniaze definitívne aj trať s otočkou,“ dodal Ftáčnik.

st4_res.jpg

FOTO - ARCHÍV SME - GABRIEL KUCHTA

Investor neukázal garancie

Projekt rekonštrukcie električkovej trate na Hlavnú stanicu a prestavba predstaničného priestoru sa ťahá už dlhé roky.

Poslanci tento rok niekoľkokrát vyslovili pochybnosti o jeho reálnosti, žiadali od investora finančné garancie či podanie žiadostí o stavebné povolenia.

Finančné garancie investor mestu nedoložil. V minulosti však spoločnosť tvrdila, že financovanie zastrešuje renomovaná svetová spoločnosť Savills a na projekte sa chce podieľať aj Európska investičná banka.

V lete investor podal aj prvé tri z desiatok žiadostí o stavebné povolenie.

„Tri žiadosti o stavebné povolenie sú málo, keďže by tam malo byť okolo 40 stavebných objektov a k nim aj príslušné stavebné povolenia,“ povedal Ftáčnik.

st3_res.jpg

FOTO - ARCHÍV SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK

Môžu vypovedať zmluvu

Mestskí poslanci v novembri primátora požiadali, aby dal vypracovať posudok, ktorý určí, aký minimálny čas je potrebný na vybudovanie podzemnej električkovej trate.

Ak posudok podľa primátora ukáže, že investor projekt do určeného dátumu z objektívnych dôvodov nestihne dostavať, mohol by to byť aj dôvod na vypovedanie zmluvy.

„Ak to bude preukazné, tak si viem predstaviť, že to poslanci zoberú ako dôvod na vypovedanie zmluvy,“ hovorí Ftáčnik.

Zmluvu dnes podľa právnej analýzy mesto môže vypovedať len ak je zjavné, že investor nedodrží dohodnuté podmienky, teda dokončenie podzemnej trate do konca roku 2016.

Prvú časť kúpnej ceny však zaplatil a termín dokončenia projektu ešte stále nevypršal.

Dodatok stále nepodpísali

Mesto a investor projektu sa už niekoľko mesiacov dohadujú aj na znení dodatku k Zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010.

Dodatok má zmluvu doplniť o práva a záväzky pre investora, presný harmonogram prác i garancie pre mesto. Stále však nie je podpísaný.

„Dodatok nie je podpísaný najmä preto, že ho nechce podpísať investor,“ vysvetlili Ftáčnik.

Ako dodal, spoločnosť Transprojekt by rada do dodatku doplnila ešte ďalšie veci. Investor napríklad žiadal, aby mu mesto poskytlo pozemky okolo Hlavnej stanice ako garanciu na bankový úver. S tým však bratislavskí poslanci nesúhlasili.

Ako dodal Ftáčnik, odvtedy už pokusy o podpísanie dodatku zo strany investora nezaznamenal.

„Naším záujmom je zrealizovať revitalizáciu stanice, ale nevidíme dostatok pozitívnej odozvy na strane investora,“ priblížil Ftáčnik postoj mesta.

Podľa neho tým, že investor nepodpísal dodatok, mesto nemá možnosť kontrolovať či investor plní harmonogram prác, ktorý si sám stanovil.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 030
  2. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 16 122
  3. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 11 797
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 8 516
  5. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 989
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 4 098
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 523
  8. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 3 155
  9. „Šťastný domov“ nie je fráza: 4 tipy, ako si ho vytvoriť 2 444
  10. Sú pre nás plesne nebezpečné? 2 316