Mesto chce zistiť,koľko môže trvať projekt Hlavnej stanice

Mesto si dá vypracovať znalecký posudok alebo analýzu, ktorá ma určiť minimálny čas potrebný na vybudovanie objektov v okolí Hlavnej stanice pre mesto.

BRATISLAVA. Mesto Bratislava chce zistiť, ako dlho by mohla trvať výstavba projektu Predstaničného námestia v Bratislave. Investor, spoločnosť Transprojekt, tu má totiž postaviť podzemnú električkovú trať na Hlavnú stanicu, vybudovať cesty a križovatky či zrekonštruovať budovu železničnej stanice, a to všetko do konca roka 2016.

Stihne to?

Mesto si však nie je isté, či to investor do termínu stihne. Vypracovať si preto dajú znalecký posudok alebo analýzu, ktorá ma určiť minimálny čas potrebný na vybudovanie objektov pre mesto, ku ktorým sa Transprojekt zaviazal v zmluve o budúcej kúpnej zmluve.

Vypracovaním analýzy či posudku poverili primátora mesta Milana Ftáčnika bratislavskí poslanci na novembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

O projekte Predstaničného námestia v Bratislave sa hovorí už vyše desať rokov, zatiaľ sa však nič nepostavilo. "Ide o to, že čím viac postupuje čas, tak si myslím, že to investor nestihne," odôvodnil návrh na vypracovanie analýzy predseda dopravnej komisie a bratislavský poslanec Jozef Uhler (SDKÚ-DS), ktorý návrh zastupiteľstvu predložil.

Uhler čakať nechce

Podľa Uhlera určite existuje odborník, ktorý dokáže takouto analýzou alebo posudkom povedať, za aký dlhý čas je možné postaviť objekty, ku ktorým sa investor v zmluve zaviazal. "Naťahovať sa až do konca roku 2016 je zbytočné. Buď sa investor rozhýbe a začne robiť, my mu poskytneme maximálnu možnú súčinnosť, alebo budeme musieť z tej zmluvy nejako vycúvať," uviedol Uhler.

Posudok si mesto má nechať vypracovať do konca februára 2014, podobnú analýzu odporučilo mestské zastupiteľstvo aj spoločnosti Transprojekt.

Mesto Bratislava žiada od investora Predstaničného námestie garancie, že projekt, ku ktorému sa zaviazal v zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, aj dokončí. Transprojekt to má dokázať napríklad podanými žiadosťami o stavebné povolenie či pripravenosťou financovať projekt.

Bankovú garanciu síce spoločnosť nepreukázala, v septembri však požiadala mesto o pozemky, ktoré chcel Transprojekt založiť a použiť ako vklad do úveru. To mu mesto neumožnilo.

"Chceli sme vidieť finančné zabezpečenie projektu, ale namiesto toho sme videli žiadosť, aby sme vlastnými pozemkami ručili za investíciu investora, čo sa mi zdá minimálne divné," okomentoval situáciu Uhler. Podľa neho zastupiteľstvo vychádza investorovi projektu v ústrety.

"Snažíme sa, aby mal možnosť posunúť termín dokončenia projektu až o pol roka. Zároveň sa snažíme, aby mal možnosť dodržať termíny... Ale mám pocit, akoby sa investor krútil a stále hľadá dôvody, ako sa niečo nedá," zhodnotil Uhler.

S vypracovaním analýzy, ktorá určí minimálny čas potrebný na uskutočnenie projektu, súhlasí aj konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo." Budem veľmi rád, keď sa nejaká taká štúdia podarí spraviť, či sme schopní to urobiť a či sme schopní to urobiť spolu," povedal poslancom Ballo.

Investor tvrdí, že už investoval milióny

Podľa neho je dobré, aby sa mesto s investorom dohodli, ako budú pokračovať. Ballo tvrdí, že do projektu už investovali veľa peňazí. Poslancom prízvukoval, že do projektovej dokumentácie dali 16 miliónov eur. Podľa Uhlera však spoločnosť o vynaložených peniazoch len rozpráva.

"Nikto nevidel nijaké dokumenty, že tých 16 miliónov bolo vynaložených," dodal. K nemu sa pridal aj predseda mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a strany Most-Híd Ivo Nesrovnal. "To je varovným signálom, keď investor preinvestuje 16 miliónov eur a za desať rokov sa nedostane k realizácii toho projektu," uviedol Nesrovnal.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 509
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 845
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 122
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 975
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 769
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 143
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 691
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 687
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 405
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 398