SME
Piatok, 14. máj, 2021 | Meniny má BonifácKrížovkyKrížovky

Mesto chce zistiť,koľko môže trvať projekt Hlavnej stanice

Mesto si dá vypracovať znalecký posudok alebo analýzu, ktorá ma určiť minimálny čas potrebný na vybudovanie objektov v okolí Hlavnej stanice pre mesto.

BRATISLAVA. Mesto Bratislava chce zistiť, ako dlho by mohla trvať výstavba projektu Predstaničného námestia v Bratislave. Investor, spoločnosť Transprojekt, tu má totiž postaviť podzemnú električkovú trať na Hlavnú stanicu, vybudovať cesty a križovatky či zrekonštruovať budovu železničnej stanice, a to všetko do konca roka 2016.

Stihne to?

Mesto si však nie je isté, či to investor do termínu stihne. Vypracovať si preto dajú znalecký posudok alebo analýzu, ktorá ma určiť minimálny čas potrebný na vybudovanie objektov pre mesto, ku ktorým sa Transprojekt zaviazal v zmluve o budúcej kúpnej zmluve.

Skryť Vypnúť reklamu

Vypracovaním analýzy či posudku poverili primátora mesta Milana Ftáčnika bratislavskí poslanci na novembrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

O projekte Predstaničného námestia v Bratislave sa hovorí už vyše desať rokov, zatiaľ sa však nič nepostavilo. "Ide o to, že čím viac postupuje čas, tak si myslím, že to investor nestihne," odôvodnil návrh na vypracovanie analýzy predseda dopravnej komisie a bratislavský poslanec Jozef Uhler (SDKÚ-DS), ktorý návrh zastupiteľstvu predložil.

Uhler čakať nechce

Podľa Uhlera určite existuje odborník, ktorý dokáže takouto analýzou alebo posudkom povedať, za aký dlhý čas je možné postaviť objekty, ku ktorým sa investor v zmluve zaviazal. "Naťahovať sa až do konca roku 2016 je zbytočné. Buď sa investor rozhýbe a začne robiť, my mu poskytneme maximálnu možnú súčinnosť, alebo budeme musieť z tej zmluvy nejako vycúvať," uviedol Uhler.

Skryť Vypnúť reklamu

Posudok si mesto má nechať vypracovať do konca februára 2014, podobnú analýzu odporučilo mestské zastupiteľstvo aj spoločnosti Transprojekt.

Mesto Bratislava žiada od investora Predstaničného námestie garancie, že projekt, ku ktorému sa zaviazal v zmluve o budúcej kúpnej zmluve z roku 2010, aj dokončí. Transprojekt to má dokázať napríklad podanými žiadosťami o stavebné povolenie či pripravenosťou financovať projekt.

Bankovú garanciu síce spoločnosť nepreukázala, v septembri však požiadala mesto o pozemky, ktoré chcel Transprojekt založiť a použiť ako vklad do úveru. To mu mesto neumožnilo.

"Chceli sme vidieť finančné zabezpečenie projektu, ale namiesto toho sme videli žiadosť, aby sme vlastnými pozemkami ručili za investíciu investora, čo sa mi zdá minimálne divné," okomentoval situáciu Uhler. Podľa neho zastupiteľstvo vychádza investorovi projektu v ústrety.

Skryť Vypnúť reklamu

"Snažíme sa, aby mal možnosť posunúť termín dokončenia projektu až o pol roka. Zároveň sa snažíme, aby mal možnosť dodržať termíny... Ale mám pocit, akoby sa investor krútil a stále hľadá dôvody, ako sa niečo nedá," zhodnotil Uhler.

S vypracovaním analýzy, ktorá určí minimálny čas potrebný na uskutočnenie projektu, súhlasí aj konateľ spoločnosti Transprojekt Igor Ballo." Budem veľmi rád, keď sa nejaká taká štúdia podarí spraviť, či sme schopní to urobiť a či sme schopní to urobiť spolu," povedal poslancom Ballo.

Investor tvrdí, že už investoval milióny

Podľa neho je dobré, aby sa mesto s investorom dohodli, ako budú pokračovať. Ballo tvrdí, že do projektu už investovali veľa peňazí. Poslancom prízvukoval, že do projektovej dokumentácie dali 16 miliónov eur. Podľa Uhlera však spoločnosť o vynaložených peniazoch len rozpráva.

"Nikto nevidel nijaké dokumenty, že tých 16 miliónov bolo vynaložených," dodal. K nemu sa pridal aj predseda mestského poslaneckého klubu SDKÚ-DS a strany Most-Híd Ivo Nesrovnal. "To je varovným signálom, keď investor preinvestuje 16 miliónov eur a za desať rokov sa nedostane k realizácii toho projektu," uviedol Nesrovnal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbrutálnejšie preteky sveta? Extreme E je Formulou 1 v teréne
  2. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  3. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie príležitosti na investície
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  6. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  7. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  8. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  9. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  10. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  1. Kúrenie počas jari: Ako si udržať teplo a ušetriť viac peňazí
  2. Slnkom zaliate pláže Južného Cypru sú len jedným z lákadiel
  3. Prečo sú pre mzdárku stravné lístky či karty najlepšie riešenie?
  4. Budějovický Budvar je posledný český národný podnik
  5. Niké spúšťa novú kampaň s Jánom Lašákom
  6. Vyberte sa s nami na vandrovku, navštívime Spišský hrad a Levoču
  7. Nadácia COOP Jednota rozdá obciam a mestám 156 000 eur
  8. Ďalšie mesto s rýchlou a kvalitnou donáškou!
  9. Prečo Slováci nemajú rezervy?
  10. Union má novinku – Očný balík v hodnote 100 eur pre každého
  1. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 15 397
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 12 211
  3. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 11 340
  4. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 9 325
  5. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy? 9 053
  6. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné 8 258
  7. Klus, Pirošíková, Bošňák dnes o 17.00 o slobode cestovania 6 680
  8. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér 6 556
  9. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus® 5 952
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 5 147
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu