Mesto pripravuje novú koncepciu boja s čiernymi reklamami

V súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch. S reklamnými spoločnosťami chcú preto uzavrieť nové zmluvy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava sa nedarí úspešne bojovať s reklamami umiestňovanými načierno, pripravuje preto nový materiál na boj s premnoženými reklamnými nosičmi v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Mesto plánuje aktualizovať databázu zazmluvnených reklamných spoločností, uzavrieť s nimi nové zmluvy a zistiť tak majiteľov reklamných panelov. Nový materiál plánuje vedenie mesta predložiť na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva, zohľadňuje v ňom pripomienky mestských častí i reklamných agentúr.

V Bratislave sa podarilo v minulosti odstrániť približne 200 reklamných nosičov, najmä v stredových pásoch ciest. Ako však informoval Ščepán, v súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch.

Boj s premnoženými reklamnými panelmi limituje i nedostatok peňazí či nedostatočná legislatíva. Mesto preto prepracováva pôvodnú koncepciu boja s premnoženými reklamnými nosičmi spred dvoch rokov. Mesto plánuje uzatvoriť nové zmluvy s reklamnými spoločnosťami a aktualizovať databázu zazmluvnených spoločností, aby tak zistili majiteľov reklamných panelov, informoval Ščepán.

V Bratislave rastie reklama aj v kvetináčoch. Hnuteľné reklamné nosiče nepotrebujú povolenie stavebného úradu.

V novom materiáli chcú tiež spresniť legálnosť reklamných nosičov. V prípade takzvaných čiernych reklamných zariadení v súčasnosti vyzve stavebný úrad majiteľa reklamného zariadenia, aby ho odstránil. V prípade, že nie je majiteľ známy, obráti sa s výzvou na majiteľa pozemku.

Prácu s odstraňovaním čiernych reklamných zariadení sťažuje i nedostatočná legislatíva. Podľa Ščepána účinnejší postup proti čiernym reklamným nosičom možno očakávať až po sprísnení platnej legislatívy. „Mesto chce pripraviť inovovanú koncepciu redukovania a povoľovania reklamných plôch do konca roka,“ dodal Ščepán.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 733
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 800
  3. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 789
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 694
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 416
  6. Splnený sen 1 412
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 345
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 165
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 965
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 938