Mesto pripravuje novú koncepciu boja s čiernymi reklamami

V súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch. S reklamnými spoločnosťami chcú preto uzavrieť nové zmluvy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava sa nedarí úspešne bojovať s reklamami umiestňovanými načierno, pripravuje preto nový materiál na boj s premnoženými reklamnými nosičmi v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Mesto plánuje aktualizovať databázu zazmluvnených reklamných spoločností, uzavrieť s nimi nové zmluvy a zistiť tak majiteľov reklamných panelov. Nový materiál plánuje vedenie mesta predložiť na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva, zohľadňuje v ňom pripomienky mestských častí i reklamných agentúr.

V Bratislave sa podarilo v minulosti odstrániť približne 200 reklamných nosičov, najmä v stredových pásoch ciest. Ako však informoval Ščepán, v súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch.

Boj s premnoženými reklamnými panelmi limituje i nedostatok peňazí či nedostatočná legislatíva. Mesto preto prepracováva pôvodnú koncepciu boja s premnoženými reklamnými nosičmi spred dvoch rokov. Mesto plánuje uzatvoriť nové zmluvy s reklamnými spoločnosťami a aktualizovať databázu zazmluvnených spoločností, aby tak zistili majiteľov reklamných panelov, informoval Ščepán.

V Bratislave rastie reklama aj v kvetináčoch. Hnuteľné reklamné nosiče nepotrebujú povolenie stavebného úradu.

V novom materiáli chcú tiež spresniť legálnosť reklamných nosičov. V prípade takzvaných čiernych reklamných zariadení v súčasnosti vyzve stavebný úrad majiteľa reklamného zariadenia, aby ho odstránil. V prípade, že nie je majiteľ známy, obráti sa s výzvou na majiteľa pozemku.

Prácu s odstraňovaním čiernych reklamných zariadení sťažuje i nedostatočná legislatíva. Podľa Ščepána účinnejší postup proti čiernym reklamným nosičom možno očakávať až po sprísnení platnej legislatívy. „Mesto chce pripraviť inovovanú koncepciu redukovania a povoľovania reklamných plôch do konca roka,“ dodal Ščepán.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  4. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  5. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  6. Noc architektúry 2018
  7. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  8. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  9. Talent - vzdelanie - úspech
  10. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 761
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 784
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 039
  4. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 508
  5. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 386
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 5 736
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 653
  8. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 408
  9. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 3 150
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 101