Mesto pripravuje novú koncepciu boja s čiernymi reklamami

V súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch. S reklamnými spoločnosťami chcú preto uzavrieť nové zmluvy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava sa nedarí úspešne bojovať s reklamami umiestňovanými načierno, pripravuje preto nový materiál na boj s premnoženými reklamnými nosičmi v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Mesto plánuje aktualizovať databázu zazmluvnených reklamných spoločností, uzavrieť s nimi nové zmluvy a zistiť tak majiteľov reklamných panelov. Nový materiál plánuje vedenie mesta predložiť na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva, zohľadňuje v ňom pripomienky mestských častí i reklamných agentúr.

V Bratislave sa podarilo v minulosti odstrániť približne 200 reklamných nosičov, najmä v stredových pásoch ciest. Ako však informoval Ščepán, v súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch.

Boj s premnoženými reklamnými panelmi limituje i nedostatok peňazí či nedostatočná legislatíva. Mesto preto prepracováva pôvodnú koncepciu boja s premnoženými reklamnými nosičmi spred dvoch rokov. Mesto plánuje uzatvoriť nové zmluvy s reklamnými spoločnosťami a aktualizovať databázu zazmluvnených spoločností, aby tak zistili majiteľov reklamných panelov, informoval Ščepán.

V Bratislave rastie reklama aj v kvetináčoch. Hnuteľné reklamné nosiče nepotrebujú povolenie stavebného úradu.

V novom materiáli chcú tiež spresniť legálnosť reklamných nosičov. V prípade takzvaných čiernych reklamných zariadení v súčasnosti vyzve stavebný úrad majiteľa reklamného zariadenia, aby ho odstránil. V prípade, že nie je majiteľ známy, obráti sa s výzvou na majiteľa pozemku.

Prácu s odstraňovaním čiernych reklamných zariadení sťažuje i nedostatočná legislatíva. Podľa Ščepána účinnejší postup proti čiernym reklamným nosičom možno očakávať až po sprísnení platnej legislatívy. „Mesto chce pripraviť inovovanú koncepciu redukovania a povoľovania reklamných plôch do konca roka,“ dodal Ščepán.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  6. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  7. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  8. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  9. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  10. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  1. BIT arbitration within the context of recent CJEU decision
  2. Nezabudnite na sporenie na dôchodok! Ušetríte na daniach
  3. Nestíhate nakupovať darčeky?
  4. Riešenie kolízií áut - exkluzivní autokamera MiVue 766 WiFi
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Problém s darčekom? 10 perfektných tipov na Vianočné darčeky!
  7. Slovensko bude vo svete reprezentovať projekt Zachráň včely
  8. Vzťah k seniorom chce zmeniť výzvou
  9. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska
  10. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 69 738
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 17 741
  3. Bangkok, Phuket, pláže, chrámy: Za 13 dní to naj z Thajska 10 916
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 561
  5. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 7 797
  6. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 160
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád 3 934
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch 3 920
  9. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 3 441
  10. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti 2 540