BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava sa nedarí úspešne bojovať s reklamami umiestňovanými načierno, pripravuje preto nový materiál na boj s premnoženými reklamnými nosičmi v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.
Mesto plánuje aktualizovať databázu zazmluvnených reklamných spoločností, uzavrieť s nimi nové zmluvy a zistiť tak majiteľov reklamných panelov. Nový materiál plánuje vedenie mesta predložiť na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva, zohľadňuje v ňom pripomienky mestských častí i reklamných agentúr.
V Bratislave sa podarilo v minulosti odstrániť približne 200 reklamných nosičov, najmä v stredových pásoch ciest. Ako však informoval Ščepán, v súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch.
Boj s premnoženými reklamnými panelmi limituje i nedostatok peňazí či nedostatočná legislatíva. Mesto preto prepracováva pôvodnú koncepciu boja s premnoženými reklamnými nosičmi spred dvoch rokov. Mesto plánuje uzatvoriť nové zmluvy s reklamnými spoločnosťami a aktualizovať databázu zazmluvnených spoločností, aby tak zistili majiteľov reklamných panelov, informoval Ščepán.
V Bratislave rastie reklama aj v kvetináčoch. Hnuteľné reklamné nosiče nepotrebujú povolenie stavebného úradu.
V novom materiáli chcú tiež spresniť legálnosť reklamných nosičov. V prípade takzvaných čiernych reklamných zariadení v súčasnosti vyzve stavebný úrad majiteľa reklamného zariadenia, aby ho odstránil. V prípade, že nie je majiteľ známy, obráti sa s výzvou na majiteľa pozemku.
Prácu s odstraňovaním čiernych reklamných zariadení sťažuje i nedostatočná legislatíva. Podľa Ščepána účinnejší postup proti čiernym reklamným nosičom možno očakávať až po sprísnení platnej legislatívy. „Mesto chce pripraviť inovovanú koncepciu redukovania a povoľovania reklamných plôch do konca roka,“ dodal Ščepán.