Mesto pripravuje novú koncepciu boja s čiernymi reklamami

V súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch. S reklamnými spoločnosťami chcú preto uzavrieť nové zmluvy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava sa nedarí úspešne bojovať s reklamami umiestňovanými načierno, pripravuje preto nový materiál na boj s premnoženými reklamnými nosičmi v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Mesto plánuje aktualizovať databázu zazmluvnených reklamných spoločností, uzavrieť s nimi nové zmluvy a zistiť tak majiteľov reklamných panelov. Nový materiál plánuje vedenie mesta predložiť na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva, zohľadňuje v ňom pripomienky mestských častí i reklamných agentúr.

V Bratislave sa podarilo v minulosti odstrániť približne 200 reklamných nosičov, najmä v stredových pásoch ciest. Ako však informoval Ščepán, v súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch.

Boj s premnoženými reklamnými panelmi limituje i nedostatok peňazí či nedostatočná legislatíva. Mesto preto prepracováva pôvodnú koncepciu boja s premnoženými reklamnými nosičmi spred dvoch rokov. Mesto plánuje uzatvoriť nové zmluvy s reklamnými spoločnosťami a aktualizovať databázu zazmluvnených spoločností, aby tak zistili majiteľov reklamných panelov, informoval Ščepán.

V Bratislave rastie reklama aj v kvetináčoch. Hnuteľné reklamné nosiče nepotrebujú povolenie stavebného úradu.

V novom materiáli chcú tiež spresniť legálnosť reklamných nosičov. V prípade takzvaných čiernych reklamných zariadení v súčasnosti vyzve stavebný úrad majiteľa reklamného zariadenia, aby ho odstránil. V prípade, že nie je majiteľ známy, obráti sa s výzvou na majiteľa pozemku.

Prácu s odstraňovaním čiernych reklamných zariadení sťažuje i nedostatočná legislatíva. Podľa Ščepána účinnejší postup proti čiernym reklamným nosičom možno očakávať až po sprísnení platnej legislatívy. „Mesto chce pripraviť inovovanú koncepciu redukovania a povoľovania reklamných plôch do konca roka,“ dodal Ščepán.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  1. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  2. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  6. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  7. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  8. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  9. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 869
  2. Najužitočnejšia appka 15 280
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 191
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 388
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 014
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 442
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 706
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 644
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 4 404
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 244