Mesto pripravuje novú koncepciu boja s čiernymi reklamami

V súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch. S reklamnými spoločnosťami chcú preto uzavrieť nové zmluvy.

BRATISLAVA. Hlavnému mestu Bratislava sa nedarí úspešne bojovať s reklamami umiestňovanými načierno, pripravuje preto nový materiál na boj s premnoženými reklamnými nosičmi v meste. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Mesto plánuje aktualizovať databázu zazmluvnených reklamných spoločností, uzavrieť s nimi nové zmluvy a zistiť tak majiteľov reklamných panelov. Nový materiál plánuje vedenie mesta predložiť na septembrové zasadnutie mestského zastupiteľstva, zohľadňuje v ňom pripomienky mestských častí i reklamných agentúr.

V Bratislave sa podarilo v minulosti odstrániť približne 200 reklamných nosičov, najmä v stredových pásoch ciest. Ako však informoval Ščepán, v súčasnosti má mesto problém presne identifikovať majiteľov reklám, ktoré umiestňujú na súkromných pozemkoch.

Boj s premnoženými reklamnými panelmi limituje i nedostatok peňazí či nedostatočná legislatíva. Mesto preto prepracováva pôvodnú koncepciu boja s premnoženými reklamnými nosičmi spred dvoch rokov. Mesto plánuje uzatvoriť nové zmluvy s reklamnými spoločnosťami a aktualizovať databázu zazmluvnených spoločností, aby tak zistili majiteľov reklamných panelov, informoval Ščepán.

V Bratislave rastie reklama aj v kvetináčoch. Hnuteľné reklamné nosiče nepotrebujú povolenie stavebného úradu.

V novom materiáli chcú tiež spresniť legálnosť reklamných nosičov. V prípade takzvaných čiernych reklamných zariadení v súčasnosti vyzve stavebný úrad majiteľa reklamného zariadenia, aby ho odstránil. V prípade, že nie je majiteľ známy, obráti sa s výzvou na majiteľa pozemku.

Prácu s odstraňovaním čiernych reklamných zariadení sťažuje i nedostatočná legislatíva. Podľa Ščepána účinnejší postup proti čiernym reklamným nosičom možno očakávať až po sprísnení platnej legislatívy. „Mesto chce pripraviť inovovanú koncepciu redukovania a povoľovania reklamných plôch do konca roka,“ dodal Ščepán.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 986
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 152
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 199
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039