V Primaciálnom paláci sa bude opäť diskutovať o električke do Petržalky. Prezentácia podmienok urbanisticko-architektonicej súťaže je pripravená na 24. júna.
BRATISLAVA. Hlavné mesto plánuje ďalšiu verejnú prezentáciu k druhej etape Nosného systému MHD v Petržalke. Ako informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy, prezentácia podmienok urbanisticko-architektonickej súťaže bude v pondelok 24. júna.
Zúčastní sa na nej primátor Milan Ftáčnik, hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser, architektka mesta Ingrid Konrád a generálny riaditeľ spoločnosti METRO Bratislava Peter Ivan. Prezentácia sa začne o 18:00 v priestoroch Zrkadlovej sály Primaciálneho paláca.
Aká bola posledná z prezentácií električkovej trate do Petržalky? Dozviete sa tu.
Druhá etapa projektu súvisí s výstavbou modernej električkovej trate, obslužných komunikácií či revitalizácie verejných priestorov v úseku od Bosákovej ulice po Janíkov dvor. Pondelkovou verejnou prezentáciou nadväzuje vedenie mesta na päť predchádzajúcich podujatí, ktoré sa tiež týkali tohto projektu.
Ako pripomenul Andrassy, prvá etapa nosného systému verejnej dopravy počíta s vybudovaním koľajovej trate zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po petržalskú Bosákovu ulicu.
„Súčasťou projektu je komplexná rekonštrukcia Starého mosta, ktorý bude slúžiť nielen pre verejnú dopravu, ale aj pre cyklistov či ako promenáda pre chodcov. Projekt počíta tiež s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a s vybudovaním novej, pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie,“ uviedol s tým, že súťaž na zhotoviteľa diela má hodnotu viac ako 68 miliónov eur bez DPH.
Veľká vlna odporu sa v súvislosti s druhou etapou vzniesla pre plánovanú štvorprúdovú cestu. "Územie takmer štvorkilometrovej trasy nerealizovaného metra pozdĺž celého Chorvátskeho ramena už 30 rokov využívajú Petržalčania na oddych a rekreáciu v prírodnom prostredí," pripomínali aktivisti, ktorí začali spisovať petíciu na internete aj medzi ľuďmi.
Aktivisti pri Chorvástkom ramene premietali štvorprúdovku.
FOTO - Elena Pätoprstá
Štvorprúdová cesta mala prepojiť sever a juh Petržalky. Začínať mala pri križovatke Jantárova cesta a Bosákova ulica a pokračovať spolu s plánovanou električkou až po Janíkov dvor, prípadne aj ďalej na juh.
Hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser na poslednej diskusii s občanmi v apríli argumentoval, že cesta mala odľahčiť vnútrosídliskové obslužné komunikácie, po ktorých dnes Petržalčania jazdia. "Už 30 rokov zaťažujú cesty, ktoré na to nikdy neboli naprojektované. Čo tí ľudia, ktorí tam žijú? Mohli by sa tiež právom sťažovať na nadmerný hluk a emisie," pripomenul.
Aktivisti od mesta žiadali, aby dalo urobiť dôveryhodný prieskum verejnej mienky Petržalčanov. Na základe jeho výsledkov by sa potom mala vyhlásiť férová architektonicko-urbanistická súťaž, ktorej výsledky by sa premietli aj do nového územného plánu Bratislavy.
Mesto k dokumentácii na územné rozhodnutie zatiaľ nevydalo ani nevydá kladné záväzné stanovisko, tvrdí primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Najprv sa má vypísať urbanisticko-architektonická súťaž. "Chcem predísť situácii, ktorá sa stala so Starým mostom," podotkol. Tam mesto súťaž nestihlo urobiť pre termíny z Európskej únie. "Zo súťaže vyplynie, či dospejeme až k zmene územného plánu."