SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Investor bratislavskej Hlavnej stanice má presvedčiť mesto, že stavbu stihne

Primátor má rokovať s Transprojektom o poskytnutí záruk, že projekt prestavby Hlavnej stanice ukončí včas.

Investor má ukázať záujem o prestavbu stanice. Inak chce mesto od zmluvy s ním odstúpiť.Investor má ukázať záujem o prestavbu stanice. Inak chce mesto od zmluvy s ním odstúpiť. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Primátor Ftáčnik má rokovať s investorom Transprojekt o poskytnutí záruk, že projekt prestavby Hlavnej stanice ukončí včas.

BRATISLAVA. Vedenie Bratislavy zatlačí na súkromného investora, ktorý by mal prestavať Hlavnú stanicu.

Pýta od neho záruky toho, že projekt dokončí načas. Inak poslanci a primátor naznačujú, že odstúpia od zmluvy a budú hľadať niekoho iného, kto stanicu postaví.

Bude na mieste v roku 2016 len hlboká jama?

Investor, firma Transprojekt, sa zaviazal projekt dokončiť v roku 2016, do dnešného dňa podľa slov predsedu dopravnej komisie mesta Jozefa Uhlera (SDKÚ) nepožiadal ani o stavebné povolenie.

"Spoločnosť mala šancu začať stavať objekty v oblasti dnešnej Hlavnej stanice už od roku 2011. Neurobila tak a myslím, že ani nechce,“ povedal pred hlasovaním Uhler a dodal, že treba preveriť, ako vážne projekt investor berie.

Uhler navrhol preveriť finančné možnosti investora a časový harmonogram celého projektu Hlavnej stanice a jej okolia. Navrhol tiež, aby mohol investor posunúť termín ukončenia projektu maximálne o pol roka.

"Takýmto spôsobom si budeme istí možnosťou od zmluvy odstúpiť, ak investor bude meškať a nestihne projekt dokončiť najneskôr do polovice roka 2017, " povedal na brífingu po hlasovaní primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Viacerí poslanci tiež začali hovoriť aj o pláne B - ak investor nepreukáže vôľu plniť záväzky, začne zastupiteľstvo zvažovať verejnú súťaž na projekt, alebo hľadať naň eurofondy.

Chceme sa vyhnúť tomu, aby nám v roku 2016 na mieste Hlavnej stanice ostala len hlboká jama, pretože investor to nestihol, popisoval situáciu primátor mesta.

Investor sa bráni

Vedenie Transprojektu sa voči vyhláseniám, ktoré na zastupiteľstve zazneli, bráni.

V písomnej reakcii uvádza, že spoločnosť doposiaľ investovala vyše 16 miliónov eur z vlastných zdrojov na štúdie, ktoré mali byť v réžii mesta.

"Zostavenie garancií je vážnou ekonomicko-právnou otázkou, ktorá by mala byť riešená na základe štandardov akceptovaných pri podobných projektoch vo svete. Investor projektu preto bude trpezlivo čakať, akým spôsobom zadefinuje vedenie mesta tieto garancie a následne sa k nim vyjadrí," napísala hovorkyňa projektu Predstaničné námestie, Mária Adamová.

To, že doposiaľ nepožiadali o stavebné povolenie, vysvetľuje Transprojekt tým, že v súčasnosti nemá ako docieliť, aby bolo povolenie schválené.

"Pokiaľ nebude vypracovaný Dodatok k zmluve o budúcej zmluve, ktorý bude definovať možnosť dočasne užívať pozemky zo strany investora, nemá investor v rámci stavebných povolení v súčasnosti ako preukázať vzťah k pozemkom," uvádza sa vo vyhlásení.

Uhler tvrdí, že o stavebné povolenie už požiadať mohli.

Poslanci súhlasili

Poslanci návrh uznesenia spolu so zapracovanými Uhlerovými bodmi prijali v počte 33 hlasov z tridsiatich siedmych hlasujúcich.

Do konca mája tohto roku má primátor zaviazať investora o predloženie finančnej zábezpeky, alebo iných vierohodných dokladov o solventnosti spoločnosti k realizácii projektu.

Investor má tiež predložiť kompletnú dokumentáciu potrebnú k vydaniu stavebného povolenia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 913
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 261
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 832
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 443
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 404
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 393
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 306
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 897
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 300
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 136
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 079
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 548
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu