SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Väčšina vodičov MHD ignoruje nevidiacich a slabozrakých na zastávkach

Výsledky priniesol projekt Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

Slabozrakí a nevidiaci pasažieri častokrát nemajú ako zistiť, či prišiel ten spoj, na ktorý čakajú.Slabozrakí a nevidiaci pasažieri častokrát nemajú ako zistiť, či prišiel ten spoj, na ktorý čakajú. (Zdroj: FOTO - SITA)

BRATISLAVA. Výcviková škola pre vodiacich psov (VŠVP) Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska dnes zverejnila výsledky polročného projektu, podľa ktorého skoro tri štvrtiny vodičov MHD ignorujú, že na zastávke čaká človek so zdravotným postihnutím a možno chce nastúpiť práve do ich spoja.

"Vodiči nedodržiavajú interný predpis podľa ktorého sú povinní opakovane zastaviť pri označníku zastávky, pokiaľ pri ňom stojí osoba s bielou palicou alebo vodiacim psom," uviedla riaditeľka VŠVP Jarmila Virágová. Podľa nej tak musí vždy spraviť druhé aj tretie vozidlo v poradí.

Výsledky Úniu nepotešili

"Vodiči nezastavovali opakovane. Nevidiaci, alebo slabozraký pasažier tak nemá ako zistiť, či prišiel ten autobus, alebo trolejbus, do ktorého potrebuje nastúpiť," dodala Virágová.

V druhom ročníku projektu s názvom Ústretová verejná doprava Únia sledovala 153 vozidiel MHD na frekventovaných zastávkach. O projekte vodiči Dopravného podniku Bratislava nevedeli, aby výsledky neboli ovplyvnené. Analyzovalo sa osemdesiat hodín dopravných záznamov, ktoré boli vytvorené len zo situácií, kedy vodič cestujúceho s vodiacim psom s istotou videl. "Väčšina vodičov nechala tých ľudí stáť na zastávkach aj so psom," popisuje výsledky prieskumu Virágová.

Dodáva, že v porovnaní s predošlým monitoringom boli výsledky lepšie len o desať percent.

Zlepšenie trvalo krátko

Dopravný podnik Bratislava prisľúbil nápravu, podobne ako po prvom ročníku. Podľa slov riaditeľky Únie sa vtedy situácia zlepšila na dva až tri mesiace, neskôr opäť došlo k zhoršeniu.

V roku 2011 a 2012 prebiehali kompletné školenia vodičov mestskej hromadnej dopravy, ktoré boli zamerané na problematiku dopravy ľudí so zdravotným postihnutím.

"Taktiež teraz prebiehajú školenia pre všetkých vodičov MHD, kde zdôrazňujeme práve povinnosť zastaviť vždy na označníku zastávky a umožniť aj nevidiacemu zistiť o akým spoj ide, " uviedol Peter Pipiš z dopravného dispečingu DPB.

Prečítajte si aj o ďalších problémoch nevidiacich v MHD: Nevidiaci sa v Bratislave na MHD musia pýtať

nevidmhd_res.jpg

FOTO - SITA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 571
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 630
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 176
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 763
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 900
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 003
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 256
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 201
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 784
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 093
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 973
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 147
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu