BRATISLAVA. Ako bude vyzerať okolie Chorvátskeho jazera, predstaví verejnosti vedenie mesta Bratislavy v pondelok o 18:00 v bratislavskom Primaciálnom paláci. Odprezentujú tu totiž druhú etapu električkovej trate do Petržalky, diskutovať sa bude aj o budovaní cesty či revitalizácii verejného priestoru. Informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.
S verejnosťou o projekte budú diskutovať bratislavský primátor Milan Ftáčnik, hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser, architektka mesta Ingrid Konrád a generálny riaditeľ spoločnosti Metro Bratislava Peter Ivan.
Cestu nechcú
Pri projekte budovania druhej etapy električkovej trate z Bosákovej po Janíkov dvor v Petržalke sa dvihla vlna kritiky od obyvateľov, aktivistov i členov cyklokoalície. Tí sa najviac obávajú vybudovania štvorprúdovej cesty, ktorá by mala vzniknúť na takmer štvorkilometrovom úseku v Petržalke.
S cestou sa ráta v územnom pláne mesta, mnohí obyvatelia Petržalky sú však proti nej. Svoj nesúhlas vyjadrilo v petícii už približne 8 000 ľudí. Odovzdať by ju chceli primátorovi Ftáčnikovi v pondelok na verejnej prezentácii projektu.
S cestou pri Chorvátskom ramene počíta aj územný plán mesta, ľudia podpísaní pod petíciou však na tomto území nechcú cestu pre autá, ani regulovanú zástavbu. Žiadajú v ňom zachovať čo najviac z jestvujúcich stromov a zelených plôch. Namiesto cesty chcú v lokalite mestský park s cyklotrasami.
V petícii tiež občania žiadajú od mesta dôveryhodný prieskum verejnej mienky obyvateľov, na základe ktoré by mala byť vypísaná architektonicko-urbanistická štúdia.
Chodia tam relaxovať
Ako ešte začiatkom apríla informoval bratislavský primátor Milan Ftáčnik, o tom, či v Petržalke k električkovej trati pribudne aj štvorprúdová cesta, nie je stále rozhodnuté.
Mesto má však podľa neho dnes už jasnú predstavu o trasovaní električky z Bosákovej na Janíkov dvor. Ftáčnik dodal, že pripomienky k ceste od obyvateľov z okolia boli vždy, pretože ľudia sú zvyknutí okolie Chorvátskeho ramena využívať na oddych.
Podľa Ftáčnika sa v lokalite ráta s investíciami, čo je zohľadnené aj v územnom pláne mesta. Bude sa však podľa neho ešte diskutovať o tom, ako má byť petržalské územie obslúžené električkovou, autobusovou, automobilovou či cyklistickou dopravou i ako majú vyzerať chodníky pre peších.
Bratislava verejnou diskusiou nadväzuje na prezentácie významných projektov, ktoré v meste plánujú súkromní či verejní investori. Druhá etapa nosného systému mestskej hromadnej dopravy nadväzuje na projekt budovania koľajovej trate zo Šafárikovho námestia v Starom Meste po petržalskú Bosákovú ulicu.
V prvej etape projektu plánuje mesto zrekonštruovať Starý most, ktorým električkou spojí Staré Mesto s Petržalkou. Most však bude slúžiť aj pre cyklistov či ako promenáda pre chodcov. Projekt počíta tiež s rozšírením estakády na Einsteinovej ulici a s vybudovaním novej, pri bývalom štadióne petržalskej Artmedie.
Petržalčania električku pod oknami nechcú, spisujú petíciu. Viac tu