SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Petržalčania pri Chorvátskom ramene nechcú električku ani autá

Obyvatelia najväčšieho sídliska by uprednostnili pred traťou a štvorprúdovkou cyklotrasy a park.

Okolie Chorvátskeho ramena chcú obyvatelia  Petržalky ponechať zelené.Okolie Chorvátskeho ramena chcú obyvatelia Petržalky ponechať zelené. (Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Takmer polovica opýtaných pri Chorvátskom ramene v Petržalke nechce električku ani štvorprúdovku. Prednosť by podľa nich mal dostať mestský park a cyklotrasy.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý spravila o druhej etape projektu električky do Petržalky tamojšia poslankyňa Elena Pätoprstá (Zmena zdola). Ide o úsek Bosáková – Janíkov dvor.

Viac ako 38 percent respondentov sa vyjadrilo, že by im v parku neprekážala električka a tiež žiadajú nové cyklotrasy.

Precenený prieskum?

Dohromady takmer 15 percent opýtaných hlasovalo za električku aj štvorprúdovku alebo obslužnú komunikáciu, ktorá by nešla pozdĺž celého ramena. Z 963 hlasujúcich býva 82 percent v Petržalke.

Mestský poslanec Peter Pilinský (Strana zelených), ktorý je tiež starostom Rače, nedoporúča preceňovať anonymné prieskumy, „lebo v takom prípade by sme mali v Bratislave Most Chucka Norrisa“.

Štvorprúdovka je v súčasnosti v územnom pláne, čaká sa na architektonické posúdenie. Spolu s električkovou traťou pôjde o veľkú dopravnú tepnu.

„Tá cesta má mať 48 metrovú šírku, čo je dvojnásobok diaľnice D1, ktorá ide od Bratislavy po Trnavu,“ vraví predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ). „Táto stavba rozdelí Petržalku a nemyslím si, že je to úplne vhodné.“

Cestu žiadajú vytesniť

„Veľa zahraničných miest sa snaží vytesniť dopravu mimo mesta a my si dáme štvorprúdovku priamo do sídliska,“ vraví obyvateľka Ševčenkovej ulice. Najviac by podľa nej Peteržalke prospel park.

Obyvatelia žiadajú aj prieskum verejnej mienky. Primátor chápe, že ľudia, ktorým vezmú priestor na relaxovanie, budú proti. Petržalka však podľa neho potrebuje nové riešenie dopravy. "Ľudia si zvykli chodiť po vnútrosídliskových komunikáciách, kde je 15 tisíc áut denne," podotýka. Preto podľa neho treba odľahčiť dopravu pod oknami. "Bude verejná diskusia, potrebujeme s občanmi diskutovať," prisľúbil.

Pätoprstá zároveň vyjadrila obavy, aby Európska únia nezastavila financovanie druhej etapy projektu pre nespokojnosť občanov.

Peniaze z Únie by mali byť

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) reagoval, že Európska komisia sa vyjadrila, že plánuje financovať verejnú dopravu v Bratislave všeobecne. To podľa mesta znamená, že je šanca tento projekt s Úniou spolufinancovať.

Druhú etapu električky od Bosákovej po Janíkov dvor má mesto stavať v rokoch 2014 až 2020. Primátor vraví, že to bude náročnejšie, pretože mesto a štát budú musieť zaplatiť viac. Počíta sa až s 50 percentami nákladov, pričom dnes platí únia 85 percent.

Hlavná architektka Ingrid Konrad sľubuje urbanisticko-architektonicko-dizajnérsku súťaž na dotvorenie okolia trate. Vyhlásiť ju chcú na celú trať do Petržalky, ktorá povedie od Hlavnej stanice cez Starý most až po Janíkov dvor.

Na koridore metra je stále stavebná uzávera. Prečítajte si aj: Trasa pre metro ešte nezarástla
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  6. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 051
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 397
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 422
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 928
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 012
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 493
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 190
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 750
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 350
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 519
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu