Petržalčania pri Chorvátskom ramene nechcú električku ani autá

Obyvatelia najväčšieho sídliska by uprednostnili pred traťou a štvorprúdovkou cyklotrasy a park.

Okolie Chorvátskeho ramena chcú obyvatelia Petržalky ponechať zelené.(Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Takmer polovica opýtaných pri Chorvátskom ramene v Petržalke nechce električku ani štvorprúdovku. Prednosť by podľa nich mal dostať mestský park a cyklotrasy.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý spravila o druhej etape projektu električky do Petržalky tamojšia poslankyňa Elena Pätoprstá (Zmena zdola). Ide o úsek Bosáková – Janíkov dvor.

Viac ako 38 percent respondentov sa vyjadrilo, že by im v parku neprekážala električka a tiež žiadajú nové cyklotrasy.

Precenený prieskum?

Dohromady takmer 15 percent opýtaných hlasovalo za električku aj štvorprúdovku alebo obslužnú komunikáciu, ktorá by nešla pozdĺž celého ramena. Z 963 hlasujúcich býva 82 percent v Petržalke.

Mestský poslanec Peter Pilinský (Strana zelených), ktorý je tiež starostom Rače, nedoporúča preceňovať anonymné prieskumy, „lebo v takom prípade by sme mali v Bratislave Most Chucka Norrisa“.

Štvorprúdovka je v súčasnosti v územnom pláne, čaká sa na architektonické posúdenie. Spolu s električkovou traťou pôjde o veľkú dopravnú tepnu.

„Tá cesta má mať 48 metrovú šírku, čo je dvojnásobok diaľnice D1, ktorá ide od Bratislavy po Trnavu,“ vraví predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ). „Táto stavba rozdelí Petržalku a nemyslím si, že je to úplne vhodné.“

Cestu žiadajú vytesniť

„Veľa zahraničných miest sa snaží vytesniť dopravu mimo mesta a my si dáme štvorprúdovku priamo do sídliska,“ vraví obyvateľka Ševčenkovej ulice. Najviac by podľa nej Peteržalke prospel park.

Obyvatelia žiadajú aj prieskum verejnej mienky. Primátor chápe, že ľudia, ktorým vezmú priestor na relaxovanie, budú proti. Petržalka však podľa neho potrebuje nové riešenie dopravy. "Ľudia si zvykli chodiť po vnútrosídliskových komunikáciách, kde je 15 tisíc áut denne," podotýka. Preto podľa neho treba odľahčiť dopravu pod oknami. "Bude verejná diskusia, potrebujeme s občanmi diskutovať," prisľúbil.

Pätoprstá zároveň vyjadrila obavy, aby Európska únia nezastavila financovanie druhej etapy projektu pre nespokojnosť občanov.

Peniaze z Únie by mali byť

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) reagoval, že Európska komisia sa vyjadrila, že plánuje financovať verejnú dopravu v Bratislave všeobecne. To podľa mesta znamená, že je šanca tento projekt s Úniou spolufinancovať.

Druhú etapu električky od Bosákovej po Janíkov dvor má mesto stavať v rokoch 2014 až 2020. Primátor vraví, že to bude náročnejšie, pretože mesto a štát budú musieť zaplatiť viac. Počíta sa až s 50 percentami nákladov, pričom dnes platí únia 85 percent.

Hlavná architektka Ingrid Konrad sľubuje urbanisticko-architektonicko-dizajnérsku súťaž na dotvorenie okolia trate. Vyhlásiť ju chcú na celú trať do Petržalky, ktorá povedie od Hlavnej stanice cez Starý most až po Janíkov dvor.

Na koridore metra je stále stavebná uzávera. Prečítajte si aj: Trasa pre metro ešte nezarástla

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 100
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 295
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 707
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 899
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 505