SME

Petržalčania pri Chorvátskom ramene nechcú električku ani autá

Obyvatelia najväčšieho sídliska by uprednostnili pred traťou a štvorprúdovkou cyklotrasy a park.

Okolie Chorvátskeho ramena chcú obyvatelia  Petržalky ponechať zelené.Okolie Chorvátskeho ramena chcú obyvatelia Petržalky ponechať zelené. (Zdroj: ARCHÍV SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Takmer polovica opýtaných pri Chorvátskom ramene v Petržalke nechce električku ani štvorprúdovku. Prednosť by podľa nich mal dostať mestský park a cyklotrasy.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý spravila o druhej etape projektu električky do Petržalky tamojšia poslankyňa Elena Pätoprstá (Zmena zdola). Ide o úsek Bosáková – Janíkov dvor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac ako 38 percent respondentov sa vyjadrilo, že by im v parku neprekážala električka a tiež žiadajú nové cyklotrasy.

Precenený prieskum?

Dohromady takmer 15 percent opýtaných hlasovalo za električku aj štvorprúdovku alebo obslužnú komunikáciu, ktorá by nešla pozdĺž celého ramena. Z 963 hlasujúcich býva 82 percent v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu

Mestský poslanec Peter Pilinský (Strana zelených), ktorý je tiež starostom Rače, nedoporúča preceňovať anonymné prieskumy, „lebo v takom prípade by sme mali v Bratislave Most Chucka Norrisa“.

Štvorprúdovka je v súčasnosti v územnom pláne, čaká sa na architektonické posúdenie. Spolu s električkovou traťou pôjde o veľkú dopravnú tepnu.

„Tá cesta má mať 48 metrovú šírku, čo je dvojnásobok diaľnice D1, ktorá ide od Bratislavy po Trnavu,“ vraví predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ). „Táto stavba rozdelí Petržalku a nemyslím si, že je to úplne vhodné.“

Cestu žiadajú vytesniť

„Veľa zahraničných miest sa snaží vytesniť dopravu mimo mesta a my si dáme štvorprúdovku priamo do sídliska,“ vraví obyvateľka Ševčenkovej ulice. Najviac by podľa nej Peteržalke prospel park.

SkryťVypnúť reklamu

Obyvatelia žiadajú aj prieskum verejnej mienky. Primátor chápe, že ľudia, ktorým vezmú priestor na relaxovanie, budú proti. Petržalka však podľa neho potrebuje nové riešenie dopravy. "Ľudia si zvykli chodiť po vnútrosídliskových komunikáciách, kde je 15 tisíc áut denne," podotýka. Preto podľa neho treba odľahčiť dopravu pod oknami. "Bude verejná diskusia, potrebujeme s občanmi diskutovať," prisľúbil.

Pätoprstá zároveň vyjadrila obavy, aby Európska únia nezastavila financovanie druhej etapy projektu pre nespokojnosť občanov.

Peniaze z Únie by mali byť

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) reagoval, že Európska komisia sa vyjadrila, že plánuje financovať verejnú dopravu v Bratislave všeobecne. To podľa mesta znamená, že je šanca tento projekt s Úniou spolufinancovať.

SkryťVypnúť reklamu

Druhú etapu električky od Bosákovej po Janíkov dvor má mesto stavať v rokoch 2014 až 2020. Primátor vraví, že to bude náročnejšie, pretože mesto a štát budú musieť zaplatiť viac. Počíta sa až s 50 percentami nákladov, pričom dnes platí únia 85 percent.

Hlavná architektka Ingrid Konrad sľubuje urbanisticko-architektonicko-dizajnérsku súťaž na dotvorenie okolia trate. Vyhlásiť ju chcú na celú trať do Petržalky, ktorá povedie od Hlavnej stanice cez Starý most až po Janíkov dvor.

Na koridore metra je stále stavebná uzávera. Prečítajte si aj: Trasa pre metro ešte nezarástla

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 244
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 498
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 185
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 111
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 3 959
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 668
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 842
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 355
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 528
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 53 268
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 424
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 470
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 25 508
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 885
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 309
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 16 346
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťZatvoriť reklamu