SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Ministerstvo dopravy je ochotné zmeniť pravidlá pre taxíky

Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja začalo rokovania so zástupcami taxikárov. Zákon o cestnej doprave, na ktorý sa taxikári sťažujú, čaká novelizácia.

Taxikári chcú zmenu.Taxikári chcú zmenu. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Podmienky pre vozidlá taxislužieb sa zmenia. Dohodlo sa na tom Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR na stretnutí s taxikárskymi združeniami Cech Taxi Bratislava a Únie taxikárov.

"Združenia prezentovali hlavné problémy, s ktorými sa taxikári každodenne stretávajú," informoval hovorca ministerstva Martin Kóňa. Taxikári sa sťažujú napríklad na súčasnú legislatívu, podľa ktorej nesmie byť vozidlo používané ako taxík pri podaní žiadosti o vydanie koncesie staršie ako päť rokov alebo mať najazdených viac ako je stanovený limit kilometrov.

„Prediskutovali sa všetky alternatívy a načrtli sme možné riešenie aktuálnych problémov schodné pre obidve strany,“ uviedol štátny tajomník ministerstva Andrej Holák.

„Zástupcovia rezortu dopravy sa s taxikármi dohodli, že prehodnotíme ustanovenia týkajúce sa veku vozidiel a najazdeného počtu kilometrov,“ dodal. Konkrétne riešenie ukážu až ďalšie rokovania, ktorých výsledok zapracuje ministerstvo do novely zákona o cestnej doprave.

Zákon o cestnej doprave, ktorý platí od marca minulého roku, uvádza pre vozidlá taxi pri podaní žiadosti o vydanie koncesie limit týkajúci sa veku vozidla, respektíve počtu najazdených kilometrov.

Pre autá s benzínovým motorom alebo hybridným pohonom je to 100-tisíc kilometrov, pre autá s naftovým agregátom najviac 150-tisíc kilometrov. Koncesia pritom platí desať rokov. Aj na tieto skutočnosti upozorňovali bratislavskí taxikári pri marcovom proteste, keď počas popoludňajšej špičky blokovali v hlavnom meste dopravu.

„Sami viete, že je to nezmysel. To sú autá v perfektnom stave, lebo každý rok musíme chodiť na technickú kontrolu,“ povedal vtedy novinárom šéf Únie taxikárov z Bratislavy Ondrej Wenzl.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 573
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 623
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 154
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 787
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 905
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 004
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 219
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 202
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 799
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 081
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 971
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 145
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 068
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu