Ftáčnik: Ak sa Únia nerozpadne, električka pôjde v Petržalke ďalej

Hlavné mesto hľadá v súťaži externý stavebný dozor pre Starý most, dôvodom je nehoda pri Iliašovciach.

Starým mostom prejdú len peší a cyklisti. Po obnove má ním jazdiť električka do Petržalky.Starým mostom prejdú len peší a cyklisti. Po obnove má ním jazdiť električka do Petržalky.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Hlavné mesto hľadá v súťaži externý stavebný dozor pre Starý most, dôvodom je nehoda pri Iliašovciach.

BRATISLAVA. Do stredy minulého týždňa sa mali hlásiť firmy, ktoré chcú prestavať Starý most na nový, v pondelok malo mesto ukázať, ako bude pokračovať električková trať v Petržalke. Termíny však vedenie mesta odkladá.

„Mesto vyhovelo žiadosti o posunutie termínu v súťaži na zhotoviteľa stavby na 27. marca,“ vraví hovorca mesta Stanislav Ščepán.

„Verejná prezentácia druhej etapy Nosného dopravného systému sa posúva na pondelok 8. apríla.“

Práve pokračovanie električky v Petržalke od Bosákovej ulice až po koniec Petržalky, čiže Janíkov dvor pobúrilo obyvateľov najväčšieho sídliska v strednej Európe. Nechcú, aby Petržalka prišla o zeleň a oddychovú zónu.

Nový Starý most aj s električkovou traťou má byť hotový do konca roku 2015. Ak má mesto svoj najväčší dopravný projekt stihnúť, so stavbou musí začať v júni. Terajšia konštrukcia pôjde dole, most príde o dva piliere, pribudne nový a aj nová konštrukciou.

Hľadajú dozor

Okrem stavebníka hľadá mesto v súťaži aj stavebný dozor. Verejné obstarávanie musela Bratislava vypísať nečakane. Mesto plánovalo, že dozor bude robiť firma Metro, ktorá pracovala aj na rekonštrukcii mosta. Ministerstvo dopravy však trvalo na externom stavebnom dozore.

Dôvodom bolo zrútenie nedostavaného mosta pri Iliašovciach, pri ktorom zahynuli štyria ľudia.

V prvej etape má električka do Petržalky prejsť len 4,5 kilometra od Šafárikovho námestia cez nový Starý most a končiť má na Bosákovej.

Primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) vraví, že električka ďalej pôjde. „Nemáme plán B,“ priznáva. „Ak sa nerozpadne Európska únia, pokračovanie bude.“

Dopravný projekt majú platiť eurofondy, druhú etapu má mesto stavať v rokoch 2014 až 2020. Primátor vraví, že to bude ťažšie, lebo mesto a štát budú musieť zaplatiť viac. Počíta sa až s 50 percentami nákladov, pričom dnes platí únia 85 percent.

Od stanice do Petržalky

Na debate k prvej etape električky Petržalčania mestu vyčítali, že nepoznajú plány pokračovania trate, hoci výrubové konanie v mestskej časti už prebieha.

Mesto argumentovalo úradníckymi postupmi a tým, že aj keď konanie prebieha, rúbať sa môže až po vydaní stavebného povolenia na projekt.

Generálny riaditeľ firmy Metro Peter Ivan pripomenul, že s traťou sa rátalo už pri projektovaní sídliska, malo tadiaľ viesť metro. „Chrbtica Petržalky bola určená už vtedy, všetko čo tam rastie, je len náletové.“

Hlavná architektka mesta Ingrid Konrad sľubuje urbanisticko-architektonicko-dizajnérsku súťaž na dotvorenie okolia trate. Vyhlásiť ju chcú na celý úsek od Hlavnej stanice až po Janíkov dvor.

Záväzné stanovisko k projektu mesto zatiaľ nevydalo. Je to jediné stanovisko, ktoré ešte chýba stavebnému úradu k územného rozhodnutie k druhej etape. O pokračovaní električky majú zajtra rokovať poslanci. Podľa materiálu musí mesto stanovisko vydať do konca júna, aby sa termíny stihli.

Prvú etapu nosného dopravného systému vyčíslila štátna expertíza na vyše 68 miliónov eur, pričom 35 miliónov z toho zhltne nová konštrukcia mosta.

starymost_res.jpg

Starý most dostane novú konštrukciu.

FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  3. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  4. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  6. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia
  1. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  2. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  8. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Resco rozdelí medzi zamestnancov milión eur!
  1. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 30 353
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 648
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 21 837
  4. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 19 662
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 123
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 391
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 634
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 589
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 332
  10. Pripravte sa na jar - bude tu skôr, než poviete rebarbora 4 244