Súťaž na prevádzkovateľa parkovania v Starom Meste stojí

Zákazku za takmer 18 miliónov eur bez DPH vyhlásila staromestská samospráva ešte v decembri minulého roka.

Nové pravidlá parkovania v Bratislave by mali začať platiť už v tomto roku.Nové pravidlá parkovania v Bratislave by mali začať platiť už v tomto roku.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

STARÉ MESTO. Súťaž bratislavského Starého Mesta na prevádzkovateľa platených parkovísk je pozastavená. Rieši ju totiž Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO). Zákazku za takmer 18 miliónov eur bez DPH vyhlásila staromestská samospráva ešte v decembri minulého roka.

"Úrad eviduje námietky," potvrdil tlačový tajomník ÚVO Ján Mažgút. Hovorca staromestskej radnice Tomáš Halán hovorí, že námietka bola proti podmienkam súťaže.

Súťažné podklady si podľa Halána prevzalo 14 záujemcov. Svoje ponuky mohli predkladať do konca januára a kritériom na ich vyhodnotenie má byť najnižšia cena. Poplatok za parkovanie by mal víťaz vyberať z 5060 parkovacích miest v mestskej časti. "Zákazka obsahuje aj opciu, na základe ktorej bude staromestská parkovacia politika platiť na komunikáciách v správe mestskej časti, ako aj hlavného mesta, aj preto je hodnota zákazky 18 miliónov eur," vysvetlil Halán.

Chcú vlastného prevádzkovateľa

Celomestskú parkovaciu politiku v súčasnosti pripravuje aj hlavné mesto. Mestskí poslanci už vlani v septembri schválili prvé pravidlá. "My sme rovnako ako iné mestské časti nikdy nesúhlasili s jednotným prevádzkovateľom parkovacích zón," zdôraznil Halán a pripomenul, že napríklad Nové Mesto na prevádzkovanie parkovacej politiky už založilo vlastnú firmu.

Staromestská parkovacia politika, ktorú mestská časť pripravuje už viac ako rok, má podľa Halána súhlas primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD). Ten svoje stanovisko k verejnej súťaži na prevádzkovateľa zón plateného parkovania podmieňoval tým, že do výberovej komisie deleguje mestská časť zástupcov magistrátu. "Tak sa aj stalo," podotkol Halán.

Rezidentské karty a zónácia

V Starom Meste by po novom mohol zaparkovať ktokoľvek, za poplatok aj návštevníci na miestach, kde dnes stáť nemôžu. Zaniknúť majú rezidentské parkovacie boxy aj vyhradené miesta pre firmy. Ostanú len tie pre zdravotne ťažko postihnutých, úrady, Policajný zbor či veľvyslanectvá.

Rezident bude môcť parkovať s pomocou rezidentskej parkovacej karty (RPK). Buď si ju kúpi len na územie v okolí svojho bydliska, alebo na celé územie Starého Mesta. Predpokladaná ročná cena pri prvej možnosti bude pre auto do dĺžky 5,5 metra 20 eur za prvú RPK, za druhú alebo tretiu 500 eur. Pre auto dlhé 5,5 až 7 metrov sa počíta s cenou 40 eur, za druhé a tretie auto 1000 eur. Ak sa rezident rozhodne parkovať v celej mestskej časti, zaplatiť by mal päťkrát viac - 100 eur ročne pre kratšie auto, 200 eur pre dlhšie.

Nerezidenti budú za každé obsadenie parkovacieho miesta v čase od 8.00 do 18.00 h platiť, a to buď smskou, prostredníctvom parkovacích automatov alebo si budú môcť kúpiť celoročnú predplatenú parkovaciu kartu. Tá bude buď neprenosná za 1000 eur na rok alebo prenosná pre viac áut za 1500 eur.

Pre parkovanie návštevníkov samospráva vytvorila tri zóny červenú, oranžovú a zelenú. V červenej bude najvyššia tarifa dve eurá na hodinu a bude možné v nej stáť maximálne dve hodiny. V oranžovej zóne sa počíta s tarifou 1,5 eura na hodinu, v zelenej jedno euro.

"V prípade, že bude súťaž po rozhodnutí ÚVO pokračovať bez výhrad, nová parkovacia politika by mohla byť spustená v skúšobnej prevádzke počas letných mesiacov," dodal Halán.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  3. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  4. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  6. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami?
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory
  9. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo
  10. Reportáž: Boli sme pri krste novej lode Costa Venezia
  1. Alori: upratujte efektívne a bez námahy
  2. Gansberg Koliba - Housing as a symbol of success
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  4. V Tescu vlani zákazníci nakúpili až 700 miliónov sl. potravín
  5. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  6. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  7. OMV ponúka kávu so sebou aj do opakovane použiteľných pohárov
  8. Pojistným podvodům při nehodě zabráníte s kamerou MiVue 733 WiFi
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  10. Resco rozdelí medzi zamestnancov milión eur!
  1. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 30 353
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 23 648
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 21 837
  4. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 19 662
  5. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 14 123
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 11 391
  7. Ako veľmi eko sa dá byť vo firme s 2 300 zamestnancami? 6 634
  8. Príspevok až 1750 € môžu získať záujemcovia o solárne kolektory 5 589
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov 5 332
  10. Pripravte sa na jar - bude tu skôr, než poviete rebarbora 4 244