Podmienky tendra DPB diskriminujú, tvrdí podávateľ námietok

Firma napadla všetky tri tendre Dopravného podniku na kúpu trolejbusov a električiek.

Súčasné trolejbusy sú podľa Dopravného podniku v havarijnom stave.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Podľa Belfiho námietky podal Teknoplast preto, že ako bývalému dodávateľovi náhradných dielov mu Dopravný podnik zrušil viacero nevýhodných zmlúv.

BRATISLAVA. Firma Teknoplast z Nových Zámkov napadla na Úrade pre verejné obstarávanie všetky tri tendre Dopravného podniku na kúpu električiek a trolejbusov. V oznámení a v súťažných podkladoch boli podľa firmy rôzne diskriminačné podmienky a požiadavky.

"Odporujú ustanoveniam zákona o verejnom obstarávaní a nepodporujú čestnú hospodársku súťaž," uviedol konateľ spoločnosti Miroslav Kondrlík. Dohromady námietok bolo šesť, tri proti podmienkam v oznámeniach
a tri proti podmienkam v súťažných podkladoch.

Viaceré nezrovnalosti

Podmienky na preukázanie odbornej alebo technickej spôsobilosti boli podľa neho diskriminačné, v opise predmetu zákazky boli nezrovnalosti či lehoty trvania zmluvy boli rôzne dlhé. "Od 48 mesiacov po 15 rokov, a to vo
väzbe na spôsob financovania predmetu obstarávania z finančných prostriedkov Európskej únie."

Podotýka tiež, že Dopravný podnik požadoval potvrdenie o schválení typu každého trolejbusu v oznámení o verejnom
obstarávaní pred podpisom zmluvy, ale v súťažných podkladoch už žiada predložiť toto potvrdenie už v ponuke od každého uchádzača. So sťažnosťou je firma pripravená obrátiť sa aj na Európsku komisiu.

Riaditeľ Dopravného podniku Ľubomír Belfi si myslí, že tender je transparentný. Podľa Belfiho námietky podal Teknoplast preto, že ako bývalému dodávateľovi náhradných dielov mu Dopravný podnik zrušil viacero nevýhodných zmlúv.

"Vyjadrenia pána riaditeľa Belfiho nás len utvrdzujú v tom, že mu prekáža náš záujem, prípadne záujem viacerých obchodných spoločností o účasť na tomto verejnom obstarávaní a odstránenie diskriminačných podmienok," uviedol Kondrlík.

Belfi sa vyjadril po týždňovom mlčaní. Viac tu:

Diskriminačné podmienky?

Podľa Belfiho tiež firma nemala právo sa prihlásiť, keďže nevyrába trolejbusy. Kondrlík však hovorí, že námietku podali ako člen skupiny dodávateľov. "Náš spolupracujúci podnik – výrobca trolejbusov odmietol podať ponuku z dôvodu krátkeho času na vypracovanie ponuky a pre diskriminačné podmienky," vraví Kondrlík. Napríklad záujemcovia museli v ponuke okrem predložiť veľké množstvo dokladov preložených do slovenského jazyka.

"Chceme zároveň upozorniť, že finančné prostriedky na dodávku tovarov v troch vyhlásených verejných obstarávaniach budú hradené z prostriedkov EÚ a z tohto dôvodu všetci sme oprávnení podať námietky, pretože po neschválení audítormi EÚ budú splácať poskytnuté finančné prostriedky všetci občania Bratislavy," dodal s tým, že firma je pripravená podať sťažnosť Európskej komisii.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil tender na nákup 30 sólových a 50 kĺbových trolejbusov za 70 miliónov eur bez DPH začiatkom novembra. Spolu s trolejbusmi bratislavský dopravca nakupuje aj nové električky, na všetky tri tendre by malo ísť približne 286 miliónov eur bez DPH. Dodávateľov nových prostriedkov mestskej hromadnej dopravy chce dopravný podnik vybrať pomocou elektronickej aukcie.

Ide o náhradný projekt namiesto projektu stanice Filiálka, ktorý má byť z 85 percent hradený z eurofondov. Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre nové električky a trolejbusy, bratislavský dopravca v súťaži počíta aj s opciou na dodanie ďalších električiek a trolejbusov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  5. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 54 659
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 830
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 606
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 970
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 450
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 6 004
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 767
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 207
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 577
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 094