Podmienky tendra DPB diskriminujú, tvrdí podávateľ námietok

Firma napadla všetky tri tendre Dopravného podniku na kúpu trolejbusov a električiek.

Súčasné trolejbusy sú podľa Dopravného podniku v havarijnom stave.Súčasné trolejbusy sú podľa Dopravného podniku v havarijnom stave.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Podľa Belfiho námietky podal Teknoplast preto, že ako bývalému dodávateľovi náhradných dielov mu Dopravný podnik zrušil viacero nevýhodných zmlúv.

BRATISLAVA. Firma Teknoplast z Nových Zámkov napadla na Úrade pre verejné obstarávanie všetky tri tendre Dopravného podniku na kúpu električiek a trolejbusov. V oznámení a v súťažných podkladoch boli podľa firmy rôzne diskriminačné podmienky a požiadavky.

"Odporujú ustanoveniam zákona o verejnom obstarávaní a nepodporujú čestnú hospodársku súťaž," uviedol konateľ spoločnosti Miroslav Kondrlík. Dohromady námietok bolo šesť, tri proti podmienkam v oznámeniach
a tri proti podmienkam v súťažných podkladoch.

Viaceré nezrovnalosti

Podmienky na preukázanie odbornej alebo technickej spôsobilosti boli podľa neho diskriminačné, v opise predmetu zákazky boli nezrovnalosti či lehoty trvania zmluvy boli rôzne dlhé. "Od 48 mesiacov po 15 rokov, a to vo
väzbe na spôsob financovania predmetu obstarávania z finančných prostriedkov Európskej únie."

Podotýka tiež, že Dopravný podnik požadoval potvrdenie o schválení typu každého trolejbusu v oznámení o verejnom
obstarávaní pred podpisom zmluvy, ale v súťažných podkladoch už žiada predložiť toto potvrdenie už v ponuke od každého uchádzača. So sťažnosťou je firma pripravená obrátiť sa aj na Európsku komisiu.

Riaditeľ Dopravného podniku Ľubomír Belfi si myslí, že tender je transparentný. Podľa Belfiho námietky podal Teknoplast preto, že ako bývalému dodávateľovi náhradných dielov mu Dopravný podnik zrušil viacero nevýhodných zmlúv.

"Vyjadrenia pána riaditeľa Belfiho nás len utvrdzujú v tom, že mu prekáža náš záujem, prípadne záujem viacerých obchodných spoločností o účasť na tomto verejnom obstarávaní a odstránenie diskriminačných podmienok," uviedol Kondrlík.

Belfi sa vyjadril po týždňovom mlčaní. Viac tu:

Diskriminačné podmienky?

Podľa Belfiho tiež firma nemala právo sa prihlásiť, keďže nevyrába trolejbusy. Kondrlík však hovorí, že námietku podali ako člen skupiny dodávateľov. "Náš spolupracujúci podnik – výrobca trolejbusov odmietol podať ponuku z dôvodu krátkeho času na vypracovanie ponuky a pre diskriminačné podmienky," vraví Kondrlík. Napríklad záujemcovia museli v ponuke okrem predložiť veľké množstvo dokladov preložených do slovenského jazyka.

"Chceme zároveň upozorniť, že finančné prostriedky na dodávku tovarov v troch vyhlásených verejných obstarávaniach budú hradené z prostriedkov EÚ a z tohto dôvodu všetci sme oprávnení podať námietky, pretože po neschválení audítormi EÚ budú splácať poskytnuté finančné prostriedky všetci občania Bratislavy," dodal s tým, že firma je pripravená podať sťažnosť Európskej komisii.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil tender na nákup 30 sólových a 50 kĺbových trolejbusov za 70 miliónov eur bez DPH začiatkom novembra. Spolu s trolejbusmi bratislavský dopravca nakupuje aj nové električky, na všetky tri tendre by malo ísť približne 286 miliónov eur bez DPH. Dodávateľov nových prostriedkov mestskej hromadnej dopravy chce dopravný podnik vybrať pomocou elektronickej aukcie.

Ide o náhradný projekt namiesto projektu stanice Filiálka, ktorý má byť z 85 percent hradený z eurofondov. Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre nové električky a trolejbusy, bratislavský dopravca v súťaži počíta aj s opciou na dodanie ďalších električiek a trolejbusov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Vaše umenie bude hýbať Tatrami. Zapojte sa do súťaže ZSSK
  2. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  3. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  4. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  5. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  6. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  7. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  8. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  10. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  1. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 23 671
  2. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 20 021
  3. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 17 693
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 15 977
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 15 973
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 14 539
  7. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 7 695
  8. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 7 134
  9. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 810
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 5 816