SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Víťazov troch tendrov chce DPB vybrať v apríli

Ide o tendre dopravného podniku na nákup nových električiek a trolejbusov. Počet uchádzačov súťaže dopravný podnik tají.

Po Bratislave dnes jazdia staré trolejbusy.Po Bratislave dnes jazdia staré trolejbusy. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Víťazov tendrov na nové električky a trolejbusy v hlavnom meste plánujú vybrať v apríli. Taký je podľa hovorkyne Dopravného podniku Bratislava (DPB) Agáty Stanekovej predpokladaný termín, kedy ukončia proces verejného obstarávania.

V novembri minulého roka totiž dopravca vyhlásil tri tendre na nové vozidlá, za ktoré z eurofondov zaplatí 116 miliónov eur bez DPH.

Počet uchádzačov taja

Na električky vyhlásil dopravca dva tendre, na trolejbusy jeden. Lehoty, dokedy mohli uchádzači predkladať svoje ponuky, vypršali v decembri 2012.

V prípade trolejbusov 7. decembra, u električiek 28. decembra. Obálky podľa hovorkyne ešte neotvorili a zatiaľ ani nie je jasné, kedy tak urobia. Koľko uchádzačov sa do súťaže prihlásilo, dopravný podnik tiež nechcel špecifikovať.

"Počas prebiehajúceho procesu verejného obstarávania nemôžeme poskytovať žiadne informácie," dodala Staneková.

Staré trolejbusy zmiznú

V prípade trolejbusov by po súťaži mohli z ulíc postupne zmiznúť všetky tieto staré vozidlá. Podnik ich chce síce nakúpiť celkovo 80, od uchádzača však žiada opciu na ďalších 40 z ďalšieho operačného programu.

So 120 novými trolejbusmi by sa podľa generálneho riaditeľa DPB Ľubomíra Belfiho úplne vyriešila situácia so starými vozidlami.

"Znamenalo by to totálnu obnovu, pri trolejbusoch je pre nás táto situácia najťaživejšia," poznamenal.

Električky nahradia polovicu

Električky by nahradili polovicu svojho vozového parku. Podnik totiž vyhlásil tendre na nákup 15 jednosmerných električiek a 15 obojsmerných. Pri uplatnení opcie by dostal ďalších 30. Keďže dnes má vo výprave 120 električiek, so 60 novými električkami by vymenil polovicu.

"Tento nákup by znamenal aj absolútnu zmenu z hľadiska kvality, električky aj trolejbusy budú vybavené klimatizáciou, cestujúci by sa mali oproti súčasnému stavu omnoho komfortnejšie," dodal riaditeľ.

Novými trolejbusmi by sa mohli Bratislavčania povoziť možno už koncom tohto roka, pri električkách je dodacia lehota o desať mesiacov dlhšia. Prvé by mohol podnik dodať na jeseň 2014. Nad úvahami o tom, či sa po dodaní nových vozidiel zdvihne aj cena cestovného, Belfi špekulovať nechcel. "V tejto chvíli takto neuvažujeme, ani nehovorím, že by sme išli zvýšiť cenu z tohto titulu."

Nákup nových vozidiel v Bratislave sa stal jedným z náhradných projektov po tom, čo šéf rezortu dopravy Ján Počiatek v októbri 2012 stopol pre štúdiu realizovateľnosti projekt podzemného vlaku v Bratislave. Naň malo ísť vyše 420 miliónov eur s DPH. Tie sa musia vyčerpať do konca roka 2015, Belfi hovorí, že všetky vozidlá by mali mať dodané do júna 2015.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 572
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 626
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 4 171
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 3 775
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 1 903
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 190
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 003
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 12 258
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 201
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 874
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 4 787
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 4 094
  6. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 973
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 147
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
SkryťZatvoriť reklamu