O tendre MHD je vraj veľký záujem

Dopravný podnik chce nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za asi 286 mil. eur bez DPH.

Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viacerí výrobcovia električiek a trolejbusov už prejavili záujem o súťažné podklady v nedávno vyhlásených tendroch na nákup nových električiek a trolejbusov v Bratislave.

Pri stanovení ceny dodávky električiek a trolejbusov využije Dopravný podnik Bratislava (DPB) elektronickú aukciu, takže je predpoklad, že uchádzači znížia ponúkanú cenu.

"Elektronická aukcia umožňuje uchádzačom po predložení svojej ponuky upraviť cenu smerom dole. Tento proces je transparentný a prebieha automaticky bez akéhokoľvek zásahu DPB. Výsledkom elektronickej aukcie bude víťaz verejného obstarávania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

Tri tendre za štyri roky

Ako agentúra SITA už skôr informovala, Dopravný podnik Bratislava plánuje počas štyroch rokov cez tri tendre nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za odhadované náklady spolu 286 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Očakávaná cena za 15 jednosmerných aj 15 obojsmerných električiek je zhodne po 108 mil. eur a za 30 sólo a 50 kĺbových trolejbusov vyše 70 mil. eur.

Nové vozidlá mestskej hromadnej dopravy chce bratislavský dopravný podnik financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov. "Spoluúčasť hlavného mesta SR Bratislavy by mala predstavovať 5 % z ceny električiek a trolejbusov. Zvyšok má byť financovaný zo zdrojov EÚ a štátneho rozpočtu SR. DPB bude financovať údržbu električiek a trolejbusov," spresnila Staneková.

Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre každú električku počas 15 rokov a pre každý trolejbus počas ôsmich rokov. Dopravný podnik Bratislava si chce zároveň v zmluvách s budúcim dodávateľom vyhradiť opciu na dodanie ďalších 15 jednosmerných a 15 obojsmerných električiek, 20 sólo trolejbusov a 20 kĺbových trolejbusov vrátane údržby za rovnakých podmienok.

Dopravný podnik Bratislava má 477 autobusov s priemerným vekom 6,6 roka, 228 električiek má priemerný vek 20,4 roka a 120 trolejbusov 18,1 roka.

Nové električky do Petržalky

Nové električky by mali jazdiť napríklad na pripravovanej trati do Petržalky a trolejbusy na trati Brnianska - Tesco Lamač.

"Najstaršie vozidlá, ktoré nemajú za sebou generálne opravy, budú ponúknuté na odpredaj, prípadne budú rozobraté na náhradné diely. Nákupom sa aj čiastočne rozšíri vozopark pre pripravované nové električkové a trolejbusové trate," uviedla Staneková. Dopravný podnik pripravuje ďalšie projekty na obnovu vozidiel, napríklad na dodávku autobusov. "Pokiaľ ide o rekonštrukciu električkových tratí, projekty pripravuje hlavné mesto Bratislava," dodala hovorkyňa s tým, že táto rekonštrukcia by mala byť tiež financovaná zo zdrojov EÚ.

Mesto Bratislava pripravuje prvú časť prvej etapy výstavby električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke s odhadovanými nákladmi 83 mil. eur. Súčasťou tohto projektu bude aj rekonštrukcia Starého mosta.

Modernizácia električkovej trate v mestskej časti Bratislava Dúbravka môže podľa odhadov stáť okolo 14 mil. eur a v Košiciach 50 mil. eur. Ide o náhradné projekty namiesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave, financované majú byť aj z európskych peňazí. Ministerstvo dopravy už pripravuje revíziu Operačného programu Doprava s aktualizáciou projektov.

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách.

Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 406
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 9 053
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 783
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 797
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 954
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 809
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 689
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 682
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 420
  10. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 390