SME

O tendre MHD je vraj veľký záujem

Dopravný podnik chce nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za asi 286 mil. eur bez DPH.

Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti.Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viacerí výrobcovia električiek a trolejbusov už prejavili záujem o súťažné podklady v nedávno vyhlásených tendroch na nákup nových električiek a trolejbusov v Bratislave.

Pri stanovení ceny dodávky električiek a trolejbusov využije Dopravný podnik Bratislava (DPB) elektronickú aukciu, takže je predpoklad, že uchádzači znížia ponúkanú cenu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Elektronická aukcia umožňuje uchádzačom po predložení svojej ponuky upraviť cenu smerom dole. Tento proces je transparentný a prebieha automaticky bez akéhokoľvek zásahu DPB. Výsledkom elektronickej aukcie bude víťaz verejného obstarávania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Tri tendre za štyri roky

Ako agentúra SITA už skôr informovala, Dopravný podnik Bratislava plánuje počas štyroch rokov cez tri tendre nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za odhadované náklady spolu 286 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Očakávaná cena za 15 jednosmerných aj 15 obojsmerných električiek je zhodne po 108 mil. eur a za 30 sólo a 50 kĺbových trolejbusov vyše 70 mil. eur.

Nové vozidlá mestskej hromadnej dopravy chce bratislavský dopravný podnik financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov. "Spoluúčasť hlavného mesta SR Bratislavy by mala predstavovať 5 % z ceny električiek a trolejbusov. Zvyšok má byť financovaný zo zdrojov EÚ a štátneho rozpočtu SR. DPB bude financovať údržbu električiek a trolejbusov," spresnila Staneková.

SkryťVypnúť reklamu

Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre každú električku počas 15 rokov a pre každý trolejbus počas ôsmich rokov. Dopravný podnik Bratislava si chce zároveň v zmluvách s budúcim dodávateľom vyhradiť opciu na dodanie ďalších 15 jednosmerných a 15 obojsmerných električiek, 20 sólo trolejbusov a 20 kĺbových trolejbusov vrátane údržby za rovnakých podmienok.

Dopravný podnik Bratislava má 477 autobusov s priemerným vekom 6,6 roka, 228 električiek má priemerný vek 20,4 roka a 120 trolejbusov 18,1 roka.

Nové električky do Petržalky

Nové električky by mali jazdiť napríklad na pripravovanej trati do Petržalky a trolejbusy na trati Brnianska - Tesco Lamač.

"Najstaršie vozidlá, ktoré nemajú za sebou generálne opravy, budú ponúknuté na odpredaj, prípadne budú rozobraté na náhradné diely. Nákupom sa aj čiastočne rozšíri vozopark pre pripravované nové električkové a trolejbusové trate," uviedla Staneková. Dopravný podnik pripravuje ďalšie projekty na obnovu vozidiel, napríklad na dodávku autobusov. "Pokiaľ ide o rekonštrukciu električkových tratí, projekty pripravuje hlavné mesto Bratislava," dodala hovorkyňa s tým, že táto rekonštrukcia by mala byť tiež financovaná zo zdrojov EÚ.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto Bratislava pripravuje prvú časť prvej etapy výstavby električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke s odhadovanými nákladmi 83 mil. eur. Súčasťou tohto projektu bude aj rekonštrukcia Starého mosta.

Modernizácia električkovej trate v mestskej časti Bratislava Dúbravka môže podľa odhadov stáť okolo 14 mil. eur a v Košiciach 50 mil. eur. Ide o náhradné projekty namiesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave, financované majú byť aj z európskych peňazí. Ministerstvo dopravy už pripravuje revíziu Operačného programu Doprava s aktualizáciou projektov.

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách.

Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

Prečítaj si o plánovaných tendroch - tu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 347
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 574
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 345
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 366
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 551
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 248
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 538
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 515
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu