SME
Štvrtok, 9. december, 2021 | Meniny má IzabelaKrížovkyKrížovky

O tendre MHD je vraj veľký záujem

Dopravný podnik chce nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za asi 286 mil. eur bez DPH.

Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti.Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viacerí výrobcovia električiek a trolejbusov už prejavili záujem o súťažné podklady v nedávno vyhlásených tendroch na nákup nových električiek a trolejbusov v Bratislave.

Pri stanovení ceny dodávky električiek a trolejbusov využije Dopravný podnik Bratislava (DPB) elektronickú aukciu, takže je predpoklad, že uchádzači znížia ponúkanú cenu.

"Elektronická aukcia umožňuje uchádzačom po predložení svojej ponuky upraviť cenu smerom dole. Tento proces je transparentný a prebieha automaticky bez akéhokoľvek zásahu DPB. Výsledkom elektronickej aukcie bude víťaz verejného obstarávania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

Tri tendre za štyri roky

Ako agentúra SITA už skôr informovala, Dopravný podnik Bratislava plánuje počas štyroch rokov cez tri tendre nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za odhadované náklady spolu 286 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Očakávaná cena za 15 jednosmerných aj 15 obojsmerných električiek je zhodne po 108 mil. eur a za 30 sólo a 50 kĺbových trolejbusov vyše 70 mil. eur.

Nové vozidlá mestskej hromadnej dopravy chce bratislavský dopravný podnik financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov. "Spoluúčasť hlavného mesta SR Bratislavy by mala predstavovať 5 % z ceny električiek a trolejbusov. Zvyšok má byť financovaný zo zdrojov EÚ a štátneho rozpočtu SR. DPB bude financovať údržbu električiek a trolejbusov," spresnila Staneková.

Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre každú električku počas 15 rokov a pre každý trolejbus počas ôsmich rokov. Dopravný podnik Bratislava si chce zároveň v zmluvách s budúcim dodávateľom vyhradiť opciu na dodanie ďalších 15 jednosmerných a 15 obojsmerných električiek, 20 sólo trolejbusov a 20 kĺbových trolejbusov vrátane údržby za rovnakých podmienok.

Dopravný podnik Bratislava má 477 autobusov s priemerným vekom 6,6 roka, 228 električiek má priemerný vek 20,4 roka a 120 trolejbusov 18,1 roka.

Nové električky do Petržalky

Nové električky by mali jazdiť napríklad na pripravovanej trati do Petržalky a trolejbusy na trati Brnianska - Tesco Lamač.

"Najstaršie vozidlá, ktoré nemajú za sebou generálne opravy, budú ponúknuté na odpredaj, prípadne budú rozobraté na náhradné diely. Nákupom sa aj čiastočne rozšíri vozopark pre pripravované nové električkové a trolejbusové trate," uviedla Staneková. Dopravný podnik pripravuje ďalšie projekty na obnovu vozidiel, napríklad na dodávku autobusov. "Pokiaľ ide o rekonštrukciu električkových tratí, projekty pripravuje hlavné mesto Bratislava," dodala hovorkyňa s tým, že táto rekonštrukcia by mala byť tiež financovaná zo zdrojov EÚ.

Mesto Bratislava pripravuje prvú časť prvej etapy výstavby električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke s odhadovanými nákladmi 83 mil. eur. Súčasťou tohto projektu bude aj rekonštrukcia Starého mosta.

Modernizácia električkovej trate v mestskej časti Bratislava Dúbravka môže podľa odhadov stáť okolo 14 mil. eur a v Košiciach 50 mil. eur. Ide o náhradné projekty namiesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave, financované majú byť aj z európskych peňazí. Ministerstvo dopravy už pripravuje revíziu Operačného programu Doprava s aktualizáciou projektov.

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách.

Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  2. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  3. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  4. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  5. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  6. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  7. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  8. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  9. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  10. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia
  1. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  2. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  3. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  4. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia
  5. Zapojte sa do vianočnej súťaže o luxusné ceny
  6. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  7. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  8. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  9. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  10. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  1. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 844
  2. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 11 591
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 405
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 430
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 359
  6. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 5 132
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 905
  8. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 624
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 2 818
  10. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie 2 042
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 7 430
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 268
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 041
  4. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 3 951
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 888
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 711
  7. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 434
  8. Martin Majzlan: Altyn Arashan - Horúce pramene v nebesiach 2 736
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu