O tendre MHD je vraj veľký záujem

Dopravný podnik chce nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za asi 286 mil. eur bez DPH.

Trolejbusy v meste jazdia už po svojej životnosti.(Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Viacerí výrobcovia električiek a trolejbusov už prejavili záujem o súťažné podklady v nedávno vyhlásených tendroch na nákup nových električiek a trolejbusov v Bratislave.

Pri stanovení ceny dodávky električiek a trolejbusov využije Dopravný podnik Bratislava (DPB) elektronickú aukciu, takže je predpoklad, že uchádzači znížia ponúkanú cenu.

"Elektronická aukcia umožňuje uchádzačom po predložení svojej ponuky upraviť cenu smerom dole. Tento proces je transparentný a prebieha automaticky bez akéhokoľvek zásahu DPB. Výsledkom elektronickej aukcie bude víťaz verejného obstarávania," informovala agentúru SITA hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Agáta Staneková.

Tri tendre za štyri roky

Ako agentúra SITA už skôr informovala, Dopravný podnik Bratislava plánuje počas štyroch rokov cez tri tendre nakúpiť 30 nízkopodlažných električiek a 80 trolejbusov za odhadované náklady spolu 286 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Očakávaná cena za 15 jednosmerných aj 15 obojsmerných električiek je zhodne po 108 mil. eur a za 30 sólo a 50 kĺbových trolejbusov vyše 70 mil. eur.

Nové vozidlá mestskej hromadnej dopravy chce bratislavský dopravný podnik financovať z peňazí Európskej únie, štátneho rozpočtu, hlavného mesta Bratislava a vlastných zdrojov. "Spoluúčasť hlavného mesta SR Bratislavy by mala predstavovať 5 % z ceny električiek a trolejbusov. Zvyšok má byť financovaný zo zdrojov EÚ a štátneho rozpočtu SR. DPB bude financovať údržbu električiek a trolejbusov," spresnila Staneková.

Súčasťou verejných súťaží je aj poskytnutie údržby pre každú električku počas 15 rokov a pre každý trolejbus počas ôsmich rokov. Dopravný podnik Bratislava si chce zároveň v zmluvách s budúcim dodávateľom vyhradiť opciu na dodanie ďalších 15 jednosmerných a 15 obojsmerných električiek, 20 sólo trolejbusov a 20 kĺbových trolejbusov vrátane údržby za rovnakých podmienok.

Dopravný podnik Bratislava má 477 autobusov s priemerným vekom 6,6 roka, 228 električiek má priemerný vek 20,4 roka a 120 trolejbusov 18,1 roka.

Nové električky do Petržalky

Nové električky by mali jazdiť napríklad na pripravovanej trati do Petržalky a trolejbusy na trati Brnianska - Tesco Lamač.

"Najstaršie vozidlá, ktoré nemajú za sebou generálne opravy, budú ponúknuté na odpredaj, prípadne budú rozobraté na náhradné diely. Nákupom sa aj čiastočne rozšíri vozopark pre pripravované nové električkové a trolejbusové trate," uviedla Staneková. Dopravný podnik pripravuje ďalšie projekty na obnovu vozidiel, napríklad na dodávku autobusov. "Pokiaľ ide o rekonštrukciu električkových tratí, projekty pripravuje hlavné mesto Bratislava," dodala hovorkyňa s tým, že táto rekonštrukcia by mala byť tiež financovaná zo zdrojov EÚ.

Mesto Bratislava pripravuje prvú časť prvej etapy výstavby električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke s odhadovanými nákladmi 83 mil. eur. Súčasťou tohto projektu bude aj rekonštrukcia Starého mosta.

Modernizácia električkovej trate v mestskej časti Bratislava Dúbravka môže podľa odhadov stáť okolo 14 mil. eur a v Košiciach 50 mil. eur. Ide o náhradné projekty namiesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave, financované majú byť aj z európskych peňazí. Ministerstvo dopravy už pripravuje revíziu Operačného programu Doprava s aktualizáciou projektov.

Dopravný podnik Bratislava ako akciová spoločnosť bol založený v decembri 1993 a v Obchodnom registri SR je zapísaný od apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 4,639 mil. eur. Prevádzkuje mestskú hromadnú dopravu v Bratislave na autobusových, trolejbusových a električkových linkách.

Električková doprava v meste má najdlhšiu tradíciu na Slovensku a nepretržite funguje od roku 1895. Spoločnosť vykonáva pravidelnú autobusovú dopravu aj na prímestskej linke do Chorvátskeho Grobu a medzinárodných linkách do rakúskeho Wolfstahlu a Hainburgu i maďarskej Rajky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 739
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 784
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 058
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 439
  5. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 422
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 389
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 463
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 716
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 354
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop