Mesto hľadá dočasné riešenia električky na Hlavnú stanicu

Električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku, tvrdí Ftáčnik.

Konečná zastávka a obratisko električiek na Hlavnej stanici. Električky na Hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra 2011.(Zdroj: FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Mesto hľadá v projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru dočasné riešenie obnovy električkovej trate. Pomôcť by malo zrekonštruovanie prvej časti trate pred ministerstvom financií, ktorú by mesto financovalo z eurofondov. Informoval o tom bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

„Trať bude slúžiť ako nástupný priestor do podzemného riešenia a mohla by slúžiť aj ako sprevádzkovanie trate k stanici v dočasnom povrchovom variante, kým sa nebude realizovať podzemný variant,“ dodal Ftáčnik. Ako ďalej uviedol, električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku.

Podzemná električková trať sa má vybudovať v rámci projektu rekonštrukcie predstaničného priestoru, ktorý plánuje súkromný investor. Tento projekt však stále čaká na rozhodnutie poslancov mestského zastupiteľstva.

Mesto počíta s tým, že rekonštrukcia predstaničného priestoru nebude

Mesto sa podľa Ftáčnika preto pripravuje aj na možnosť, že sa projekt nepodarí zrealizovať včas, prípadne vôbec. Vedenie preto hľadá trvalé ale i dočasné riešenie obnovy električkovej dopravy na Hlavnú stanicu. Podľa slov Ftáčnika, podrobnejšie informácie však bude vedieť povedať až začiatkom budúceho roka, keď bude mesto vedieť, či dostane peniaze z Európskej únie.

Práve z nich chce mesto financovať trvalú rekonštrukciu časti električkovej trate. Dočasné riešenie by mesto financovalo z vlastných zdrojov a z peňazí Dopravného podniku a riešilo by ho projekčne.

Projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice a obnovu električkovej trate momentálne plánuje firma Transprojekt. Začiatok výstavby však stále nie je jasný.

Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont, s ktorou má investor projektu, spoločnosť Transprojekt personálne prepojenie. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku viac ako 830-tisíc eur.

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu.

Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Cesty a križovatky do roku 2016

Podľa Romana Odzgana má investor do roku 2016 postaviť pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Postaviť by mali novú železničnú halu. Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.

Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom. V projekte sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici.

Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou. Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR.

Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  2. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  5. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  9. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  1. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  5. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  6. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  8. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  9. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  10. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 839
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 709
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 145
  4. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 324
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 064
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 047
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 551
  8. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 547
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 081
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM® 660