Mesto hľadá dočasné riešenia električky na Hlavnú stanicu

Električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku, tvrdí Ftáčnik.

Konečná zastávka a obratisko električiek na Hlavnej stanici. Električky na Hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra 2011.(Zdroj: FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Mesto hľadá v projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru dočasné riešenie obnovy električkovej trate. Pomôcť by malo zrekonštruovanie prvej časti trate pred ministerstvom financií, ktorú by mesto financovalo z eurofondov. Informoval o tom bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

„Trať bude slúžiť ako nástupný priestor do podzemného riešenia a mohla by slúžiť aj ako sprevádzkovanie trate k stanici v dočasnom povrchovom variante, kým sa nebude realizovať podzemný variant,“ dodal Ftáčnik. Ako ďalej uviedol, električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku.

Podzemná električková trať sa má vybudovať v rámci projektu rekonštrukcie predstaničného priestoru, ktorý plánuje súkromný investor. Tento projekt však stále čaká na rozhodnutie poslancov mestského zastupiteľstva.

Mesto počíta s tým, že rekonštrukcia predstaničného priestoru nebude

Mesto sa podľa Ftáčnika preto pripravuje aj na možnosť, že sa projekt nepodarí zrealizovať včas, prípadne vôbec. Vedenie preto hľadá trvalé ale i dočasné riešenie obnovy električkovej dopravy na Hlavnú stanicu. Podľa slov Ftáčnika, podrobnejšie informácie však bude vedieť povedať až začiatkom budúceho roka, keď bude mesto vedieť, či dostane peniaze z Európskej únie.

Práve z nich chce mesto financovať trvalú rekonštrukciu časti električkovej trate. Dočasné riešenie by mesto financovalo z vlastných zdrojov a z peňazí Dopravného podniku a riešilo by ho projekčne.

Projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice a obnovu električkovej trate momentálne plánuje firma Transprojekt. Začiatok výstavby však stále nie je jasný.

Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont, s ktorou má investor projektu, spoločnosť Transprojekt personálne prepojenie. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku viac ako 830-tisíc eur.

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu.

Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Cesty a križovatky do roku 2016

Podľa Romana Odzgana má investor do roku 2016 postaviť pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Postaviť by mali novú železničnú halu. Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.

Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom. V projekte sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici.

Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou. Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR.

Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 111
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 907
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 171
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 726
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 519
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 947
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 925
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 803
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 602
  10. Inteligencia vo všetkom 1 522

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop