SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Mesto hľadá dočasné riešenia električky na Hlavnú stanicu

Električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku, tvrdí Ftáčnik.

Konečná zastávka a obratisko električiek na Hlavnej stanici. Električky na Hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra 2011.Konečná zastávka a obratisko električiek na Hlavnej stanici. Električky na Hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra 2011. (Zdroj: FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Mesto hľadá v projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru dočasné riešenie obnovy električkovej trate. Pomôcť by malo zrekonštruovanie prvej časti trate pred ministerstvom financií, ktorú by mesto financovalo z eurofondov. Informoval o tom bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

„Trať bude slúžiť ako nástupný priestor do podzemného riešenia a mohla by slúžiť aj ako sprevádzkovanie trate k stanici v dočasnom povrchovom variante, kým sa nebude realizovať podzemný variant,“ dodal Ftáčnik. Ako ďalej uviedol, električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku.

Podzemná električková trať sa má vybudovať v rámci projektu rekonštrukcie predstaničného priestoru, ktorý plánuje súkromný investor. Tento projekt však stále čaká na rozhodnutie poslancov mestského zastupiteľstva.

Mesto počíta s tým, že rekonštrukcia predstaničného priestoru nebude

Mesto sa podľa Ftáčnika preto pripravuje aj na možnosť, že sa projekt nepodarí zrealizovať včas, prípadne vôbec. Vedenie preto hľadá trvalé ale i dočasné riešenie obnovy električkovej dopravy na Hlavnú stanicu. Podľa slov Ftáčnika, podrobnejšie informácie však bude vedieť povedať až začiatkom budúceho roka, keď bude mesto vedieť, či dostane peniaze z Európskej únie.

Práve z nich chce mesto financovať trvalú rekonštrukciu časti električkovej trate. Dočasné riešenie by mesto financovalo z vlastných zdrojov a z peňazí Dopravného podniku a riešilo by ho projekčne.

Projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice a obnovu električkovej trate momentálne plánuje firma Transprojekt. Začiatok výstavby však stále nie je jasný.

Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont, s ktorou má investor projektu, spoločnosť Transprojekt personálne prepojenie. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku viac ako 830-tisíc eur.

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu.

Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Cesty a križovatky do roku 2016

Podľa Romana Odzgana má investor do roku 2016 postaviť pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Postaviť by mali novú železničnú halu. Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.

Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom. V projekte sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici.

Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou. Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR.

Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 203
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 18 335
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 120
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 204
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 718
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 195
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 548
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 095
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 977
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 604
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu