SME
Utorok, 7. december, 2021 | Meniny má AmbrózKrížovkyKrížovky

Mesto hľadá dočasné riešenia električky na Hlavnú stanicu

Električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku, tvrdí Ftáčnik.

Konečná zastávka a obratisko električiek na Hlavnej stanici. Električky na Hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra 2011.Konečná zastávka a obratisko električiek na Hlavnej stanici. Električky na Hlavnú stanicu nejazdia od 2. novembra 2011. (Zdroj: FOTO SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Mesto hľadá v projekte rekonštrukcie predstaničného priestoru dočasné riešenie obnovy električkovej trate. Pomôcť by malo zrekonštruovanie prvej časti trate pred ministerstvom financií, ktorú by mesto financovalo z eurofondov. Informoval o tom bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

„Trať bude slúžiť ako nástupný priestor do podzemného riešenia a mohla by slúžiť aj ako sprevádzkovanie trate k stanici v dočasnom povrchovom variante, kým sa nebude realizovať podzemný variant,“ dodal Ftáčnik. Ako ďalej uviedol, električka by na Hlavnú stanicu, pri optimistickom scenári, mohla jazdiť v budúcom roku.

Podzemná električková trať sa má vybudovať v rámci projektu rekonštrukcie predstaničného priestoru, ktorý plánuje súkromný investor. Tento projekt však stále čaká na rozhodnutie poslancov mestského zastupiteľstva.

Mesto počíta s tým, že rekonštrukcia predstaničného priestoru nebude

Mesto sa podľa Ftáčnika preto pripravuje aj na možnosť, že sa projekt nepodarí zrealizovať včas, prípadne vôbec. Vedenie preto hľadá trvalé ale i dočasné riešenie obnovy električkovej dopravy na Hlavnú stanicu. Podľa slov Ftáčnika, podrobnejšie informácie však bude vedieť povedať až začiatkom budúceho roka, keď bude mesto vedieť, či dostane peniaze z Európskej únie.

Práve z nich chce mesto financovať trvalú rekonštrukciu časti električkovej trate. Dočasné riešenie by mesto financovalo z vlastných zdrojov a z peňazí Dopravného podniku a riešilo by ho projekčne.

Projekt rekonštrukcie Hlavnej stanice a obnovu električkovej trate momentálne plánuje firma Transprojekt. Začiatok výstavby však stále nie je jasný.

Projekt Predstaničného námestia brzdí spor medzi bratislavským magistrátom a spoločnosťou Intermont, s ktorou má investor projektu, spoločnosť Transprojekt personálne prepojenie. Podľa zástupcu spoločnosti Transprojekt Romana Odzgana tento spor bráni v dojednaní zmlúv s hlavným mestom, ktoré Transprojekt potrebuje, aby dostali právoplatné stavebné povolenie a mohli sa tak dostať do územia.

Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, spoločnosť Intermont, ktorá je v reštrukturalizačnom konaní, má prenajatú výraznú časť pozemkov v okolí Hlavnej železničnej stanice. Ako ďalej uviedol, mesto eviduje voči spoločnosti pohľadávku viac ako 830-tisíc eur.

Podľa Andrassyho bratislavský magistrát nemôže problém vyriešiť, kým nebude ukončený zmluvný vzťah so spoločnosťou Intermont a nebude uznaný ich záväzok voči mestu.

Právny zástupca spoločnosti Transprojekt Róbert Daniš hovorí, že pre spoločnosť je dôležité, aby spor nebránil vo vydaní stavebného povolenia a začatiu stavby.

Cesty a križovatky do roku 2016

Podľa Romana Odzgana má investor do roku 2016 postaviť pri stanici infraštruktúru, cesty a križovatky. Starú budovu hlavnej stanice chcú asanovať na budúci rok. Postaviť by mali novú železničnú halu. Hlavná stanica musí byť počas celej výstavby plne v prevádzke, opäť má získať svoj pôvodný historický ráz.

Električková doprava k stanici je jednou z investícií, ktorú spoločnosť pre mesto musí splniť. Električka by mala po novom zachádzať pod zem až pod novú staničnú halu, ľudia by sa do haly mali dostať výťahom. V projekte sa ráta aj s vybudovaním podchodu pre peších na Šancovej ulici a podchodu na Pražskej ulici.

Vybudovaná má byť aj prístupová hala k nástupištiam, developer má zrekonštruovať aj Múzeum dopravy, upraviť terén v jeho okolí aj nad novou staničnou halou. Plánované obchodné centrum sa bude stavať až po tom, čo budú postavené vyvolané investície pre mesto a Železnice SR.

Spoločnosť Transprojekt zatiaľ preinvestovala v rámci projektu 16 miliónov eur, celkové investície sú odhadnuté na 180 až 200 miliónov eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Získaj náskok pred štartom
  2. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  3. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  4. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  5. Diplom, na ktorý budeš právom hrdý. Študuj u nás
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Vytvor si svoju budúcnosť podľa vlastných predstáv!
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  10. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  1. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  4. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  5. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  8. Budúcnosť je v komplexnej ponuke financovania a v digitalizácii.
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 292
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 796
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 332
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 106
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 760
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 157
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 183
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 822
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 430
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 208
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 15 099
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 989
  3. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 476
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 981
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 801
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 572
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 770
  8. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 2 730
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu