Budaj by zvážil zjednosmernenie Devínskej cesty kvôli cyklistom

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor.

BRATISLAVA. Malo by sa chvíľu uvažovať aj nad tým, že by sa Devínska cesta v Bratislave kvôli cyklistom zjednosmernila. Myslí si to bratislavský poslanec Ján Budaj (Zmena zdola-DÚ), ktorý takúto myšlienku pred dvoma dňami vyslovil aj na rokovaní mestskej rady. Poukazuje pritom na veľmi nebezpečnú Devínsku cestu a zároveň miliónové budovanie novej cyklotrasy, na ktorú mesto nemá peniaze.

Budú mať peniaze?

Poslanci na septembrovom rokovaní zastupiteľstva schválili, že cyklotrasa z Karlovej Vsi do Devína nebude viesť cez ostrov Sihoť, čo bola lacnejšia alternatíva, ale popri Devínskej ceste. Tá by mala mesto stáť asi 5,5 milióna eur. Budaj tvrdí, že pri súčasnom rozpočtovom deficite mesta je jej zrealizovanie skôr utopistické.

"Budúci rok sa deficit vyšplhá na 12 miliónov eur," upozornil. Všetky dobré odhodlania tak podľa neho s najväčšou pravdepodobnosťou skončia len tým, že sa nič neurobí. "Všetci by chceli, aby investícia prebehla. Nechcú však počuť tú krutú pravdu, že uznesenie o tom, že tam cyklotrasa bude, je len zbožné želanie," povedal pre TASR s tým, že ak to tak malo ostať dlhé roky, bolo by na mieste, aby sa tomu hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser popri vyše päť miliónovej investícii venoval aspoň niekoľko dní. "Aby posúdil, či by to bola až taká nemysliteľná utópia."

Budaj upozorňuje aj na nebezpečnú Devínsku cestu, o ktorej už hovorili aj ďalší starostovia či bratislavskí poslanci. Na ceste sú preto cyklopiktogramy a vodičov na prekročenie rýchlosti upozorňuje aj merač. "Nikto nechce sťažiť motoristom z Devína ich život, ale ak by tam malo prísť k smrteľným nehodám, ako budeme zodpovedať za to, že niekto neznalý bratislavských pomerov tú trasu využije, ocitne sa na Devínskej ceste v absolútne rizikovom prostredí, ktoré môže skončiť autonehodou?" pýtal sa Budaj. "Nie je to cyklotrasa, nemá to ani krajnicu, je to proste zúfalstvo," myslí si.

Starostka je proti

Starostka Devína Ľubica Kolková tvrdí, že technicky jednosmerná cesta nie je nemožná. "Pre Devínčanov by to bol ale katastrofický okruh, domov by jazdili oveľa viac kilometrov a nebolo by to ani ekologické. A v Devínskej Novej Vsi by tiež určite stúpla doprava," reagovala pre TASR. Ak by takýto návrh prišiel niekedy na stôl, určite by ho nepodporila. Hovorí, že nechce problémy mesta hádzať na hlavy Devínčanov a Devínskonovovešťanov. Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS, Most-Híd) si rovnako myslí, že ľudia by jednosmernú cestu neprijali. "V jednom smere by museli využiť cestu cez Devínsku Novú Ves do Devína, čo je zbytočná obchádzka."

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Pripomenul však, že mesto musí nájsť v rozpočte aspoň 2,5 milióna eur na prvú časť od Devína po koniec kameňolomu. "Je to medzinárodná hanba, že takéto niečo nie je hotové," dodal.

Poslanci SaS a starostka Devína Ľubica Kolková sa minulý mesiac obrátili na primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) s výzvou, aby povedal, z akých prostriedkov a kedy sa cyklotrasa vybuduje a tiež, aby ich oboznámil s alternatívou ďalšieho postupu v prípade, že sa s budovaním navrhovanej trasy nezačne do konca roka 2013. Na Sihoť chceli tiež pustiť cyklistov, kým sa nová trasa nevybuduje a od Ftáčnika žiadali verejnú diskusiu s občanmi a odbornou verejnosťou najneskôr do konca tohto roka.

Poslanci SaS chcú, aby Sihoť cyklistom sprístupnili aspoň dočasne. Viac tu:

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 899
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 789
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 795
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 478
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 399
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 619
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 908
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 739
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 087
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 850

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop