SME

Budaj by zvážil zjednosmernenie Devínskej cesty kvôli cyklistom

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor.

BRATISLAVA. Malo by sa chvíľu uvažovať aj nad tým, že by sa Devínska cesta v Bratislave kvôli cyklistom zjednosmernila. Myslí si to bratislavský poslanec Ján Budaj (Zmena zdola-DÚ), ktorý takúto myšlienku pred dvoma dňami vyslovil aj na rokovaní mestskej rady. Poukazuje pritom na veľmi nebezpečnú Devínsku cestu a zároveň miliónové budovanie novej cyklotrasy, na ktorú mesto nemá peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Budú mať peniaze?

Poslanci na septembrovom rokovaní zastupiteľstva schválili, že cyklotrasa z Karlovej Vsi do Devína nebude viesť cez ostrov Sihoť, čo bola lacnejšia alternatíva, ale popri Devínskej ceste. Tá by mala mesto stáť asi 5,5 milióna eur. Budaj tvrdí, že pri súčasnom rozpočtovom deficite mesta je jej zrealizovanie skôr utopistické.

SkryťVypnúť reklamu

"Budúci rok sa deficit vyšplhá na 12 miliónov eur," upozornil. Všetky dobré odhodlania tak podľa neho s najväčšou pravdepodobnosťou skončia len tým, že sa nič neurobí. "Všetci by chceli, aby investícia prebehla. Nechcú však počuť tú krutú pravdu, že uznesenie o tom, že tam cyklotrasa bude, je len zbožné želanie," povedal pre TASR s tým, že ak to tak malo ostať dlhé roky, bolo by na mieste, aby sa tomu hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser popri vyše päť miliónovej investícii venoval aspoň niekoľko dní. "Aby posúdil, či by to bola až taká nemysliteľná utópia."

Budaj upozorňuje aj na nebezpečnú Devínsku cestu, o ktorej už hovorili aj ďalší starostovia či bratislavskí poslanci. Na ceste sú preto cyklopiktogramy a vodičov na prekročenie rýchlosti upozorňuje aj merač. "Nikto nechce sťažiť motoristom z Devína ich život, ale ak by tam malo prísť k smrteľným nehodám, ako budeme zodpovedať za to, že niekto neznalý bratislavských pomerov tú trasu využije, ocitne sa na Devínskej ceste v absolútne rizikovom prostredí, ktoré môže skončiť autonehodou?" pýtal sa Budaj. "Nie je to cyklotrasa, nemá to ani krajnicu, je to proste zúfalstvo," myslí si.

SkryťVypnúť reklamu

Starostka je proti

Starostka Devína Ľubica Kolková tvrdí, že technicky jednosmerná cesta nie je nemožná. "Pre Devínčanov by to bol ale katastrofický okruh, domov by jazdili oveľa viac kilometrov a nebolo by to ani ekologické. A v Devínskej Novej Vsi by tiež určite stúpla doprava," reagovala pre TASR. Ak by takýto návrh prišiel niekedy na stôl, určite by ho nepodporila. Hovorí, že nechce problémy mesta hádzať na hlavy Devínčanov a Devínskonovovešťanov. Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS, Most-Híd) si rovnako myslí, že ľudia by jednosmernú cestu neprijali. "V jednom smere by museli využiť cestu cez Devínsku Novú Ves do Devína, čo je zbytočná obchádzka."

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Pripomenul však, že mesto musí nájsť v rozpočte aspoň 2,5 milióna eur na prvú časť od Devína po koniec kameňolomu. "Je to medzinárodná hanba, že takéto niečo nie je hotové," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Poslanci SaS a starostka Devína Ľubica Kolková sa minulý mesiac obrátili na primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) s výzvou, aby povedal, z akých prostriedkov a kedy sa cyklotrasa vybuduje a tiež, aby ich oboznámil s alternatívou ďalšieho postupu v prípade, že sa s budovaním navrhovanej trasy nezačne do konca roka 2013. Na Sihoť chceli tiež pustiť cyklistov, kým sa nová trasa nevybuduje a od Ftáčnika žiadali verejnú diskusiu s občanmi a odbornou verejnosťou najneskôr do konca tohto roka.

Poslanci SaS chcú, aby Sihoť cyklistom sprístupnili aspoň dočasne. Viac tu:

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  3. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  4. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  5. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  6. Tisíce ľudí sa tešia z vyšších platov
  7. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  8. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 46 427
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 11 952
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 7 658
  4. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 882
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 5 126
  6. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 4 589
  7. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 4 018
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 592
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 61 800
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 080
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 18 830
  4. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 16 138
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 13 347
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 009
  7. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 863
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 426
  1. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  2. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  3. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  4. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  5. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
  6. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme
  7. Radko Mačuha: Ideme ďalej.
  8. Tupou Ceruzou: Hrádza proti progresivizmu
SkryťZatvoriť reklamu