SME
Utorok, 11. máj, 2021 | Meniny má BlaženaKrížovkyKrížovky

Budaj by zvážil zjednosmernenie Devínskej cesty kvôli cyklistom

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor.

BRATISLAVA. Malo by sa chvíľu uvažovať aj nad tým, že by sa Devínska cesta v Bratislave kvôli cyklistom zjednosmernila. Myslí si to bratislavský poslanec Ján Budaj (Zmena zdola-DÚ), ktorý takúto myšlienku pred dvoma dňami vyslovil aj na rokovaní mestskej rady. Poukazuje pritom na veľmi nebezpečnú Devínsku cestu a zároveň miliónové budovanie novej cyklotrasy, na ktorú mesto nemá peniaze.

Budú mať peniaze?

Poslanci na septembrovom rokovaní zastupiteľstva schválili, že cyklotrasa z Karlovej Vsi do Devína nebude viesť cez ostrov Sihoť, čo bola lacnejšia alternatíva, ale popri Devínskej ceste. Tá by mala mesto stáť asi 5,5 milióna eur. Budaj tvrdí, že pri súčasnom rozpočtovom deficite mesta je jej zrealizovanie skôr utopistické.

"Budúci rok sa deficit vyšplhá na 12 miliónov eur," upozornil. Všetky dobré odhodlania tak podľa neho s najväčšou pravdepodobnosťou skončia len tým, že sa nič neurobí. "Všetci by chceli, aby investícia prebehla. Nechcú však počuť tú krutú pravdu, že uznesenie o tom, že tam cyklotrasa bude, je len zbožné želanie," povedal pre TASR s tým, že ak to tak malo ostať dlhé roky, bolo by na mieste, aby sa tomu hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser popri vyše päť miliónovej investícii venoval aspoň niekoľko dní. "Aby posúdil, či by to bola až taká nemysliteľná utópia."

Budaj upozorňuje aj na nebezpečnú Devínsku cestu, o ktorej už hovorili aj ďalší starostovia či bratislavskí poslanci. Na ceste sú preto cyklopiktogramy a vodičov na prekročenie rýchlosti upozorňuje aj merač. "Nikto nechce sťažiť motoristom z Devína ich život, ale ak by tam malo prísť k smrteľným nehodám, ako budeme zodpovedať za to, že niekto neznalý bratislavských pomerov tú trasu využije, ocitne sa na Devínskej ceste v absolútne rizikovom prostredí, ktoré môže skončiť autonehodou?" pýtal sa Budaj. "Nie je to cyklotrasa, nemá to ani krajnicu, je to proste zúfalstvo," myslí si.

Starostka je proti

Starostka Devína Ľubica Kolková tvrdí, že technicky jednosmerná cesta nie je nemožná. "Pre Devínčanov by to bol ale katastrofický okruh, domov by jazdili oveľa viac kilometrov a nebolo by to ani ekologické. A v Devínskej Novej Vsi by tiež určite stúpla doprava," reagovala pre TASR. Ak by takýto návrh prišiel niekedy na stôl, určite by ho nepodporila. Hovorí, že nechce problémy mesta hádzať na hlavy Devínčanov a Devínskonovovešťanov. Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS, Most-Híd) si rovnako myslí, že ľudia by jednosmernú cestu neprijali. "V jednom smere by museli využiť cestu cez Devínsku Novú Ves do Devína, čo je zbytočná obchádzka."

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Pripomenul však, že mesto musí nájsť v rozpočte aspoň 2,5 milióna eur na prvú časť od Devína po koniec kameňolomu. "Je to medzinárodná hanba, že takéto niečo nie je hotové," dodal.

Poslanci SaS a starostka Devína Ľubica Kolková sa minulý mesiac obrátili na primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) s výzvou, aby povedal, z akých prostriedkov a kedy sa cyklotrasa vybuduje a tiež, aby ich oboznámil s alternatívou ďalšieho postupu v prípade, že sa s budovaním navrhovanej trasy nezačne do konca roka 2013. Na Sihoť chceli tiež pustiť cyklistov, kým sa nová trasa nevybuduje a od Ftáčnika žiadali verejnú diskusiu s občanmi a odbornou verejnosťou najneskôr do konca tohto roka.

Poslanci SaS chcú, aby Sihoť cyklistom sprístupnili aspoň dočasne. Viac tu:
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  4. Zhodnotenie o desiatky percent. Toto sú najlepšie investície
  5. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  6. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  7. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  8. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku
  9. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  10. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  1. Vyhrajú elektromobily, autá na vodík alebo hybridy?
  2. Praktické rady, ako zmierniť prejavy alergií. Kľúčom je interiér
  3. Posúvajú svet k lepšiemu: Sociálni inovátori
  4. Kupujete nový spotrebič? V PLANEO Elektro naň dostanete zľavu
  5. Tip na rodinné kombi 4x4 v plnej výbave do 30 000 eur
  6. Poistkou dlhej životnosti kúpeľne je hydroizolácia
  7. New financial contribution for meals vs. meal vouchers
  8. Túžite bývať vo svojom za pár mesiacov? Realita s Variant-Haus®
  9. Tepelnou izoláciou POLYFORM pohodlne ušetríte náklady
  10. S kvalitným poistením sú finančné následky vážnej choroby menšie
  1. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 16 724
  2. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 16 065
  3. Portfólio manažér: Čaká nás dobré obdobie pre ekonomiku 13 254
  4. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku 10 846
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 10 076
  6. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 9 252
  7. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál 7 720
  8. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe 7 113
  9. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 6 017
  10. Hokejové hviezdy v biznise nezažiarili. Až na jednu výnimku 5 698
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu