SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Budaj by zvážil zjednosmernenie Devínskej cesty kvôli cyklistom

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor.

BRATISLAVA. Malo by sa chvíľu uvažovať aj nad tým, že by sa Devínska cesta v Bratislave kvôli cyklistom zjednosmernila. Myslí si to bratislavský poslanec Ján Budaj (Zmena zdola-DÚ), ktorý takúto myšlienku pred dvoma dňami vyslovil aj na rokovaní mestskej rady. Poukazuje pritom na veľmi nebezpečnú Devínsku cestu a zároveň miliónové budovanie novej cyklotrasy, na ktorú mesto nemá peniaze.

Budú mať peniaze?

Poslanci na septembrovom rokovaní zastupiteľstva schválili, že cyklotrasa z Karlovej Vsi do Devína nebude viesť cez ostrov Sihoť, čo bola lacnejšia alternatíva, ale popri Devínskej ceste. Tá by mala mesto stáť asi 5,5 milióna eur. Budaj tvrdí, že pri súčasnom rozpočtovom deficite mesta je jej zrealizovanie skôr utopistické.

"Budúci rok sa deficit vyšplhá na 12 miliónov eur," upozornil. Všetky dobré odhodlania tak podľa neho s najväčšou pravdepodobnosťou skončia len tým, že sa nič neurobí. "Všetci by chceli, aby investícia prebehla. Nechcú však počuť tú krutú pravdu, že uznesenie o tom, že tam cyklotrasa bude, je len zbožné želanie," povedal pre TASR s tým, že ak to tak malo ostať dlhé roky, bolo by na mieste, aby sa tomu hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser popri vyše päť miliónovej investícii venoval aspoň niekoľko dní. "Aby posúdil, či by to bola až taká nemysliteľná utópia."

Budaj upozorňuje aj na nebezpečnú Devínsku cestu, o ktorej už hovorili aj ďalší starostovia či bratislavskí poslanci. Na ceste sú preto cyklopiktogramy a vodičov na prekročenie rýchlosti upozorňuje aj merač. "Nikto nechce sťažiť motoristom z Devína ich život, ale ak by tam malo prísť k smrteľným nehodám, ako budeme zodpovedať za to, že niekto neznalý bratislavských pomerov tú trasu využije, ocitne sa na Devínskej ceste v absolútne rizikovom prostredí, ktoré môže skončiť autonehodou?" pýtal sa Budaj. "Nie je to cyklotrasa, nemá to ani krajnicu, je to proste zúfalstvo," myslí si.

Starostka je proti

Starostka Devína Ľubica Kolková tvrdí, že technicky jednosmerná cesta nie je nemožná. "Pre Devínčanov by to bol ale katastrofický okruh, domov by jazdili oveľa viac kilometrov a nebolo by to ani ekologické. A v Devínskej Novej Vsi by tiež určite stúpla doprava," reagovala pre TASR. Ak by takýto návrh prišiel niekedy na stôl, určite by ho nepodporila. Hovorí, že nechce problémy mesta hádzať na hlavy Devínčanov a Devínskonovovešťanov. Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler (SDKÚ-DS, Most-Híd) si rovnako myslí, že ľudia by jednosmernú cestu neprijali. "V jednom smere by museli využiť cestu cez Devínsku Novú Ves do Devína, čo je zbytočná obchádzka."

"Ak to pán poslanec myslel vážne, je to nezmysel, ak je to vtip, tak to je zlý vtip," okomentoval Budajovu myšlienku starosta Devínskej Novej Vsi Milan Jambor. Pripomenul však, že mesto musí nájsť v rozpočte aspoň 2,5 milióna eur na prvú časť od Devína po koniec kameňolomu. "Je to medzinárodná hanba, že takéto niečo nie je hotové," dodal.

Poslanci SaS a starostka Devína Ľubica Kolková sa minulý mesiac obrátili na primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru-SD) s výzvou, aby povedal, z akých prostriedkov a kedy sa cyklotrasa vybuduje a tiež, aby ich oboznámil s alternatívou ďalšieho postupu v prípade, že sa s budovaním navrhovanej trasy nezačne do konca roka 2013. Na Sihoť chceli tiež pustiť cyklistov, kým sa nová trasa nevybuduje a od Ftáčnika žiadali verejnú diskusiu s občanmi a odbornou verejnosťou najneskôr do konca tohto roka.

Poslanci SaS chcú, aby Sihoť cyklistom sprístupnili aspoň dočasne. Viac tu:
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  2. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  3. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  4. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  10. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  1. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  4. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  7. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  8. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  9. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 174
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 285
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 415
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 272
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 055
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 499
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 377
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 217
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 873
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 780
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  7. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 349
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 216
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 283
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 439
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 914
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 038
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 208
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 889
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu