SME

Bratislavský tunel tento rok neotvoria

Tunel preveroval Úrad pre verejné obstarávanie, pochybenie dopravného podniku neodhalili.

Tunel je zatvorený už od februára. Opravený by mal byť najskôr v apríli 2013.Tunel je zatvorený už od februára. Opravený by mal byť najskôr v apríli 2013. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Tunel preveroval Úrad pre verejné obstarávanie. Práce sa zdržali o niekoľko mesiacov, pochybenie dopravného podniku neodhalili.

BRATISLAVA. Do roka a do dňa. Ani tento termín oprava električkového tunela pod Bratislavským hradom nestihne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatvorili ho už vo februári a koniec rekonštrukcie dopravný podnik stále posúva. Najskôr to bol 1. jún, potom september a teraz je jasné, že nestihnú ani sľubovaný záver tohto roku.

Električky, ktoré od februára jazdia po obchádzke po nábreží, sa majú do tunela vrátiť najskôr v apríli budúceho roku.

SkryťVypnúť reklamu

V prípade nepriaznivého počasia má na to firma Slovenské tunely, ktorú dopravný podnik vybral v rokovacom konaní bez zverejnenia, čas až do 18. mája.

Za rekonštrukciu má dopravný podnik zaplatiť viac než milión eur, presne 1 064 783,63 eura.

Sklz štyri mesiace

Opravu tunela natiahla asi o štyri mesiace kontrola Úradu pre verejné obstarávanie, vraví Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku.

Preverovali práve postup, ako dopravný podnik zadal miliónovú zákazku, čiže rokovacie konanie bez zverejnenia.

Staneková povedala že ak by práce v tuneli spustili v lete, ako chceli, tunel by dokončili pred Vianocami.

Ján Mažgút, tlačový tajomník Úradu pre verejné obstarávanie, hovorí, že skúmali dokumentáciu k verejnému obstarávaniu, postup dopravného podniku nakoniec odobril.

SkryťVypnúť reklamu

Dopravca vraj splnil podmienky na použitie postupu rokovacieho konania bez zverejnenia. Záverečnú správu vydali 16. októbra.

Sklz rekonštrukcie vysvetľuje Staneková aj ďalšími trhlinami, ktoré v tuneli počas prác našli. „Presný rozsah poškodenia určilo 36 jadrových vrtov a záverečná správa navrhla sanáciu trinástich tunelových blokov.“

Do tunela zateká

S prácami v osemstometrovom tuneli začala firma Slovenské tunely v utorok, pred vchodom do tunela stáli nákladné autá.

Staneková vraví, že tunel opäť uzavrú, aby vo vnútri dosiahli vyššiu teplotu, ktorú potrebujú k opravám. „V prvej fáze budú sanovať 13 tunelových blokov, v ktorých sú oblasti, kde preteká voda, a mohli by spôsobiť degradáciu stavby.“

Cez mesiace opustenú rúru pod Hradom zvykli cez leto prechádzať cyklisti a chodci, ktorí si skracovali cestu do centra mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia dokonca navrhovali nech sa skratka zlegalizuje, aby mal tunel aspoň nejaké využitie. Dopravný podnik však tunel monitoruje kamerami a ľudí, ktorí vstúpia dnu napriek značke zákazu, hlási na polícii. Hrozí im pokuta 60 až 100 eur.

Generálny riaditeľ dopravného podniku, Ľubomír Belfi, v rozhovore pre SME pripustil, že praskliny v tuneli, mohli vzniknúť aj stavebnou činnosťou nad ním.

„Podľa odborníkov je logické, že keď tam niekto hĺbi studne a stavia garáže, môže sa to narušiť. Treba si uvedomiť, že to bol tunel stavaný za vojny.“

Tunel zatvoril dopravný podnik vo februári počas silných mrazov. Objavili vtedy v ostení praskliny, ktorá spôsobila rozpínajúca sa zamrznutá voda.

Čítaj viac o chodcoch cez tunel - tu

zadebnenie_res.jpg

Pre opravy majú tunel opäť zadebniť.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 236
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 507
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 874
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 385
  5. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 6 007
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 035
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 314
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 809
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 356
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 067
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 702
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 15 339
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 13 599
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 160
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 643
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu