SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Bratislavský tunel tento rok neotvoria

Tunel preveroval Úrad pre verejné obstarávanie, pochybenie dopravného podniku neodhalili.

Tunel je zatvorený už od februára. Opravený by mal byť najskôr v apríli 2013.Tunel je zatvorený už od februára. Opravený by mal byť najskôr v apríli 2013. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Tunel preveroval Úrad pre verejné obstarávanie. Práce sa zdržali o niekoľko mesiacov, pochybenie dopravného podniku neodhalili.

BRATISLAVA. Do roka a do dňa. Ani tento termín oprava električkového tunela pod Bratislavským hradom nestihne.

Zatvorili ho už vo februári a koniec rekonštrukcie dopravný podnik stále posúva. Najskôr to bol 1. jún, potom september a teraz je jasné, že nestihnú ani sľubovaný záver tohto roku.

Električky, ktoré od februára jazdia po obchádzke po nábreží, sa majú do tunela vrátiť najskôr v apríli budúceho roku.

V prípade nepriaznivého počasia má na to firma Slovenské tunely, ktorú dopravný podnik vybral v rokovacom konaní bez zverejnenia, čas až do 18. mája.

Za rekonštrukciu má dopravný podnik zaplatiť viac než milión eur, presne 1 064 783,63 eura.

Sklz štyri mesiace

Opravu tunela natiahla asi o štyri mesiace kontrola Úradu pre verejné obstarávanie, vraví Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku.

Preverovali práve postup, ako dopravný podnik zadal miliónovú zákazku, čiže rokovacie konanie bez zverejnenia.

Staneková povedala že ak by práce v tuneli spustili v lete, ako chceli, tunel by dokončili pred Vianocami.

Ján Mažgút, tlačový tajomník Úradu pre verejné obstarávanie, hovorí, že skúmali dokumentáciu k verejnému obstarávaniu, postup dopravného podniku nakoniec odobril.

Dopravca vraj splnil podmienky na použitie postupu rokovacieho konania bez zverejnenia. Záverečnú správu vydali 16. októbra.

Sklz rekonštrukcie vysvetľuje Staneková aj ďalšími trhlinami, ktoré v tuneli počas prác našli. „Presný rozsah poškodenia určilo 36 jadrových vrtov a záverečná správa navrhla sanáciu trinástich tunelových blokov.“

Do tunela zateká

S prácami v osemstometrovom tuneli začala firma Slovenské tunely v utorok, pred vchodom do tunela stáli nákladné autá.

Staneková vraví, že tunel opäť uzavrú, aby vo vnútri dosiahli vyššiu teplotu, ktorú potrebujú k opravám. „V prvej fáze budú sanovať 13 tunelových blokov, v ktorých sú oblasti, kde preteká voda, a mohli by spôsobiť degradáciu stavby.“

Cez mesiace opustenú rúru pod Hradom zvykli cez leto prechádzať cyklisti a chodci, ktorí si skracovali cestu do centra mesta.

Ľudia dokonca navrhovali nech sa skratka zlegalizuje, aby mal tunel aspoň nejaké využitie. Dopravný podnik však tunel monitoruje kamerami a ľudí, ktorí vstúpia dnu napriek značke zákazu, hlási na polícii. Hrozí im pokuta 60 až 100 eur.

Generálny riaditeľ dopravného podniku, Ľubomír Belfi, v rozhovore pre SME pripustil, že praskliny v tuneli, mohli vzniknúť aj stavebnou činnosťou nad ním.

„Podľa odborníkov je logické, že keď tam niekto hĺbi studne a stavia garáže, môže sa to narušiť. Treba si uvedomiť, že to bol tunel stavaný za vojny.“

Tunel zatvoril dopravný podnik vo februári počas silných mrazov. Objavili vtedy v ostení praskliny, ktorá spôsobila rozpínajúca sa zamrznutá voda.

zadebnenie_res.jpg

Pre opravy majú tunel opäť zadebniť.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  2. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  3. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  4. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  5. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  6. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  8. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  10. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 482
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 056
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 808
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 506
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 361
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 4 156
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 735
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 102
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 469
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  5. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Matej Vagač: Park na Kollárovom námestí opäť v ohrození...
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 175
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 797
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 072
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 853
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 293
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 014
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 777
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu