SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Bratislavský tunel tento rok neotvoria

Tunel preveroval Úrad pre verejné obstarávanie, pochybenie dopravného podniku neodhalili.

Tunel je zatvorený už od februára. Opravený by mal byť najskôr v apríli 2013.Tunel je zatvorený už od februára. Opravený by mal byť najskôr v apríli 2013. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Tunel preveroval Úrad pre verejné obstarávanie. Práce sa zdržali o niekoľko mesiacov, pochybenie dopravného podniku neodhalili.

BRATISLAVA. Do roka a do dňa. Ani tento termín oprava električkového tunela pod Bratislavským hradom nestihne.

Zatvorili ho už vo februári a koniec rekonštrukcie dopravný podnik stále posúva. Najskôr to bol 1. jún, potom september a teraz je jasné, že nestihnú ani sľubovaný záver tohto roku.

Električky, ktoré od februára jazdia po obchádzke po nábreží, sa majú do tunela vrátiť najskôr v apríli budúceho roku.

V prípade nepriaznivého počasia má na to firma Slovenské tunely, ktorú dopravný podnik vybral v rokovacom konaní bez zverejnenia, čas až do 18. mája.

Za rekonštrukciu má dopravný podnik zaplatiť viac než milión eur, presne 1 064 783,63 eura.

Sklz štyri mesiace

Opravu tunela natiahla asi o štyri mesiace kontrola Úradu pre verejné obstarávanie, vraví Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku.

Preverovali práve postup, ako dopravný podnik zadal miliónovú zákazku, čiže rokovacie konanie bez zverejnenia.

Staneková povedala že ak by práce v tuneli spustili v lete, ako chceli, tunel by dokončili pred Vianocami.

Ján Mažgút, tlačový tajomník Úradu pre verejné obstarávanie, hovorí, že skúmali dokumentáciu k verejnému obstarávaniu, postup dopravného podniku nakoniec odobril.

Dopravca vraj splnil podmienky na použitie postupu rokovacieho konania bez zverejnenia. Záverečnú správu vydali 16. októbra.

Sklz rekonštrukcie vysvetľuje Staneková aj ďalšími trhlinami, ktoré v tuneli počas prác našli. „Presný rozsah poškodenia určilo 36 jadrových vrtov a záverečná správa navrhla sanáciu trinástich tunelových blokov.“

Do tunela zateká

S prácami v osemstometrovom tuneli začala firma Slovenské tunely v utorok, pred vchodom do tunela stáli nákladné autá.

Staneková vraví, že tunel opäť uzavrú, aby vo vnútri dosiahli vyššiu teplotu, ktorú potrebujú k opravám. „V prvej fáze budú sanovať 13 tunelových blokov, v ktorých sú oblasti, kde preteká voda, a mohli by spôsobiť degradáciu stavby.“

Cez mesiace opustenú rúru pod Hradom zvykli cez leto prechádzať cyklisti a chodci, ktorí si skracovali cestu do centra mesta.

Ľudia dokonca navrhovali nech sa skratka zlegalizuje, aby mal tunel aspoň nejaké využitie. Dopravný podnik však tunel monitoruje kamerami a ľudí, ktorí vstúpia dnu napriek značke zákazu, hlási na polícii. Hrozí im pokuta 60 až 100 eur.

Generálny riaditeľ dopravného podniku, Ľubomír Belfi, v rozhovore pre SME pripustil, že praskliny v tuneli, mohli vzniknúť aj stavebnou činnosťou nad ním.

„Podľa odborníkov je logické, že keď tam niekto hĺbi studne a stavia garáže, môže sa to narušiť. Treba si uvedomiť, že to bol tunel stavaný za vojny.“

Tunel zatvoril dopravný podnik vo februári počas silných mrazov. Objavili vtedy v ostení praskliny, ktorá spôsobila rozpínajúca sa zamrznutá voda.

zadebnenie_res.jpg

Pre opravy majú tunel opäť zadebniť.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 410
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 619
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 781
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 276
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 039
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 445
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 410
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 171
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu