Mesto pre rok 2012 vytypovalo 12 úsekov cyklotrás, ktoré obnoví.
BRATISLAVA. Hlavné mesto po kritike zo strany verejnosti bude musieť zmeniť značenie cyklochodníka na dunajskom nábreží od Mosta SNP k Riverparku. Cyklotrasa totiž z nábrežia vytláča chodcov, ktorým ostáva len úzky chodník.
Ako uviedol hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy, peší sa sťažovali, že ak sa chcú dostať k Dunaju, musia prechádzať cez pruh vyznačený pre cyklistov.
Šírka promenády podľa hovorcu nevyhovujú súčasnému riešeniu, ktoré do jedného priestoru dostáva chodcov aj cyklistov. Promenáda popri Dunaji je na to úzka. "Hľadáme riešenie tejto situácie," vysvetlil Andrassy s tým, že možno povedie cyklochodník aj popri ceste. Ďalším riešením je zúženie chodníka.
Viac si prečítajte tu: Cyklotrasa kazí promenádu
Mesto pre rok 2012 vytypovalo 12 úsekov cyklotrás, ktoré obnoví za peniaze z rozpočtu alebo vďaka finančným príspevkom od privátnych partnerov zelených projektov.
Za deväť mesiacov tohto roka mesto urobilo sedem projektov. Jedným z najvýraznejších je podľa Andrassyho zapojenie bratislavských cyklotrás do medzinárodnej siete Eurovelo 6, konkrétne ide o trasu od Mosta SNP po Starý most cez Viedenskú cestu, ktorá meria kilometer a spojila dunajskú hrádzu s rakúskymi a maďarskými cyklistickými chodníkmi.
Medzi ďalšie projekty patrilo vyznačenie novej trasy na Košickej ulici aj dopravné značenie na Devínskej ceste - vytvorenie cyklopriechodov či osadenie cyklopiktogramov. Tento rok tiež v meste zrevitalizovali úsek od Mosta Lafranconi do Nového prístavu. V týchto dňoch sa pracuje na dvoch ďalších projektoch, ide o prepojenie ulíc Špitálska – Štúrova ulica a cyklotrasu na Pribinovej ulici.
Bratislavská samospráva pre projekty na rozvoj cyklistickej dopravy vyčlenila v tohtoročnom rozpočte 491-tisíc eur. Meškanie niektorých projektov podľa Andrassyho zapríčinilo najmä to, že navrhnuté riešenia vedú cez vlastnícky neusporiadané pozemky alebo ide o zdĺhavý proces verejného obstarávania. Ďalší z dôvodov, ktorý niektoré projekty spomaľuje, je aj rozdielny pohľad na podporu cyklistickej dopravy zo strany zainteresovaných - samosprávy, polície, občianskych združení či dopravného podniku.