SME

Cyklotrasa kazí bratislavskú promenádu

Na bratislavskom nábreží rozšírili trasu pre cyklistov na úkor chodcov.

Aby mesto dodržalo predpísanú šírku medzinárodnej cyklotrasy, obmedzilo chodcov. Chodník je miestami taký úzky, že ním prejde len jeden človek.Aby mesto dodržalo predpísanú šírku medzinárodnej cyklotrasy, obmedzilo chodcov. Chodník je miestami taký úzky, že ním prejde len jeden človek. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Mesto tvrdí, že muselo postupovať podľa medzinárodných noriem.

BRATISLAVA. Cyklisti by sa už onedlho mohli bez problémov previezť od mosta Lafranconi až do Eurovey. Mesto chce totiž dobudovať veľkú nábrežnú cyklotrasu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V časti od River Parku po Nový most stačilo len premaľovať značenie na chodníku. Výsledok však vytláča z promenády chodcov.

Medzinárodné parametre

info

Cyklotrasy

Plány mesta na tento rok

  • koncom leta:
    úsek Špitálska – Štúrova;
  • začiatok jesene: trasa na Pribinovej a okolo Eurovey;
  • druhá polovica roka: prvý historický okruh: Jesenského – Štúrova – Kamenné nám. – Nám. SNP – Kapucínska
    – Židovská – Nový most.
  • Košická cesta: napojenie na existujúci úsek - križovatka Mlynské Nivy – Most Apollo

  • Karloveské rameno: dokončenie povrchu v okolí Lodenice.

SkryťVypnúť reklamu

„Na väčšej časti cyklotrasy chodec musí chodca obchádzať cez cyklotrasu, ktorá sa kráľovsky vinie uprostred bývalej promenády,“ napísali Bratislavské noviny, ktoré na problém upozornili.

Magistrát reagoval, že len rozšíril pôvodnú cyklotrasu tak, aby mala šírku 2,5 metra.

„Je to preto, že ide o medzinárodnú cyklotrasu, ktorou jazdia často aj zahraniční cyklisti a mesto musí postupovať v súlade s medzinárodnou normou,“ povedala Daniela Rodinová z tlačového oddelenia magistrátu.

Problém mesto priznáva. „V rámci daných priestorových možností, ktoré sú v meste dlhodobým
zanedbavaním cyklistiky nedostatočné, žiaľ, nie sú šírkové parametre v tomto úseku postačujúce ani pre cyklistov, ani pre chodcov,“ dodala.

„Nie je to najšťastnejšie riešenie, ale aj tak sa má celé nábrežie prerábať,“ hovorí Tomáš Peciar z Cyklokoalície.

SkryťVypnúť reklamu

Aj Rodinová podotýka, že riešenie je dočasné, keďže sa bude nábrežie meniť pri výstavbe Vydrice a Zuckermandla na druhej strane cesty. Nové štvrte zatiaľ stavať nezačali, len pre ne vybavujú povolenia.

Nové vyznačenie cyklotrasy vyšlo mesto na štyritisíc eur bez DPH. Peciar si myslí, že najväčším problémom sú zbytočne široké čiary.

Majú 25 centimetrov, čo je podľa neho obvyklé na ohraničenie cyklotrasy na ceste pre autá, nie na chodníku.

Magistrát sľúbil, že bude situáciu monitorovať a ak sa ukáže, že úsek nie je bezpečný, urobí zmeny.

Problémom je i Košická

V meste je v súčasnosti asi 25 kilometrov cyklochodníkov. Prvý sprístupnilo súčasné vedenie mesta vlani v septembri na Košickej ulici.

Cyklisti ho kritizovali za to, že vedie popri parkovacích miestach a autá ich tak môžu ohroziť.

SkryťVypnúť reklamu

Na ďalšej trase na Viedenskej potom zakázali pri cyklotrase parkovať. Trasa na Jantárovej v Petržalke sa zasa končí v križovatke. Tento rok na cyklotrasy vyčlenilo mesto 491-tisíc eur.

sm-0814-005f-kosicka3.rw_res.jpg

Takto vymysleli trasu na Košickej. Teraz ju chcú prepojiť na križovatku Mlynské Nivy – Most Apollo.

FOTO SME - ARCHÍV

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 69 038
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 212
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 861
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 556
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 064
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 164
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 308
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 519
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 73 571
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 830
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 265
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 896
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 373
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 754
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu