Mesto tvrdí, že muselo postupovať podľa medzinárodných noriem.
BRATISLAVA. Cyklisti by sa už onedlho mohli bez problémov previezť od mosta Lafranconi až do Eurovey. Mesto chce totiž dobudovať veľkú nábrežnú cyklotrasu.
V časti od River Parku po Nový most stačilo len premaľovať značenie na chodníku. Výsledok však vytláča z promenády chodcov.
Medzinárodné parametre
Cyklotrasy
Plány mesta na tento rok
- koncom leta:
úsek Špitálska – Štúrova; - začiatok jesene: trasa na Pribinovej a okolo Eurovey;
- druhá polovica roka: prvý historický okruh: Jesenského – Štúrova – Kamenné nám. – Nám. SNP – Kapucínska
– Židovská – Nový most. -
Košická cesta: napojenie na existujúci úsek - križovatka Mlynské Nivy – Most Apollo
-
Karloveské rameno: dokončenie povrchu v okolí Lodenice.
„Na väčšej časti cyklotrasy chodec musí chodca obchádzať cez cyklotrasu, ktorá sa kráľovsky vinie uprostred bývalej promenády,“ napísali Bratislavské noviny, ktoré na problém upozornili.
Magistrát reagoval, že len rozšíril pôvodnú cyklotrasu tak, aby mala šírku 2,5 metra.
„Je to preto, že ide o medzinárodnú cyklotrasu, ktorou jazdia často aj zahraniční cyklisti a mesto musí postupovať v súlade s medzinárodnou normou,“ povedala Daniela Rodinová z tlačového oddelenia magistrátu.
Problém mesto priznáva. „V rámci daných priestorových možností, ktoré sú v meste dlhodobým
zanedbavaním cyklistiky nedostatočné, žiaľ, nie sú šírkové parametre v tomto úseku postačujúce ani pre cyklistov, ani pre chodcov,“ dodala.
„Nie je to najšťastnejšie riešenie, ale aj tak sa má celé nábrežie prerábať,“ hovorí Tomáš Peciar z Cyklokoalície.
Aj Rodinová podotýka, že riešenie je dočasné, keďže sa bude nábrežie meniť pri výstavbe Vydrice a Zuckermandla na druhej strane cesty. Nové štvrte zatiaľ stavať nezačali, len pre ne vybavujú povolenia.
Nové vyznačenie cyklotrasy vyšlo mesto na štyritisíc eur bez DPH. Peciar si myslí, že najväčším problémom sú zbytočne široké čiary.
Majú 25 centimetrov, čo je podľa neho obvyklé na ohraničenie cyklotrasy na ceste pre autá, nie na chodníku.
Magistrát sľúbil, že bude situáciu monitorovať a ak sa ukáže, že úsek nie je bezpečný, urobí zmeny.
Problémom je i Košická
V meste je v súčasnosti asi 25 kilometrov cyklochodníkov. Prvý sprístupnilo súčasné vedenie mesta vlani v septembri na Košickej ulici.
Cyklisti ho kritizovali za to, že vedie popri parkovacích miestach a autá ich tak môžu ohroziť.
Na ďalšej trase na Viedenskej potom zakázali pri cyklotrase parkovať. Trasa na Jantárovej v Petržalke sa zasa končí v križovatke. Tento rok na cyklotrasy vyčlenilo mesto 491-tisíc eur.
Takto vymysleli trasu na Košickej. Teraz ju chcú prepojiť na križovatku Mlynské Nivy – Most Apollo.
FOTO SME - ARCHÍV