SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Envirorezort je za cyklotrasu mimo ostrova Sihoť

Dopady prechádzania cyklistov cez ostrov Sihoť na kvalitu vodných zdrojov v súčasnosti analyzuje Výskumný ústav vodného hospodárstva.

Ostrov Sihoť je riečnym ostrovom na Dunaji.Ostrov Sihoť je riečnym ostrovom na Dunaji. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Cyklotrasa z bratislavského Devína do Karlovej Vsi mimo ostrova Sihoť - k takémuto riešeniu vedenia cyklochodníka sa prikláňa Ministerstvo životného prostredia SR.

"Zásadné je zohľadniť ochranu strategických vodných zdrojov, environmentálne riziká a ochranu prírody. Prvoradé je pre ministerstvo životného prostredia zdravie a bezpečnosť občanov," vysvetľuje postoj envirorezortu hovorca Maroš Stano.

Bývalý minister: Bodová ochrana vodného zdroja

Predchodca súčasného ministra životného prostredia József Nagy pritom v septembri minulého roka nevylúčil, že by ostrov Sihoť mohol byť pre cyklistov prístupný. Podľa jeho vtedajších vyjadrení by to bolo možné, ak by Bratislavská vodárenská spoločnosť a.s. požiadala o zmenu spôsobu využitia alebo ochrany vodného zdroja.

Bývalý minister uviedol, že vodné zdroje je možné chrániť aj bodovo, nie celoplošne s oplotením celých ciest. Bratislavská vodárenská spoločnosť rovnako ako súčasné vedenie ministerstva životného prostredia preferuje cyklotrasu mimo ostrova Sihoť.

Na prvom mieste je podľa nej bezpečnosť dodávky vody a jej kvalita a až na druhom mieste stojí otvorenie lokality pre cyklistov. Dopady vstupu cyklistov na ostrov na kvalitu vodných zdrojov v súčasnosti analyzuje Výskumný ústav vodného hospodárstva.

Tri milióny

Pri vedení chýbajúcej cyklotrasy z Devína do Karlovej Vsi sa hovorí o dvoch úsekoch. Prvým je Devín - Kameňolom, druhým Kameňolom - Most na Sihoť. Ako uviedol hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy, trasovanie prvého úseku je prakticky jasné, mesto už podalo dokumentáciu na územné rozhodnutie, na ktorú čaká približne tri roky a brzdia ju majetkové problémy.

Odhadovaná cena za tento úsek je približne tri milióny eur.

V rámci druhého úseku existujú dve hlavné alternatívy - trasovanie cez ostrov Sihoť alebo trasovanie popri Devínskej ceste, poza záhradky. O možnom vedení cyklotrasy by mali mestskí poslanci diskutovať na septembrovom zastupiteľstve, kde im predložia analýzu Výskumného ústavu vodného hospodárstva.

Andrassy dodal, že podľa predbežnej analýzy Bratislavskej vodárenskej spoločnosti by opatrenia vodných zdrojov na ostrove stáli približne 1,3 milióna eur. Alternatívna trasa mimo ostrova by v najjednoduchšej verzii vyšla na 1,1 milióna. To však len v tom prípade, že nebude popri ceste potrebné budovať konzoly a oporné múry.

"Pokiaľ bude potrebné konštruovať konzoly a oporné múry, cena môže byť aj dvojnásobne vyššia," uviedol Andrassy. Realitu tejto ceny podľa neho ukáže až podrobná štúdia.

"Výhodou trasovania cez Sihoť je, že na ostrove sú už vybudované prakticky všetky potrebné komunikácie, kadiaľ by teoreticky už aj dnes mohli prejsť cyklisti," uviedol hovorca primátora s tým, že by išlo o regulovaný vjazd. Otázkou však teraz je, či povolenie vstupu cyklistov neohrozí kvalitu vodných zdrojov. "Určite nechceme ohroziť veľkú časť Bratislavy, ktorá je zásobovaná pitnou vodou z ostrova," dodal Andrassy.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  8. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  9. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  10. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  1. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  2. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  3. Magazín SME Ženy už v predaji
  4. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  5. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  6. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  7. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  8. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  9. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 410
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 619
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 781
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 276
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 039
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 445
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 410
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 171
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 346
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 250
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu