SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Bratislava: Náhradné pontóny už dostali

Spor o pontóny na nábreží pokračuje. Mesto ich odmieta, vodohospodári vraj za ne dostali iné miesta.

Pohľad na Euroveu a nábrežie zhora.Pohľad na Euroveu a nábrežie zhora. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Slovenský vodohospodársky podnik (SVP) ani Plavebná agentúra Dunaj (P.A.D.) by si nemali nárokovať na umiestnenie pontónov na Dunaji pri nákupnom centre Eurovea. Tvrdí to bratislavský magistrát, podľa ktorého už spoločnosti dostali náhradné pontóny pod Starým mostom ako kompenzáciu.

Plavebná agentúra obviňuje magistrát z klamstva, vodohospodári chcú reagovať až budúci týždeň.

Mesto nechce narušiť promenádu

Na toku Dunaja smerom od nákupného komplexu k Starému mostu sa podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho vybudovali tri pontóny. Jeden pre plavebnú agentúru, jeden pre SVP a posledný pre Slovenskú plavbu a prístavy (SPaP). Mali vraj slúžiť na to, aby sa zachoval promenádny priestor pri Eurovei a lode vodohospodárov a plavebnej agentúry kotvili tam.

"Takto je to definované aj v projektovej dokumentácii a kolaudačnom rozhodnutí zo septembra 2009, kde je tiež priestor pred nákupným centrom definovaný ako promenáda na oddych a trávenie voľného času," vraví Andrassy.

Mesto si preto myslí, že spoločnostiam už boli pridelené kotviace body a nemali by si nárokovať na ďalšie.

Pontón pre SPaP však je vraj predaný španielskej firme a aj SVP väčšinu svojich pontónov prenajíma. Takýto prenájom podľa hovorcu mesta stojí približne 200.000 eur ročne, za prenájom pontónu pred Euroveou by spoločnosti získali aj 300.000 eur.

Je Eurovea verejný prístav?

Plavebná agentúra Dunaj sa dosiaľ k situácii nevyjadrovala. Konateľ spoločnosti Miroslav Gerhát však dnes pre TASR povedal, že magistrát zavádza a klame. "Žiadny iný pontón sme nedostali. Pridelili nám tú istú polohu, akú sme mali aj predtým," reagoval.

Mesto podľa neho nepozná právne predpisy, ktoré regulujú plavbu na Dunaji či upravujú podmienky státia plávajúcich zariadení vo verejných a osobných prístavoch. "Pokiaľ ide o využitie uvedenej lokality, to neurčuje kolaudačné rozhodnutie Eurovey, ale zákon o vnútrozemskej plavbe a ďalšie právne predpisy ministerstva dopravy," tvrdí Gerhát.

Z nich je podľa jeho slov zjavné, že lokalita je vymedzeným priestorom verejného prístavu, ktorý je určený pre pristávanie osobných lodí a na nástup a výstup cestujúcich. Pre poškodzovanie dobrého mena spoločnosti i porušovanie zákona zvažuje agentúra podanie na Generálnu prokuratúru i ministerstvo dopravy.

Hovorca mesta ale pripomína, že na mieste pri Eurovei sa nikdy s umiestnením pontónov nepočítalo. "Chýbajú zábrany či norné steny. Toto nie je technický priestor na kotvenie lodí," dodal s tým, že v okolí existujú len štyri kotviace body pre prípad mimoriadnej povodňovej situácie.

Krajský úrad životného prostredia (KÚŽP) v Bratislave nevidí žiadny problém v tom, aby pri Eurovei stáli pontóny. Také je jeho pripravované stanovisko k problému, ku ktorému sa negatívne vyjadrilo mesto Bratislava aj mestská časť Ružinov. "Ochrana vody je dostatočná a životné prostredie pontón neovplyvní," povedal pre TASR v stredu 25. júla prednosta úradu Peter Hanulík.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 405
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 065
  3. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 15 262
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 396
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 631
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 568
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 231
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 022
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 961
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 559
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu