SME

Životnému prostrediu pontóny na Dunaji neprekážajú

Magistrát úrad vyzýva, aby pontóny pri Eurovei nedovolil. Hovorí o lobistických tlakoch.

Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou.Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Krajský úrad životného prostredia (KÚŽP) v Bratislave nevidí žiadny problém v tom, že na Dunaji, pri nákupnom centre Eurovea budú stáť pontóny na kotvenie lodí. Také je jeho pripravované stanovisko k problému, ku ktorému sa negatívne vyjadrilo mesto Bratislava aj mestská časť Ružinov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Magistrát úrad vyzýva, aby pontóny pri Eurovei nedovolil. Hovorí o lobistických tlakoch.

"Je neprijateľné, aby takýmto spôsobom tlačili akékoľvek inštitúcie alebo osoby na nezávislosť KÚŽP a v príkrom rozpore s pozíciami samosprávy a iných inštitúcií presadzovali svoj úzkoprsý podnikateľský zámer," povedal pre TASR hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

Hanulík (Smer) : Aj magistrát je tlak

"Aj magistrát je jedným z tlakov. Niekto tam pontóny chce, niekto nie. Toto ale neposudzujeme," reagoval pre TASR prednosta KÚŽP Peter Hanulík (Smer).

Rozhodnutie podľa jeho slov už leží na stole. Úrad dosiaľ čakal na vyjadrenie Krajského stavebného úradu, ktorý mu odpovedal v utorok 24. júla. "Ak by nám úrad povedal, že sa pontón nedá z určitých dôvodov pripevniť k zemi, v tom prípade by naše vyjadrenie podliehalo jeho stanovisku," vysvetlil Hanulík.

Krajský stavebný úrad sa však k problému postavil neutrálne a rozhodnutie prenechal na KÚŽP. A ten posudzuje len vplyv na životné prostredie. "Či bude stáť pred Euroveou alebo v prístave, mám je to úplne jedno. Nemáme predsa tok rozdelený na Ružinov a Staré Mesto. Ochrana vody je dostatočná a životné prostredie pontón neovplyvní," tvrdí prednosta.

SkryťVypnúť reklamu

Nesúhlasí mesto a ani mestská časť

Nesúhlasné stanovisko dalo k pontónom mesto aj mestská časť. KÚŽP preto opätovne rozposlal žiadosti o prehodnotenie stanovísk, tie sa však nezmenili.

"Akékoľvek zaberanie priestoru reklamou, pontónmi, naťahovaním lán, o ktoré ukotvíte loď, to je všetko vec, ktorá kvalitu priestoru znižuje. Preto je tam zo strany mesta možnosť kotvení lodí neprijateľná," podotkol Andrassy, podľa ktorého ide o cenné územie, ktoré využíva široká verejnosť a je určené na trávenie voľného času.

Hanulík však oponuje, že zákon neukladá úradu povinnosť posudzovať to, či sa do priestoru pontón hodí alebo nie. "Tu sa bijú dve veci - logickosť a estetika. My však nemôžeme povedať, že jeden pontón chceme a ďalší nie. Na akom základe?" pýta sa prednosta.

SkryťVypnúť reklamu

Pontóny by na Dunaji však ešte nemuseli byť v prípade, že by napríklad nespĺňali technické podmienky. "Musia sa tiež pripevniť k zemi. Ak ich tam mestská časť nechce, nebudú predsa plávať na motor," pripomenul Hanulík.

Mesto sa chce podľa Andrassyho obrátiť aj na ministerstvá, pod ktoré inštitúcie, ktoré do procesu vstupujú, patria. Akceptuje len také kotvenie lodí, ktoré by slúžili na nástup a výstup cestujúcich turistov, ako napríklad Propeler.

Vodohospodári: Nepôjde o veľké lode

Manažér pre médiá Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Pavel Machava oponuje, že pri pontónoch lode nebudú stáť dlho a nepôjde ani o veľké výletné lode. "Pre nás je pontón veľmi dôležitý. Potrebujeme ho na prevádzku," dodal s tým, že bude slúžiť aj pri čistení Dunaja či vytyčovaní plavebnej dráhy.

Jeden pontón chce na Dunaji umiestniť SVP, jeden Plavebná agentúra Dunaj. SVP pontón na Dunaji už mal, podľa Machavu ho tam teraz len vracia. "Museli sme ho dočasne dať preč, lebo sa stavalo nákupné centrum. Teraz bude kotviť na tom istom mieste, kde bol umiestnený ešte pred výstavbou," vysvetlil. Žiadosť o povolenie státia plávajúceho zariadenia zaslal SVP Štátnej plavebnej správe 3. mája 2011. Tá mu vydala povolenie vlani 10. júna.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  6. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  8. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 11 011
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 950
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 6 829
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 445
  5. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 340
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 252
  7. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 116
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 416
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rudolf Huliak a nový minister životného prostredia Tomáš Taraba.

Firma, ktorú vedie brat Rudolfa Huliaka, nezískala milióny z plánu obnovy.


9
Advokát David Lindtner na súde zastupoval aj stíhaného extrémistu Daniela Bombica.

Bývalý člen sýkorovcov na súde vypovedal o údajnom podplácaní.


8
Roman Antal pri predstavovaní projektu Veža snov na Štrbskom Plese v roku 2019.

Roman Antal uteká pred veriteľmi.


3
Peter Tkačenko.

Peter Tkačenko odpovedá na komentár Jakuba Fila.


15
  1. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  2. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  3. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  4. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  5. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  6. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  7. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  8. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 265
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 106
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 002
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 612
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 9 909
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 357
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 7 392
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 752
  1. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  2. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  3. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  4. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  5. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  6. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  7. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  8. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
SkryťZatvoriť reklamu