SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Životnému prostrediu pontóny na Dunaji neprekážajú

Magistrát úrad vyzýva, aby pontóny pri Eurovei nedovolil. Hovorí o lobistických tlakoch.

Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou.Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Krajský úrad životného prostredia (KÚŽP) v Bratislave nevidí žiadny problém v tom, že na Dunaji, pri nákupnom centre Eurovea budú stáť pontóny na kotvenie lodí. Také je jeho pripravované stanovisko k problému, ku ktorému sa negatívne vyjadrilo mesto Bratislava aj mestská časť Ružinov.

Magistrát úrad vyzýva, aby pontóny pri Eurovei nedovolil. Hovorí o lobistických tlakoch.

"Je neprijateľné, aby takýmto spôsobom tlačili akékoľvek inštitúcie alebo osoby na nezávislosť KÚŽP a v príkrom rozpore s pozíciami samosprávy a iných inštitúcií presadzovali svoj úzkoprsý podnikateľský zámer," povedal pre TASR hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Skryť Vypnúť reklamu

Hanulík (Smer) : Aj magistrát je tlak

"Aj magistrát je jedným z tlakov. Niekto tam pontóny chce, niekto nie. Toto ale neposudzujeme," reagoval pre TASR prednosta KÚŽP Peter Hanulík (Smer).

Rozhodnutie podľa jeho slov už leží na stole. Úrad dosiaľ čakal na vyjadrenie Krajského stavebného úradu, ktorý mu odpovedal v utorok 24. júla. "Ak by nám úrad povedal, že sa pontón nedá z určitých dôvodov pripevniť k zemi, v tom prípade by naše vyjadrenie podliehalo jeho stanovisku," vysvetlil Hanulík.

Krajský stavebný úrad sa však k problému postavil neutrálne a rozhodnutie prenechal na KÚŽP. A ten posudzuje len vplyv na životné prostredie. "Či bude stáť pred Euroveou alebo v prístave, mám je to úplne jedno. Nemáme predsa tok rozdelený na Ružinov a Staré Mesto. Ochrana vody je dostatočná a životné prostredie pontón neovplyvní," tvrdí prednosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Nesúhlasí mesto a ani mestská časť

Nesúhlasné stanovisko dalo k pontónom mesto aj mestská časť. KÚŽP preto opätovne rozposlal žiadosti o prehodnotenie stanovísk, tie sa však nezmenili.

"Akékoľvek zaberanie priestoru reklamou, pontónmi, naťahovaním lán, o ktoré ukotvíte loď, to je všetko vec, ktorá kvalitu priestoru znižuje. Preto je tam zo strany mesta možnosť kotvení lodí neprijateľná," podotkol Andrassy, podľa ktorého ide o cenné územie, ktoré využíva široká verejnosť a je určené na trávenie voľného času.

Hanulík však oponuje, že zákon neukladá úradu povinnosť posudzovať to, či sa do priestoru pontón hodí alebo nie. "Tu sa bijú dve veci - logickosť a estetika. My však nemôžeme povedať, že jeden pontón chceme a ďalší nie. Na akom základe?" pýta sa prednosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Pontóny by na Dunaji však ešte nemuseli byť v prípade, že by napríklad nespĺňali technické podmienky. "Musia sa tiež pripevniť k zemi. Ak ich tam mestská časť nechce, nebudú predsa plávať na motor," pripomenul Hanulík.

Mesto sa chce podľa Andrassyho obrátiť aj na ministerstvá, pod ktoré inštitúcie, ktoré do procesu vstupujú, patria. Akceptuje len také kotvenie lodí, ktoré by slúžili na nástup a výstup cestujúcich turistov, ako napríklad Propeler.

Vodohospodári: Nepôjde o veľké lode

Manažér pre médiá Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Pavel Machava oponuje, že pri pontónoch lode nebudú stáť dlho a nepôjde ani o veľké výletné lode. "Pre nás je pontón veľmi dôležitý. Potrebujeme ho na prevádzku," dodal s tým, že bude slúžiť aj pri čistení Dunaja či vytyčovaní plavebnej dráhy.

Jeden pontón chce na Dunaji umiestniť SVP, jeden Plavebná agentúra Dunaj. SVP pontón na Dunaji už mal, podľa Machavu ho tam teraz len vracia. "Museli sme ho dočasne dať preč, lebo sa stavalo nákupné centrum. Teraz bude kotviť na tom istom mieste, kde bol umiestnený ešte pred výstavbou," vysvetlil. Žiadosť o povolenie státia plávajúceho zariadenia zaslal SVP Štátnej plavebnej správe 3. mája 2011. Tá mu vydala povolenie vlani 10. júna.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  2. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  3. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  8. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  9. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  10. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 980
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 755
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 138
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 881
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 178
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 065
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 013
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 808
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  3. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  6. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  7. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  8. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 692
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 420
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 726
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 257
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 745
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 420
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 172
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu