SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Životnému prostrediu pontóny na Dunaji neprekážajú

Magistrát úrad vyzýva, aby pontóny pri Eurovei nedovolil. Hovorí o lobistických tlakoch.

Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou.Nábrežie pri Eurovei je dnes obľúbenou promenádou. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Krajský úrad životného prostredia (KÚŽP) v Bratislave nevidí žiadny problém v tom, že na Dunaji, pri nákupnom centre Eurovea budú stáť pontóny na kotvenie lodí. Také je jeho pripravované stanovisko k problému, ku ktorému sa negatívne vyjadrilo mesto Bratislava aj mestská časť Ružinov.

Magistrát úrad vyzýva, aby pontóny pri Eurovei nedovolil. Hovorí o lobistických tlakoch.

"Je neprijateľné, aby takýmto spôsobom tlačili akékoľvek inštitúcie alebo osoby na nezávislosť KÚŽP a v príkrom rozpore s pozíciami samosprávy a iných inštitúcií presadzovali svoj úzkoprsý podnikateľský zámer," povedal pre TASR hovorca primátora Ľubomír Andrassy.

Skryť Vypnúť reklamu

Hanulík (Smer) : Aj magistrát je tlak

"Aj magistrát je jedným z tlakov. Niekto tam pontóny chce, niekto nie. Toto ale neposudzujeme," reagoval pre TASR prednosta KÚŽP Peter Hanulík (Smer).

Rozhodnutie podľa jeho slov už leží na stole. Úrad dosiaľ čakal na vyjadrenie Krajského stavebného úradu, ktorý mu odpovedal v utorok 24. júla. "Ak by nám úrad povedal, že sa pontón nedá z určitých dôvodov pripevniť k zemi, v tom prípade by naše vyjadrenie podliehalo jeho stanovisku," vysvetlil Hanulík.

Krajský stavebný úrad sa však k problému postavil neutrálne a rozhodnutie prenechal na KÚŽP. A ten posudzuje len vplyv na životné prostredie. "Či bude stáť pred Euroveou alebo v prístave, mám je to úplne jedno. Nemáme predsa tok rozdelený na Ružinov a Staré Mesto. Ochrana vody je dostatočná a životné prostredie pontón neovplyvní," tvrdí prednosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Nesúhlasí mesto a ani mestská časť

Nesúhlasné stanovisko dalo k pontónom mesto aj mestská časť. KÚŽP preto opätovne rozposlal žiadosti o prehodnotenie stanovísk, tie sa však nezmenili.

"Akékoľvek zaberanie priestoru reklamou, pontónmi, naťahovaním lán, o ktoré ukotvíte loď, to je všetko vec, ktorá kvalitu priestoru znižuje. Preto je tam zo strany mesta možnosť kotvení lodí neprijateľná," podotkol Andrassy, podľa ktorého ide o cenné územie, ktoré využíva široká verejnosť a je určené na trávenie voľného času.

Hanulík však oponuje, že zákon neukladá úradu povinnosť posudzovať to, či sa do priestoru pontón hodí alebo nie. "Tu sa bijú dve veci - logickosť a estetika. My však nemôžeme povedať, že jeden pontón chceme a ďalší nie. Na akom základe?" pýta sa prednosta.

Skryť Vypnúť reklamu

Pontóny by na Dunaji však ešte nemuseli byť v prípade, že by napríklad nespĺňali technické podmienky. "Musia sa tiež pripevniť k zemi. Ak ich tam mestská časť nechce, nebudú predsa plávať na motor," pripomenul Hanulík.

Mesto sa chce podľa Andrassyho obrátiť aj na ministerstvá, pod ktoré inštitúcie, ktoré do procesu vstupujú, patria. Akceptuje len také kotvenie lodí, ktoré by slúžili na nástup a výstup cestujúcich turistov, ako napríklad Propeler.

Vodohospodári: Nepôjde o veľké lode

Manažér pre médiá Slovenského vodohospodárskeho podniku (SVP) Pavel Machava oponuje, že pri pontónoch lode nebudú stáť dlho a nepôjde ani o veľké výletné lode. "Pre nás je pontón veľmi dôležitý. Potrebujeme ho na prevádzku," dodal s tým, že bude slúžiť aj pri čistení Dunaja či vytyčovaní plavebnej dráhy.

Jeden pontón chce na Dunaji umiestniť SVP, jeden Plavebná agentúra Dunaj. SVP pontón na Dunaji už mal, podľa Machavu ho tam teraz len vracia. "Museli sme ho dočasne dať preč, lebo sa stavalo nákupné centrum. Teraz bude kotviť na tom istom mieste, kde bol umiestnený ešte pred výstavbou," vysvetlil. Žiadosť o povolenie státia plávajúceho zariadenia zaslal SVP Štátnej plavebnej správe 3. mája 2011. Tá mu vydala povolenie vlani 10. júna.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  2. Home (ale aj) Office
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 060
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 20 662
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 137
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 072
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 786
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 981
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 656
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 105
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 954
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 609
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu