SME

Na jahody! Do zajtra na Primaciálne námestie

Hitom trojdňového kulinárskeho festivalu má byť cisársky trhanec. Ľuďom sa vidí drahý.

Jahodové dni sa končia zajtra.Jahodové dni sa končia zajtra. (Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Na Primaciálnom námestí sa začali dnes Jahodové dni

. Po kulinárskom špargľovom projekte z mája si tam milovníci dobrého jedla a najmä ovocia môžu teraz pochutnať na delikatesách a nápojoch z jahôd. Obľúbené a zdravé ovocie dáva Bratislavčanom a návštevníkom mesta príležitosť dopriať si napríklad divinový guláš, jahodové gule či cisársky trhanec s jahodami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na návštevníkov kulinárskeho festivalu čakajú aj jahodové zákusky, rôzne jahodové kokteily či jahodový shake.

"Pripravujeme hlavne zmrzlinu vyrobenú pomocou tekutého dusíka. Dávame tam čerstvé jahody aj upravené, trošku povarené s cukrom, aby to malo lepšiu chuť," povedal Róbert Šaradin z cateringovej spoločnosti Sharkam. "Ten tekutý dusík to robí v momente, je to veľmi rýchle. Tá zmrzlina sa nekazí, ale je to na rýchle použitie, samozrejme," dodal na margo pochúťky z molekulárnej kuchyne konateľ firmy, s ktorou bratislavská samospráva organizuje podujatie pre gurmánov.

SkryťVypnúť reklamu

Trhanec skoro 4 eurá

Podľa Šaradina bude najväčším hitom trojdňových Jahodových dní cisársky trhanec. "To si hocikto doma nerobí, málokto to aj pozná a je to také tradičné jedlo a veľmi zaujímavé."

Jana, ktorá prišla trhanec ochutnať, vraví, že je pridrahý. "Dať za taký kúsok skoro štyri eurá? Kilo jahôd kúpim za štyri eurá."

Umenie v ovocí

Letnú kulinársku sezónu na Primaciálnom námestí ozvláštňuje svojim dielami aj Tomáš Vida, majster sveta v fruitcarvingu (dekoračné vyrezávanie do ovocia), carvingu sa venuje už deväť rokov.

"Toto umenie pochádza z Thajska, majú to tam ako národnú záležitosť. Už malé deti sa tam učia vyrezávať na školách," prezradil mladý Bratislavčan, ktorý púta pozornosť svojimi kreáciami. Pôsobivé dekorácie dokáže vytvoriť z asi každej zeleniny a ovocia, jahody nie sú výnimkou.

SkryťVypnúť reklamu

"Každý sa pýta, že či sa dá z jahody vyrezávať. Dá sa, dajú sa robiť rôzne ruže do jahôd, dokonca sám dekorujem rôzne trojposchodové torty na svadby, kde sa používajú práve tieto jahodové ruže," dodal s úsmevom carvinista.

Ako Tomáš vytvára svoje umenie, môžu návštevníci Jahodových dní pozorovať počas freestyle šou. Live prípravu jedál a nápojov z jahôd si gurmáni môžu užiť každý deň do 20.00 hodiny. S jahodovými špecialitami sa rozlúčia v sobotu 30. júna večer.

Pred jahodami mesto ponúkalo špargľu

jahody_res.jpg

Vyrezávanie do ovocia.

FOTO - SITA

dni_res.jpg

Autor: lut

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  2. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  6. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 909
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 6 652
  3. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 781
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 4 992
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 4 933
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 741
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 432
  8. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 368
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 192 353
  2. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 178
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 112
  4. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 703
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 605
  6. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 4 211
  7. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 738
  8. Tomáš Vereš: Obeť, obetovaná obeť 3 296
  1. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  2. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  3. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  4. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  6. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  7. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  8. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
SkryťZatvoriť reklamu