Titul Kaviareň mesta získala Greentree Caffé

V šiestom ročníku súťaži kaviarní v hlavnom meste viedli sieťové kaviarne. Káviarne už hodnotia aj v Košiciach.

Kaviareň roka Greentree Caffé v obchodnom centre na Vajnorskej ulici.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Najobľúbenejšou kaviarňou v hlavnom meste sa stala Greentree Caffé v obchodnom centre na Vajnorskej ulici. V šiestom ročníku súťaže Kaviareň mesta získala 3191 hlasov, porazila tak 15 ďalších nominovaných kaviarní a odniesla si bronzové zrno. Súťaž odhalila aj to, podľa čoho si Bratislavčania dobrú kaviareň vyberajú.

Za kvalitnú kávu

Odborníci, dovozcovia a milovníci kávy vyberali desiatku kaviarní z 2500 prevádzok. Z nich vznikla asi stovka podnikov, z ktorej sa vybrali súťažné kaviarne. Zvyšok bol na návštevníkoch. Za svoju kaviareň hlasovali počas mája na internete, alebo priamo v podniku vypĺňali hlasovacie lístočky. Na tie mohli napísať aj to, v čom by sa mala kaviareň zlepšiť. Svoj hlas v Bratislave odovzdalo asi 10-tisíc kávičkárov.

"Cieľom bolo podporiť kaviarne, ktoré pripravujú kvalitnú kávu, ale aj naučiť ľudí kvalitnú kávu piť. Ak totiž budú vedieť, že najlepšia forma kávy je espresso, že má mať menší obsah vody, ako Slováci bežne pijú, že to musí byť malý horúci nápoj servírovaný v porcelánovej šálke, budú takúto kvalitu vyžadovať aj v kaviarni," povedala koordinátorka a autorka podujatia Denisa Priadková.

Vyhrávali sieťové kaviarne

Na druhom mieste s počtom hlasov 3060 skončila McCafé v Eurovei, na treťom s 902 hlasmi kaviareň Julius Meinl v obchodnom centre na Kamennom námestí. V súťaži sa teda vysoko umiestnili sieťové kaviarne. To je podľa Priadkovej znakom toho, že sa Bratislava metropolizuje. "Ak je sieť schopná ponúknuť štandardnú kvalitu kedykoľvek a kdekoľvek, ľudia si na ňu zvyknú," poznamenala.

Osobitnú cenu Inštitútu kvality kávy získala Cafe Dias na Poštovej ulici. Udeľoval ju tím odborníkov z Hotelovej akadémie na Mikovíniho ulici a z 55 možných bodov získala 52. Okrem ľudového hlasovania sa takto Bratislavčania dozvedeli aj to, kde baristi pripravujú kávu na vysokej úrovni.

Primátor ocenil Shtoor Home Made Café na Strakovej ulici

Cenu kaviarni udelil aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik, pod ktorého záštitou sa podujatie konalo. V jeho mene ocenenie pre Shtoor Home Made Café na Strakovej ulici odovzdala námestníčka Viera Kimmerlingová.

Pri hodnotení kaviarní je podľa Priadkovej pre Bratislavčanov káva až na štvrtom mieste. Ako prvé ľudí zaujíma, čo si ku káve môžu dať, ako druhé hodnotia usmievavú či menej usmievavú obsluhu, ako tretie čistotu priestoru. "Oceňujú čistotu viac, ako by si majitelia kaviarní mysleli. Dokonca hodnotia aj také veci, ako čistota barového pultu," poznamenala Priadková. "V dobrej kaviarni sú potrební najmä ľudia, ktorí dokážu vytvoriť atmosféru, kde sa zákazníci cítia ako doma a kde ich vždy niekto čaká s úsmevom," potvrdil Vittorio Ventura, konateľ víťaznej kaviarne.

Milovník kávy, spisovateľ Tomáš Janovic tvrdí, že dobrá káva je tá, s ktorou sa dobre rozpráva. "Sadnem si, ochutnám a keď niečo poviem a káva mi odpovie, tak viem, že je to dobrá káva," poznamenal Janovic, ktorý podľa vlastných slov denne vypije štyri kávy a že nie je nápoj, ktorý by za kávu vymenil. "Pri káve sa nielen dobre rozpráva s priateľmi, ale aj mlčí. Ak by nebola, bol by to veľmi smutný pocit."

Slovenské kaviarne by podľa Priadkovej mali zlepšovať najmä kvalitu kávy. "Nie však značku, ktorú kupujú, ale profesiu baristu. V tom má Slovensko najväčšie medzery," poznamenala. Baristi totiž často menia prostredie, v ktorom pracujú a na kávový stroj si nezvyknú. "Ten je taký citlivý ako milenka, každý deň potrebuje starostlivosť," dodala.

Košičania hlasovali inak

Tento rok prebiehala súťaž aj v Košiciach. Do jej prvého ročníka sa zapojilo sedem košických kaviarní. "Košičania hlasovali celkom inak ako Bratislavčania. V Bratislave sa hlasuje za kaviareň, kde sa cíti príjemne a Košičania za tú, kde robia dobrú kávu," poznamenala Priadková.

Súčasťou podujatia bol aj maratón ochutnávok pod názvom Týždeň nielen kávy, ktorý sa uskutočnil od 9. do 12. mája.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 251
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 852
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 851
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 537
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 913
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 900
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 762
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 573
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 566
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 507