Titul Kaviareň mesta získala Greentree Caffé

V šiestom ročníku súťaži kaviarní v hlavnom meste viedli sieťové kaviarne. Káviarne už hodnotia aj v Košiciach.

Kaviareň roka Greentree Caffé v obchodnom centre na Vajnorskej ulici.(Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Najobľúbenejšou kaviarňou v hlavnom meste sa stala Greentree Caffé v obchodnom centre na Vajnorskej ulici. V šiestom ročníku súťaže Kaviareň mesta získala 3191 hlasov, porazila tak 15 ďalších nominovaných kaviarní a odniesla si bronzové zrno. Súťaž odhalila aj to, podľa čoho si Bratislavčania dobrú kaviareň vyberajú.

Za kvalitnú kávu

Odborníci, dovozcovia a milovníci kávy vyberali desiatku kaviarní z 2500 prevádzok. Z nich vznikla asi stovka podnikov, z ktorej sa vybrali súťažné kaviarne. Zvyšok bol na návštevníkoch. Za svoju kaviareň hlasovali počas mája na internete, alebo priamo v podniku vypĺňali hlasovacie lístočky. Na tie mohli napísať aj to, v čom by sa mala kaviareň zlepšiť. Svoj hlas v Bratislave odovzdalo asi 10-tisíc kávičkárov.

"Cieľom bolo podporiť kaviarne, ktoré pripravujú kvalitnú kávu, ale aj naučiť ľudí kvalitnú kávu piť. Ak totiž budú vedieť, že najlepšia forma kávy je espresso, že má mať menší obsah vody, ako Slováci bežne pijú, že to musí byť malý horúci nápoj servírovaný v porcelánovej šálke, budú takúto kvalitu vyžadovať aj v kaviarni," povedala koordinátorka a autorka podujatia Denisa Priadková.

Vyhrávali sieťové kaviarne

Na druhom mieste s počtom hlasov 3060 skončila McCafé v Eurovei, na treťom s 902 hlasmi kaviareň Julius Meinl v obchodnom centre na Kamennom námestí. V súťaži sa teda vysoko umiestnili sieťové kaviarne. To je podľa Priadkovej znakom toho, že sa Bratislava metropolizuje. "Ak je sieť schopná ponúknuť štandardnú kvalitu kedykoľvek a kdekoľvek, ľudia si na ňu zvyknú," poznamenala.

Osobitnú cenu Inštitútu kvality kávy získala Cafe Dias na Poštovej ulici. Udeľoval ju tím odborníkov z Hotelovej akadémie na Mikovíniho ulici a z 55 možných bodov získala 52. Okrem ľudového hlasovania sa takto Bratislavčania dozvedeli aj to, kde baristi pripravujú kávu na vysokej úrovni.

Primátor ocenil Shtoor Home Made Café na Strakovej ulici

Cenu kaviarni udelil aj primátor Bratislavy Milan Ftáčnik, pod ktorého záštitou sa podujatie konalo. V jeho mene ocenenie pre Shtoor Home Made Café na Strakovej ulici odovzdala námestníčka Viera Kimmerlingová.

Pri hodnotení kaviarní je podľa Priadkovej pre Bratislavčanov káva až na štvrtom mieste. Ako prvé ľudí zaujíma, čo si ku káve môžu dať, ako druhé hodnotia usmievavú či menej usmievavú obsluhu, ako tretie čistotu priestoru. "Oceňujú čistotu viac, ako by si majitelia kaviarní mysleli. Dokonca hodnotia aj také veci, ako čistota barového pultu," poznamenala Priadková. "V dobrej kaviarni sú potrební najmä ľudia, ktorí dokážu vytvoriť atmosféru, kde sa zákazníci cítia ako doma a kde ich vždy niekto čaká s úsmevom," potvrdil Vittorio Ventura, konateľ víťaznej kaviarne.

Milovník kávy, spisovateľ Tomáš Janovic tvrdí, že dobrá káva je tá, s ktorou sa dobre rozpráva. "Sadnem si, ochutnám a keď niečo poviem a káva mi odpovie, tak viem, že je to dobrá káva," poznamenal Janovic, ktorý podľa vlastných slov denne vypije štyri kávy a že nie je nápoj, ktorý by za kávu vymenil. "Pri káve sa nielen dobre rozpráva s priateľmi, ale aj mlčí. Ak by nebola, bol by to veľmi smutný pocit."

Slovenské kaviarne by podľa Priadkovej mali zlepšovať najmä kvalitu kávy. "Nie však značku, ktorú kupujú, ale profesiu baristu. V tom má Slovensko najväčšie medzery," poznamenala. Baristi totiž často menia prostredie, v ktorom pracujú a na kávový stroj si nezvyknú. "Ten je taký citlivý ako milenka, každý deň potrebuje starostlivosť," dodala.

Košičania hlasovali inak

Tento rok prebiehala súťaž aj v Košiciach. Do jej prvého ročníka sa zapojilo sedem košických kaviarní. "Košičania hlasovali celkom inak ako Bratislavčania. V Bratislave sa hlasuje za kaviareň, kde sa cíti príjemne a Košičania za tú, kde robia dobrú kávu," poznamenala Priadková.

Súčasťou podujatia bol aj maratón ochutnávok pod názvom Týždeň nielen kávy, ktorý sa uskutočnil od 9. do 12. mája.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 11 055
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 153
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 6 109
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 279
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 105
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 800
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 115
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 3 043
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 026

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop