SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Počas výstavby stanice pôjde doprava cez Žabotovu

Na pondelkovej diskusii bolo rušno, ľuďom chýbali odpovede. Projekt Predstaničné námestie chystajú už 10 rokov.

Prestavba Predstaničného námestia.Prestavba Predstaničného námestia. (Zdroj: VIZUALIZÁCIA TRANSPROJEKT)

BRATISLAVA. Bratislavčania nerozumeli obrázkom v prezentácii, dostávali čiastkové odpovede a niektorí developérov označili za arogantných. Aj takto prebiehala pondelková (28. 5.) podvečerná diskusia k investičnému projektu Predstaničné námestie, ktorý pripravujú už vyše 10 rokov.

Zámeru však stále chýbajú stavebné povolenia aj pozemky od mesta. Magistrát chcel od firmy Transprojekt najprv diskusiu s obyvateľmi.

Budaj: Náš názor ich nezaujíma

"Nikto z prítomných nemal šancu porozumieť, čo má v podzemí byť. Investori nás prišli uraziť a povedať nám, že ich náš názor nezaujíma," povedal počas diskusie mestský poslanec Ján Budaj (Zmena zdola).

Bol jedným z tých, ktorí vizuálnej prezentácii nerozumeli, a firme vyčítal, že ľuďom neukazujú problémové veci, ktoré zmenia kvalitu verejných priestranstiev.

Developer aj podľa primátora Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru) celkom nevyužil ponúknutú šancu a odborník na stavebné právo Vladimír Dulla zase prezentáciu projektu nazval pozvánkou na silvestrovskú zábavu.

Roman Odzgan z Transprojektu argumentoval, že verejnosti viac ukázať nemohli, keďže ostatné veci nie sú úplne dokončené.

Doprava cez Žabotovu

Počas výstavby by mala byť všetka mestská doprava, ktorá dnes chodí na hlavnú železničnú stanicu, presmerovaná na Žabotovu ulicu.

"Keď chcem zaparkovať, tak najprv polhodinu krúžim po okolí a nakoniec odstavím auto na tretej ulici. Tu by malo byť päť pruhov mestskej dopravy," pripomenul počas diskusie Bratislavčan zo Žabotovej ulice, ktorý primátorovi odovzdal aj spísané požiadavky jej obyvateľov.

Budaj zase upozornil na svetelné pomery na ulici. "Podľa prezentácie sa zdá, že pred budovami, kde je dnes voľná plocha a zeleň, sa zdvihne pomerne vysoký múr," komentoval. Svetlotechnické posudky na všetky budovy však už spoločnosť podľa Odzgana dopracovávala počas územného konania a aby dostala stavebné povolenie, musí ich splniť. "Ak by sme mali začať opäť rokovať s každým z obyvateľov, posunulo by nás to o tri až štyri roky dozadu," dodal.

Historická za vysokými budovami

Bratislavčanom sa nepáčil ani pohľad na historickú budovu stanice. Nemá podľa nich význam, ak ju zakryjú vysokými budovami. Hotel vedľa nej bude mať totiž 10 poschodí.

"Pred pár rokmi som mal pocit, že keď sa odkryje historická budova, bude to dominanta toho priestoru. Teraz je tam učupená," poznamenal ďalší z diskutujúcich. Podľa architektov projektu Ivana Marka a Václava Hlaváčka sa však budova nedá zväčšiť a treba teda vytvoriť dostatočný priestor na to, aby bola vnímaná. Podľa Dullu však developéri priniesli projekt s filozofiou zabrať verejné priestranstvo. "Predstaničné námestie zanikne, lebo tam už námestie nebude," dodal.

Architekti tiež priznali, že náklady na infraštruktúru sa musia zaplatiť prevádzkou komerčných priestorov, preto historická budova nie je prioritná a bude jednou z posledných etáp. Využívať ju podľa nich nechcú ani železnice, bude sa teda chrániť ako pamiatkový objekt.

Električky do tunela

Cestujúci električkou sa na stanicu dostanú tunelom až k terminálu. Peší však musia prejsť obchodným centrom. "To by som radšej šiel dnešným chodníkom, hoci je taký, aký je," podotkol jeden z Bratislavčanov. Podľa architekta Hlaváčka však projekt musí spĺňať nielen kritériá estetiky, funkcie, ale aj financií. Ak by Bratislavčan neprechádzal cez obchodný dom, asi by sme tu nesedeli, dodal Hlaváček s tým, že peší prejde rovnakú trasu, len ju prekoná pomerne pohodlne.

Vizualizáciu projektu Predstaničné námestie by mala bratislavská samospráva umiestniť dnes alebo v stredu (30. 5.) aj na oficiálnu stránku mesta www.bratislava.sk do časti verejné prezentácie. Tam bude podľa hovorcu primátora Ľubomíra Andrassyho vytvorený aj priestor na diskusiu obyvateľov. Mestskí poslanci by mali o projekte rokovať v júni.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  2. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  3. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  6. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  7. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  8. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  1. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  2. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  4. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Magnetickej rezonancie sa nemusia obávať ani klaustrofobici
  8. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Recruitment allowance as an employment recruitment instrument
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 450
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 14 982
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 756
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 143
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 881
  6. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 171
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 065
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 700
  9. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 009
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 801
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  2. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 10 695
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 420
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 727
  4. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 261
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 919
  6. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 748
  7. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 4 399
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 173
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu