Bratislavčania v diskusii preferujú rezidenčné parkovanie

Viac ako polovica diskutujúcich nesúhlasí s tým, aby parkovanie v širšom centre mesta bolo počas pracovných dní od 8:00 do 18:00 spoplatnené.

Na území mesta majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150-tisíc parkovacích miest, z ktorých takmer polovica má charakter uličného parkovania, teda státia, ktoré nie je oficiálnym parkovacím miestom.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Viac ako dvetisíc Bratislavčanov sa do dnešného dňa zapojilo do verejnej diskusie k pripravovanej stratégii parkovania, ktorú pred týždňom spustila bratislavská samospráva. Najväčší záujem je o anketové otázky zverejnené na bratislavskej internetovej stránke, verejnosť tiež často využíva diskusné fórum na stránke mesta.

Do ankety za zatiaľ zapojilo 1 103 ľudí, pričom ôsmi z desiatich diskutujúcich podporujú systém rezidenčného parkovania, pravidlá uprednostňujúce pri parkovaní vodičov s trvalým pobytom v hlavnom meste.

Viac ako polovica diskutujúcich (55 %) nesúhlasí s tým, aby parkovanie v širšom centre mesta bolo počas pracovných dní od 8:00 do 18:00 spoplatnené. Bratislavčania v pomere 60:40 súhlasia s tým, aby majitelia dvoch a viacerých áut zaplatili poplatok za parkovanie vo vyznačenej rezidenčnej zóne.

Parkovanie sa má zmeniť od januára. Viac čítejte tu:

Nechcú platiť za auto pred domom

Ako informoval hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy, prvý týždeň diskusie vyvolal výrazný nesúhlas s tým, aby rezidenti platili za parkovanie na rezidenčných miestach počas dňa. "Samospráva preto zdôrazňuje, že spoplatnenie státia v rezidenčnej zóne sa má dotknúť výlučne tých majiteľov vozidiel, ktorí v danej zóne nemajú trvalý pobyt," povedal Andrassy.

To znamená, že rezident bude môcť parkovať v zóne bezplatne v priebehu celého dňa. Preukaz rezidenta bude môcť Bratislavčan získať nielen na vozidlo v jeho vlastníctve, ale aj na služobné auto, ktoré používa na súkromné účely. Z prebiehajúcej diskusie i priebežných výsledkov ankety vyplýva, že až 95 % aktívnych diskutujúcich vníma možnosti parkovania v slovenskej metropole ako veľmi zlé, resp. zlé, ale nie až katastrofálne.

Podľa hovorcu primátora je to jasný signál pre vedenie samosprávy, že problémy spojené s parkovaním musia riešiť a cestou k zlepšeniu situácie je zavedenie jasných pravidiel, posilnenie mestskej hromadnej dopravy a budovanie záchytných parkovísk. Prvé kroky smerujúce k celomestskej regulácii parkovania by mohli byť spustené od začiatku roku 2013.

Tisícky áut prichádzajú

"Zmena dopravného správania sa Bratislavčanov, ale aj návštevníkov mesta, nebude ľahká vec. Keďže ide o otázku, ktorá sa dotkne takmer každého obyvateľa, vedenie mesta chce pred prijatím bratislavskej stratégie parkovania poznať názor odbornej i laickej verejnosti, preto vytvorilo priestor na zapojenie sa každého, kto má záujem o prezentáciu názoru," povedal Andrassy. Informácie o pripravovanej stratégii parkovania sú zverejnené na stránke mesta www.bratislava.sk.

Výsledky verejnej diskusie budú podkladom na rozhodovanie pre bratislavských poslancov. Na území mesta majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150-tisíc parkovacích miest, z ktorých takmer polovica má charakter uličného parkovania, teda státia, ktoré nie je oficiálnym parkovacím miestom. V Bratislave je evidovaných viac ako 210-tisíc áut a ďalších takmer 100-tisíc každý pracovný deň do mesta prichádza z okolitých obcí, miest či regiónov Slovenska.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  5. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  9. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  1. Aby vám neukradli ani auto, ani kolesá
  2. Ceny bytov rastú! Ľudia nechcú bývať so zľavou!?
  3. Vydanie denníka SME spolu s knihou od Michala Havrana
  4. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  5. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  6. Trendy udržateľnej architektúry
  7. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  8. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  9. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  10. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 10 861
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 455
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 432
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 248
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 778
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 668
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 133
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 051
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 601
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 551