Bratislavčania v diskusii preferujú rezidenčné parkovanie

Viac ako polovica diskutujúcich nesúhlasí s tým, aby parkovanie v širšom centre mesta bolo počas pracovných dní od 8:00 do 18:00 spoplatnené.

Na území mesta majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150-tisíc parkovacích miest, z ktorých takmer polovica má charakter uličného parkovania, teda státia, ktoré nie je oficiálnym parkovacím miestom.(Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Viac ako dvetisíc Bratislavčanov sa do dnešného dňa zapojilo do verejnej diskusie k pripravovanej stratégii parkovania, ktorú pred týždňom spustila bratislavská samospráva. Najväčší záujem je o anketové otázky zverejnené na bratislavskej internetovej stránke, verejnosť tiež často využíva diskusné fórum na stránke mesta.

Do ankety za zatiaľ zapojilo 1 103 ľudí, pričom ôsmi z desiatich diskutujúcich podporujú systém rezidenčného parkovania, pravidlá uprednostňujúce pri parkovaní vodičov s trvalým pobytom v hlavnom meste.

Viac ako polovica diskutujúcich (55 %) nesúhlasí s tým, aby parkovanie v širšom centre mesta bolo počas pracovných dní od 8:00 do 18:00 spoplatnené. Bratislavčania v pomere 60:40 súhlasia s tým, aby majitelia dvoch a viacerých áut zaplatili poplatok za parkovanie vo vyznačenej rezidenčnej zóne.

Parkovanie sa má zmeniť od januára. Viac čítejte tu:

Nechcú platiť za auto pred domom

Ako informoval hovorca primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy, prvý týždeň diskusie vyvolal výrazný nesúhlas s tým, aby rezidenti platili za parkovanie na rezidenčných miestach počas dňa. "Samospráva preto zdôrazňuje, že spoplatnenie státia v rezidenčnej zóne sa má dotknúť výlučne tých majiteľov vozidiel, ktorí v danej zóne nemajú trvalý pobyt," povedal Andrassy.

To znamená, že rezident bude môcť parkovať v zóne bezplatne v priebehu celého dňa. Preukaz rezidenta bude môcť Bratislavčan získať nielen na vozidlo v jeho vlastníctve, ale aj na služobné auto, ktoré používa na súkromné účely. Z prebiehajúcej diskusie i priebežných výsledkov ankety vyplýva, že až 95 % aktívnych diskutujúcich vníma možnosti parkovania v slovenskej metropole ako veľmi zlé, resp. zlé, ale nie až katastrofálne.

Podľa hovorcu primátora je to jasný signál pre vedenie samosprávy, že problémy spojené s parkovaním musia riešiť a cestou k zlepšeniu situácie je zavedenie jasných pravidiel, posilnenie mestskej hromadnej dopravy a budovanie záchytných parkovísk. Prvé kroky smerujúce k celomestskej regulácii parkovania by mohli byť spustené od začiatku roku 2013.

Tisícky áut prichádzajú

"Zmena dopravného správania sa Bratislavčanov, ale aj návštevníkov mesta, nebude ľahká vec. Keďže ide o otázku, ktorá sa dotkne takmer každého obyvateľa, vedenie mesta chce pred prijatím bratislavskej stratégie parkovania poznať názor odbornej i laickej verejnosti, preto vytvorilo priestor na zapojenie sa každého, kto má záujem o prezentáciu názoru," povedal Andrassy. Informácie o pripravovanej stratégii parkovania sú zverejnené na stránke mesta www.bratislava.sk.

Výsledky verejnej diskusie budú podkladom na rozhodovanie pre bratislavských poslancov. Na území mesta majú dnes vodiči k dispozícii okolo 150-tisíc parkovacích miest, z ktorých takmer polovica má charakter uličného parkovania, teda státia, ktoré nie je oficiálnym parkovacím miestom. V Bratislave je evidovaných viac ako 210-tisíc áut a ďalších takmer 100-tisíc každý pracovný deň do mesta prichádza z okolitých obcí, miest či regiónov Slovenska.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  3. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 144
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 018
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 762
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 271
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 208
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 042
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 939
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 871
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 667
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 350