Základné zmeny električiek
- Koniec liniek – 1, 11, 12, 15, 16;
- Na každú radiálu pôjdu dve linky, interval 8 minút;
- 4 – predĺžená do Dúbravky;
- 7 –bude jazdiť už aj v špičke popoludní;
Nové linky:
- 2 – ŽST Nové Mesto – Nám. Ľ. Štúra a späť (miesto linky 5);
- 3 – Rača – Kamenné
- 8 – Kamenné – Ružinov;
- 6 – Karlova Ves – Šafárikovo (len v špičke).
BRATISLAVA. Bratislavské električky budú jazdiť od pondelka výrazne inak. Odstavená trať na Hlavnú stanicu a obchádzka pre uzavretý tunel pod Hradom ich doterajšie jazdy výrazne skomplikovali. Na nábreží aj pri Kamennom námestí sa stretávalo viac liniek a električky čakali.
Od pondelka po novom napríklad do Dúbravky jazdia už iba dve linky, avšak hustejšie. Mesto tvrdí, že električiek bude približne rovnako a v prehľadnejšej sieti.
Pre dopravný podnik by táto zmena nemala znamenať vyššie náklady. „Celkový počet vypravených vozidiel ostane zhruba rovnaký, mierne navýšenie spôsobí obchádzka okolo tunela,“ povedal riaditeľ techniky a prevádzky DPB Bronislav Weigl.
Na poruchu tunela doplácajú najmä Dúbravčania a Karlovovešťania. Ich cesta do centra sa predĺžila o niekoľko minút pre obchádzku cez Mostovú ulicu či Šafárikovo námestie. Niektorí tak vystúpia pod Novým mostom a do centra pokračujú pešo.
Kedy tunel pod hradným kopcom otvoria ešte stále nie je známe. Dopravný podnik to nevedel ani odhadnúť. „Stále sa čaká na vyjadrenie pamiatkového a banského úradu,“ povedala hovorkyňa DPB Agáta Staneková.
Po otvorení tunela by nový model električkových liniek mohol ostať, no jazdili by aj cez neho.
„Uvidíme, ako cestujúci prijmú túto zmenu,“ povedal Weigl. Dodal, že práve vďaka poruche tunela bude možné otestovať novú električkovú sieť, ktorá vychádza zo systémov v zahraniční a je vhodným riešením pre Bratislavu.
Pozri mapu, ako budú jazdiť električky tu a čítaj viac o zmene električiek tu