SME

Iniciatíva Lepšia doprava víta ohlásenú zmenu električiek

Odborníci zo združenia Lepšia doprava navrhovali najprv vybudovať kvalitné prestupné zastávky, až potom redukciu liniek.

Odborníci zo združenia navrhovali najprv vybudovať kvalitné prestupné zastávky, až potom redukciu liniek.

BRATISLAVA. Zásadnú zmenu v organizácii električkovej dopravy v Bratislave spúšťa dopravný podnik v pondelok 19. marca. Liniek bude menej, ale spoje na nich budú jazdiť častejšie. Posilnenie električiek do centra mesta môže podľa občianskej iniciatívy Lepšia doprava zvýšiť atraktivitu MHD.

„Vítame toto opatrenie. Ak majú električky plniť funkciu nosného systému MHD, musia spĺňať viacero podmienok a dostatočne hustý interval na linkách je jednou z nich,“ povedal Martin Fundárek z občianskej iniciatívy Lepšia doprava. „Pri kratšom intervale sa skráti čas čakania, čo ocenia najmä tí cestujúci, ktorí na električky prestupujú a kvôli meškaniam sa im často stáva, že im ich linka ujde pred nosom.“

Liniek bolo veľa

Lepšia doprava už dávnejšie upozorňovala, že počet električkových liniek v Bratislave je priveľký. Pred septembrovým zrušením linky 7 malo mesto rovnaký počet liniek ako Brno, ale v porovnaní s Brnom takmer o polovicu kratšiu sieť, o dve tretiny menej cestujúcich a výrazne horšie intervaly medzi spojmi.

Veľké množstvo liniek viedlo ku zhlukovaniu vozidiel, pretože nebolo možné skoordinovať odchody všetkých liniek na všetkých úsekoch. Na viacerých miestach tak jazdili električky krátko za sebou a nasledovala dlhá medzera.

“Prestupný systém si však vyžaduje kvalitné prestupné zastávky,“ upozorňuje Fundárek. „Vlani sme navrhli vybudovanie prestupného uzla pri Blumentáli a prestavbu zastávky Legionárska a potom urobiť redukciu liniek.“ Blumentál sa zrejme dočká realizácie, ale uzávierky dvoch tratí už neumožňovali odklad zmien linkového vedenia a postup bolo nutné obrátiť, teda najskôr realizovať zmeny v linkách.

Je prirodzené, že nová podoba liniek vyvoláva u niektorých cestujúcich aj obavy a kritiku. Lepšia doprava združujúca odborníkov na problematiku MHD však očakáva, že spokojných cestujúcich bude oveľa viac.

Výhody

Električky budú premávať pravidelnejšie a v najvyťaženejších úsekoch sa cez týždeň mierne zvýši ponúkaná prepravná kapacita. Zlepší sa spojenie z račianskej a ružinovskej radiály.

„Doteraz mali do centra po desať spojov za hodinu, ďalších päť prechádzalo iba po jeho okraji Vazovovou ulicou. Po novom pôjdu do centra všetky spoje, 15 za hodinu,“ vysvetľuje výhody Mikuláš Hrubiško z iniciatívy. „A na Obchodnú ulicu bude priame spojenie aj v ranných a večerných hodinách.“

Autor: baa

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 27 907
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 297
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 159
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 866
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 719
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 121
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 722
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 457
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 276
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu