SME
Pondelok, 20. marec, 2023 | Meniny má Víťazoslav

Bratislava pýta späť zastávky

Primátor tvrdí, že na návrat mestskej dopravy do doby pred škrtmi nie sú peniaze.

Bratislavčania chcú návrat autobusov. Napríklad 78 do Petržalky.Bratislavčania chcú návrat autobusov. Napríklad 78 do Petržalky. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Poslanci zrejme spoje nevrátia, nie sú peniaze. Mesto nový plán pripraví neskôr.

BRATISLAVA. Bratislavčania musia od septembra minulého roka viac prestupovať, a teda aj viac platiť za mestskú dopravu. Niektorí spisovali aj petície. Väčšina mestských častí preto teraz žiada zmeny grafikonu.

Škrty odmietli

Viaceré mestské časti žiadajú vrátiť trasy MHD do stavu pred septembrovým krátením liniek. Primátor Milan Ftáčnik hovorí, že na návrat nie sú peniaze. Rozhodnú mestskí poslanci.

info
Mestské časti
Pripomienky
  • Ružinov – 35

  • Petržalka – 9

  • Lamač – 4

  • Nové Mesto – 3

  • Devínska Nová Ves – 3

  • Rača, Karlova Ves – 2;

  • Záhorská Bystrica, Rusovce a Čunovo – po jednej;

    Bez pripomienok
  • Staré Mesto, Dúbravka, Vrakuňa, Podunajské
    Biskupice, Devín, Jarovce

Starostovia poslali magistrátu 74 požiadaviek na zmeny trás či zástavok. „V štrnástich prípadoch sme mohli vyhovieť,“ povedal primátor. Premiestnili zastávky alebo zriadia nové.

Linka 59 môže napríklad zastavovať aj na Zochovej, autobus 95 zastaví aj pri predajni nábytku Albero, zastávku Ľubovnianska zasa premenujú na FNsP Antolská. Zvyšné návrhy nechal primátor oceniť a predloží ich zastupiteľstvu. To rozhodne, čo si od dopravného podniku na tento rok mesto objedná.

Zmeny chce hlavne Ružinov

Najviac návrhov na nápravu mestskej dopravy prišlo vedeniu mesta z Ružinova.

Ružinovčania žiadajú najmä to, aby sa zastávky na znamenie opäť stali štandardnými zastávkami, spoje by nasmerovali aj k hypermarketom.

„Viacerí chcú opäť predĺžiť linku 66 až k novostavbe SND a Eurovei,“ povedala Miroslava Štrosová, hovorkyňa Ružinova. Autobusy z Ružinova a Trnávky chcú tiež až k Hornbachu a Kike a trolejbus 209 zasa až k predajni Lidl.
S Petržalkou, ktorá poslala druhý najvyšší počet pripomienok, sa zhodujú, že meniť treba aj linku 78.

Ružinovčania chcú, aby jazdila aj cez víkendy, Petržalčania zase žiadajú jej návrat na Muchovo námestie, keďže teraz končí na Šafárikovom námestí. Petržalka tiež žiada napríklad spojiť Dvory s trhoviskom Miletičova.

Nové Mesto zase má pocit, že lokality Odborárska a Mierová kolónia sú odrezané od sveta, lebo tam v sobotu a nedeľu nepremáva MHD.

„Aj na základe množstva podnetov od občanov sme navrhli, aby aspoň raz za hodinu tu cez víkend jazdil spoj MHD, ktorým by sa obyvatelia doviezli k dôležitým dopravným uzlom MHD. Od Dopravného podniku sme dostali prísľub, že tento problém bude riešiť,“ hovorí starosta Rudolf Kusý. Dopravný podnik podľa neho upozornili aj na potrebu posilnenia MHD na novom sídlisku Slanec na Peknej ceste.

Rozhodnú poslanci

Primátor Milan Ftáčnik však hovorí, že ak by vyhovel všetkým požiadavkám, muselo by na prevádzku MHD ísť o osem miliónov eur viac a ďalších 23 miliónov eur najmä na nákup ďalších autobusov. „Na požiadavkách trváme,“ povedala hovorkyňa Petržalky Mária Grebeňová-­Laczová.

Primátor tvrdí, že MHD podľa pripomienok môžu zmeniť už od roku 2013. Beží totiž tender na nový plán obslužnosti, teda zmeny liniek podľa potrieb obyvateľov.

Električka na stanicu

Šesť mestských častí pripomienky neposlalo. Staré Mesto, kde prestali jazdiť električky na Hlavnú stanicu, napísalo, že s plánom súhlasí a nemá podnety od obyvateľov. Dodnes pritom neexistuje náhrada zrušenej električky 13. „Staré Mesto bude naďalej s magistrátom rokovať o možnostiach zlepšenia dopravnej obslužnosti v tejto lokalite,“ tvrdí jeho hovorca Tomáš Halán.

Viac o probléme si prečítajte tu.

Dopravný podnik má dlhy, preto šetrí na viacerých linkách. Vlani okrem škrtov zvýšil cestovné. Dostáva pritom najväčšiu dotáciu z mestských firiem, asi štvrtinu mestského rozpočtu. Po vlaňajších 51,7 milióna eur má tento rok dostať 53,2 milióna. Podľa primátora by to malo stačiť na to, aby MHD jazdila tak ako dnes a bez straty. Vedenie podniku žiadalo viac a tvrdí, že dotácia stačiť nebude.

tunel2_res.jpg

Električky zastavil aj tunel pod Hradom poškodený mrazmi. Odklonili ich k Dunaju.

FOTO SME – GABRIEL KUCHTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Katka so vzácnym ochorením: Rozhodla som sa, že deti mať nebudem
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  4. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť
  8. Tipuj dedinský futbal online a vyhraj zájazd na Ligu majstrov
  1. Spoločnosť AGEL SK a VŠZaSP podpísali zmluvu o spolupráci
  2. Čo všetko potrebujete vedieť, ak chcete tehlovú fasádu
  3. Bývanie, ktoré má všetkých "5P"
  4. Nový e-book od BaseLinker Kompletný sprievodca po marketplacoch
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Verve services - upratovacia firma, ktorá vznikla z nuly
  8. Kedy s dieťaťom prvýkrát k zubárovi? Odpoveď vás prekvapí
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 13 452
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 12 697
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 871
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 8 884
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 700
  6. Aké sú NAJ slovenské chute? Prezradili ich známi výrobcovia 5 517
  7. Získajte peniaze pre zelený projekt. K dispozícii je 250-tisíc 2 435
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  7. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 6 732
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 6 315
  3. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 6 278
  4. Michael Achberger: Chudni rýchlo: Tieto cviky ti pomôžu spaľovať tuky efektívne! 3 963
  5. Miroslav Žiak: Drogy ako biznis pre vyvolených na Slovensku? 3 297
  6. Ján Valchár: Lúza znova útočí alebo Ako Prigožin kandidoval za prezidenta 2 747
  7. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 465
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 330
  1. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu