SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

Náhradná trinástka na Šafko nepôjde

Trasu autobusu za električku na stanicu zmenia v polovici februára. Ďaleko od stanice do centra ho nepustia.

Šafárikovo námestie ostáva odrezané od stanice.Šafárikovo námestie ostáva odrezané od stanice. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

Náhradná autobusová linka má premávať cez Štefanovičovú, Starohorskú na Radlinského ulicu, otočí sa na Kollárovom námestí a po Štefánikovej ulici sa dostane späť na železničnú stanicu.

BRATISLAVA. Náhradný autobus za električku číslo 13 nebude chodiť na Šafárikovo námestie, kde sa električka otáčala. Úpravu trasy žiadali cestujúci, dopravný podnik však zmenil len niektoré zastávky. Autobus X13 bude aj po zmene končiť na Kollárovom námestí.

info
Porovnanie
  • X13 v súčasnosti
     Hlavná stanica – SAV – Hodžovo námestie – Kolárovo námestie
  • X13 po zmene
    Hlavná stanica – Štefanovičova – Starohorská – Radlinského – Kollárovo námestie – Štefánikova – Hlavná stanica
  • Pôvodná električka číslo 13
    Hlavná stanica – Štefanovičova – STU – Vysoká – Poštová – Nám. Ľ. Štúra – Šafárikovo nám

„DPB pripravil rôzne alternatívy trasovania, z ktorých bol zatiaľ schválený tento variant. Situáciu však stále riešime v súčinnosti s magistrátom a odborníkmi na dopravu,“ odpovedala hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková, prečo náhradný autobus nebude chodiť na Šafárikovo námestie.

Zmeny podnik urobil po tom, čo sa cestujúci sťažovali, že X13 nemá zmysel. So zrušenou električkou 13 nemá žiadnu spoločnú zastávku.

„Pri operatívnych výlukách sa zvyčajne trasa náhradnej autobusovej dopravy prispôsobuje trase električiek,“ pripustila Staneková. „Vzhľadom na havarijný stav trate bolo teda od začiatku jasné, že nebude možné dodržať presnú trasu,“ tvrdí.

O novej trase včera informoval magistrát. Primátor Milan Ftáčnik, totiž sľúbil, že v priebehu januára dá odpoveď na to, či trať zrekonštruujú a aký bude rozsah náhradnej dopravy.

„Projekt rieši mimoriadnu dopravnú situáciu, ktorá vznikla z dôvodu havarijného stavu električkovej trate,“ vyhlásil o X13 hovorca primátora Ľubomír Andrassy. Ročné náklady na linku vyčíslil na 150­tisíc eur.
Cestujúci navrhovali, aby spoj končil na Šafárikovom námestí, alebo sa otáčal pri Eurovey a SND. Tie aj po zmene ostanú odrezané od stanice.

Náhradná linka začne fungovať v druhej polovici februára. Mesto teraz osádza nové dopravné značky, napríklad povolenie vjazdu.

Trať sa zrejme rekonštruovať nebude. "Bratislavský magistrát pristúpil k dočasnému riešeniu hlavne preto, že finančné náklady na čiastočnú rekonštrukciu havarijného úseku trate boli vyčíslené na viac ako 1,5 milóna eur," hovorí Andrassy.

Investor projektu Predstaničné námestie podľa neho uviedol, že so stavebnými prácami by sa malo začať už v roku 2013 a v prvej etape bude aj výstavba novej električkovej trate. "Z týchto vecných dôvodov pristúpila bratislavská samospráva len k dočasnému riešeniu situácie, nie ku širšej a zároveň finančne oveľa nákladnejšej rekonštrukcii existujúcej trate," povedal.

Viac o probléme si prečítajte tu: Za električku na stanicu predsa sľubujú náhradu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  5. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 621
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 809
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 682
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 2 843
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 633
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 573
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 1 993
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 16 826
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 709
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 243
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 729
  5. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 705
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 626
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 255
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu