SME

Poslanci rozhodnú tom, ako bude vyzerať MHD

MHD by mohla od roku 2013 jazdiť aj podľa pripomienok občanov, tí žiadajú návrat k zrušenému grafikonu.

(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Mestské časti poslali magistrátu 74 žiadostí o zmenu, magistrát však vyhovel len tým, ktoré dnešné trasy nemenia.

BRATISLAVA. Mesto Bratislava dostalo od všetkých mestských častí spolu 74 podnetov, ktoré sa týkali mestskej hromadnej dopravy (MHD). "V 14 prípadoch sme mohli vyhovieť. Tie, ktoré sú finančne náročné, sme presne vyčíslili," povedal na dnešnej tlačovej konferencii primátor Bratislavy Milan Ftáčnik s tým, že poslanci teraz vedia, koľko presne stojí predĺženie linky, aby sa mohli rozhodnúť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Peniaze na zmeny nie sú

.„Keď sme zosumarizovali požiadavky, museli by sme Dopravnému podniku Bratislava dať 23 miliónov eur na investície,“ uviedol primátor, podľa ktorého by mesto muselo zvýšiť aj prevádzkový príspevok pre podnik o osem miliónov eur. „V tejto chvíli treba otvorene povedať, že mesto na všetky tieto požiadavky nemá,“ povedal primátor.

"Na všetky tieto požiadavky nemáme. Časť ich vieme akceptovať, lebo sa týkajú napríklad premiestnenia zastávok," dodal. Mnohí Bratislavčania podľa neho chcú stav spred 5. septembra minulého roka.

Nové vozokilometre však podľa Ftáčnika nie je z čoho zaplatiť. Podnety mestských častí budú riešiť neskôr. Ako Ftáčnik informoval, tento rok sa bude spracovávať plán dopravnej obslužnosti, vypracuje ho externá firma. Dostane požiadavky mestských častí a práve tie budú podkladom na spracovanie plánu dopravnej obslužnosti. "Lebo ich vnímame ako požiadavky obyvateľov," dodal Ftáčnik, ktorý počíta, že MHD by mala podľa tohto plánu jazdiť od roku 2013.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodnú poslanci

Mestskí poslanci budú na zasadnutí mestského zastupiteľstva 1. marca rokovať o výkonoch mestskej hromadnej dopravy, posilnení jej kvality a zvýšení príspevku mesta pre Dopravný podnik Bratislava. Mesto podľa Ftáčnika chce, aby dopravný podnik v tomto roku dosiahol hospodársky výsledok nula. Mesto pri objednaní 45 miliónov vozokilometrov plánuje zvýšiť príspevok pre DPB z 51,7 mil. eur na 53,2 mil. eur.

„Požiadavka dopravného podniku bola 3,5 milióna,“ uviedol Ftáčnik, podľa ktorého po diskusii s mestom dopravný podnik znížil požiadavku na 2,3 mil. eur. Mesto však navrhuje zvýšenie príspevku o 1,5 milióna eur. „Očakávame od manažmentu, že dokáže podnik doviesť do situácie, aby na konci roka nemal žiadnu stratu za prevádzkový rok 2012,“ uviedol Ftáčnik. Mesto si podľa neho chce objednať toľko výkonov, koľko je schopné zaplatiť.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: him

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 23 502
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 497
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 582
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 408
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 503
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 270
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 793
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 555
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 941
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 410
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 607
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 755
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 617
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 11 566
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 239
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 807
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťZatvoriť reklamu