SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

V MHD sa bude od pondelka viac prestupovať

Ľudia budú musieť i viac platiť. Oproti minulosti im totiž na viacerých miestach nebudú stačiť základné lístky.

Bratislavčania budú dlhšie čakať na zastávkach. Niektoré dokonca budú zrušené.Bratislavčania budú dlhšie čakať na zastávkach. Niektoré dokonca budú zrušené. (Zdroj: ARCHÍV SME)

Kým na cestu z Hlavnej stanice do Slovnaftu ešte v júli stačilo 50 centov, od pondelka vyjde na 90 centov.

BRATISLAVA. Bratislavčania sa po zdražení električeniek budú musieť prichystať na to, že budú musieť viac prestupovať i platiť. Cesta do práce či za blízkymi si im môže tiež predĺžiť.

Dlhšia cesta

Skomplikuje sa napríklad cesta do Slovnaftu, kde denne dochádza za prácou množstvo ľudí. Zároveň je odtiaľ možné dostať sa na dunajskú hrádzu, smerujúcu do Šamorína. Linka 74 z Hlavnej stanice do Vlčieho hrdla totiž bude premávať len v čase špičky. V ostatných časoch sa budú musieť cestujúci dostať z Hlavnej stanice na Miletičovu, kde prestúpia na linku 70.

Trolejbusová linka 208 zase bude v rannej špičke premávať menej, namiesto šiestich minút príde za osem. Nebude tak už koordinovaná s s linkami 201 a 202.

Cestujúci tak za dopravu nezaplatia 70 centov, keďže základný lístok je neprestupný, ale 90 centov. Za dopravu na rovnakej trase pritom ešte v júli zaplatili 50 centov.

Drahšie lístky

Od augusta totiž zdraželo cestovné. Najviac zdražel základný 15-­minútový – o štyridsať percent na 70 centov. Ročný cestovný lístok zdražel z 239 eur na 250 eur.

Dopravný podnik dvíha cestovné a ruší spoje pre jeho finančné problémy. Jeho tohoročná strata má byť 12 miliónov eur, má navyše úvery za 42 miliónov eur a neuhradené pohľadávky za 15,3 mil. eur.
Už od 1. augusta preto zrušil linky 89 a 133 do Karlovej Vsi, ktorej obyvatelia proti tomu spisujú petíciu.

Po protestoch primátora Milana Ftáčnika však podnik ustúpil od rušenia ďalších 13 spojov. Zrušia len električku číslo 7, jazdiacu z centra na Vinohrady a autobus 38, ktorý spájal Patrónku a krematórium. Primátor povedal, že na trasách oboch liniek jazdia aj iné spoje, čiže nejde o zrušenie bez náhrady.

Ôsmim linkám však dopravca zmení intervaly, z toho dvom trvalo a šiestim predĺži prázdninový grafikon až do 19. septembra. Štyrom ďalším linkám upraví trasu a dvom autobusom – 133 a 74 zmení prevádzkovú dobu. Nebudú už jazdiť celý deň, ale 133-ka len počas rannej špičky a 74-ka počas rannej a poobednej.

mhd.jpg

Lístky sú drahšie od 1. augusta. Pôvodné platili do konca augusta.

FOTO - TASR

Jazdia bez plánu

Väčšina zmien v doprave má platiť do konca roka, potom by podľa Ftáčnika mohla mať Bratislava plán dopravnej obslužnosti. Tender chce magistrát vypísať v najbližšom čase.

Doteraz takýto plán mestu chýba. Od primátora vyhlásenie verejnej súťaže už dlhší čas požaduje mestská dopravná komisia. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) hovorí, že dnes sú linky historicky robené podľa istých potrieb. „Bývali často viac politické ako reálne.“

Plán dopravnej obslužnosti je podľa neho plánom, kde sa prieskumami zistí, odkiaľ, kam a kedy ľudia cestujú. „Na základe toho sa stanoví optimálne vedenie liniek v meste. Využijú sa samozrejme existujúce električkové a trolejbusové trate.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  4. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  8. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 26 243
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 391
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 738
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 692
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 875
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 483
  7. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 3 170
  8. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 473
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  2. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  3. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  4. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  5. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  6. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  7. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  8. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 364
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 075
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 733
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 397
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 997
  6. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 887
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 798
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 755
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu