SME
Piatok, 3. december, 2021 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Po komároch zrušili aj tender na prieskum dopravy

Do súťaže sa prihlásila len jedna firma, prepojená na šéfa dopravy.

V Bratislave je registrovaných asi 290­tisíc áut, denne do mesta dochádza 160­tisíc ľudí.V Bratislave je registrovaných asi 290­tisíc áut, denne do mesta dochádza 160­tisíc ľudí. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Šéf dopravy, ktorého brat mal radiť jedinému uchádzačovi, z výberovej komisie odstúpil.

BRATISLAVA. Mesto tak skoro nezistí, koľko áut je v uliciach Bratislavy a kam smerujú. Tender za 400­tisíc eur na spracovateľa územného dopravného generelu zrušia, oznámil včera magistrát.

info
Dopravný generel
  • dopravný prieskum, ktorý má ukázať dopravné trendy;

  • zmapuje počty áut
    v uliciach, ich druh, rýchlosť, aj rozostupy;

  • súťaž za 400­tisíc eur
    vyhlásili koncom decembra;

  • podklady si prebralo
    20 uchádzačov;

  • obálky otvárali 7. februára, prihlášku dalo 1 konzorcium.

„Mesto vyhlási novú súťaž s upravenými kritériami,“ povedal hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Súťažné podklady si prebrala dvadsiatka záujemcov, prihlásil sa však len jeden – konzorcium Územná stratégia Bratislavy. Tá ako svojho odborného garanta uviedla Petra Schlossera, brata hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Schlossera.

Výberová komisia otvárala obálky v utorok, potom navrhla primátorovi, aby súťaž zrušil. „Chceme sa v budúcnosti vyhnúť akýmkoľvek podozreniam z netransparentnosti, preto sme súťaž hneď na začiatku navrhli zrušiť,“ povedal Jozef Uhler (SDKÚ), predseda výberovej komisie a predseda mestskej dopravnej komisie.

„Ak sa prihlási jeden uchádzač, nemá dôvod v elektronickej aukcii znižovať cenu, pretože hneď pochopí, že je jediný,“ dodala členka komisie Katarína Augustinič (SaS).

schlosser_res.jpg

Tibor Schlosser bol za Ficovej vlády členom predstavenstva a riaditeľom stratégie Národnej diaľničnej spoločnosti. Odvolali ho pre prípravu súťaže na stavbu a prevádzku mýtneho systému, ktorá bola napokon zrušená

FOTO - SME

O bratovi vraj nevedel

„Je viac ako zvláštne a tajomné, že bratislavská pravicová koalícia v tejto fáze, v procese priebehu súťaže, ktorý celý priamo kontroluje, hovorí o jej znepokojujúcom priebehu,“ reagoval hovorca primátora Andrassy. Hlavný dopravný inžinier Schlosser podľa neho z výberovej komisie odstúpil, keď sa dozvedel, že jeho brat je garantom konzorcia.

Peter Schlosser v minulosti robil dopravný prieskum aj pre Petržalku, keď bol jej starostom Ftáčnik. „Preto, že je odborník, nemôžu ho žiadne firmy pomenovať? Mali to radšej urobiť poza bučky?“ pýta sa Andrassy.
Konzorcium, ktorému mal radiť, vytvorili dve firmy z Bratislavy a Brna. S konateľom bratislavskej firmy sa nám včera nepodarilo spojiť, podľa kolegov je v zahraničí. Oficiálne vo firme ešte o zrušení súťaže nevedeli.

Zopakujú aj dezinsekciu

Bratislava len koncom minulého týždňa rozhodla, že bude opakovať aj súťaž na hubenie komárov. Ftáčnik uznal, že podmienky súťaže, ktorú vyhrala firma z Košíc, boli diskriminačné. Jednou z podmienok bol totiž aj bezpečnostný certifikát, ktorý mala spomedzi účastníkov iba jediná firma.
Primátor potom rozhodol, že ak sa v budúcnosti do súťaže prihlási len jeden záujemca, mala by sa opakovať.

Generel má zistiť, koľko je áut v uliciach

Mesto chystá územný generel dopravy – veľký projekt za vyše 800­tisíc eur, ktorý ukáže dopravné trendy v Bratislave.

BRATISLAVA. Vedenie mesta už niekoľko rokov nemá presné čísla o tom, koľko áut je v uliciach. „Do roku 2000 sa systematicky vykonávali rôzne druhy dopravných prieskumov, no boli zrušené,“ vraví hovorkyňa bratislavského magistrátu Martina Halušková.

„Detektory vo vozovke vedeli presne zistiť počet áut, ich druh, rýchlosť, ale aj rozostupy,“ vraví hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser. „Potom sa niekto v úrade rozhodol, že takéto merania mesto nepotrebuje.“

Súťaž o státisíce

Územný generel dopravy je veľký projekt, ktorý má slúžiť aj ako podklad pre územné plánovanie mesta a má ukázať trendy dopravných charakteristík mesta. Celý projekt má stáť okolo 830­tisíc eur.

Povinnosťou víťaza súťaže bude urobiť počas jarných mesiacov dlhodobé aj krátkodobé dopravné prieskumy. „Generel slúži hlavne na definovanie stratégie mesta, na základe meraní a výsledkov z dopravných prieskumov budeme vedieť zistiť, ako a prečo sa správa doprava.“

Do konca januára 2012 by malo mesto spoznať firmu na dopravné prieskumy.

V jarných mesiacoch potom prídu na rad merania.

Michal Durdovanský

Autá v uliciach dnes počítajú len študenti: Viac si prečítajte tu: Školáci spočítali smog z výfukov
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Máš rád výzvy? Zmeň svet a urob veci inak, teraz
  2. Tento rok turizmu neprial
  3. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  4. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  8. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  9. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  3. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  4. Opäť sme na dobrej vlne
  5. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  6. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  10. Tento rok turizmu neprial
  1. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 16 385
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 13 009
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 232
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 772
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 793
  6. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 5 729
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 5 238
  8. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 4 807
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 856
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 778
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  2. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  3. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  4. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  5. Martin Pekár: Prečo limit 130 km/h život v Bratislave nezlepší
  6. Anton Sládek: Bratislava - Klemensova ulica
  7. Anton Sládek: Príjemné detaily na Radlinského ulici
  8. Anton Sládek: Spomienka na továreň Gumon
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 13 696
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 7 128
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 6 704
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 076
  5. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 755
  6. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 743
  7. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 713
  8. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 571
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu