SME
Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

Po komároch zrušili aj tender na prieskum dopravy

Do súťaže sa prihlásila len jedna firma, prepojená na šéfa dopravy.

V Bratislave je registrovaných asi 290­tisíc áut, denne do mesta dochádza 160­tisíc ľudí.V Bratislave je registrovaných asi 290­tisíc áut, denne do mesta dochádza 160­tisíc ľudí. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Šéf dopravy, ktorého brat mal radiť jedinému uchádzačovi, z výberovej komisie odstúpil.

BRATISLAVA. Mesto tak skoro nezistí, koľko áut je v uliciach Bratislavy a kam smerujú. Tender za 400­tisíc eur na spracovateľa územného dopravného generelu zrušia, oznámil včera magistrát.

info
Dopravný generel
  • dopravný prieskum, ktorý má ukázať dopravné trendy;

  • zmapuje počty áut
    v uliciach, ich druh, rýchlosť, aj rozostupy;

  • súťaž za 400­tisíc eur
    vyhlásili koncom decembra;

  • podklady si prebralo
    20 uchádzačov;

  • obálky otvárali 7. februára, prihlášku dalo 1 konzorcium.

„Mesto vyhlási novú súťaž s upravenými kritériami,“ povedal hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Súťažné podklady si prebrala dvadsiatka záujemcov, prihlásil sa však len jeden – konzorcium Územná stratégia Bratislavy. Tá ako svojho odborného garanta uviedla Petra Schlossera, brata hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Schlossera.

Výberová komisia otvárala obálky v utorok, potom navrhla primátorovi, aby súťaž zrušil. „Chceme sa v budúcnosti vyhnúť akýmkoľvek podozreniam z netransparentnosti, preto sme súťaž hneď na začiatku navrhli zrušiť,“ povedal Jozef Uhler (SDKÚ), predseda výberovej komisie a predseda mestskej dopravnej komisie.

„Ak sa prihlási jeden uchádzač, nemá dôvod v elektronickej aukcii znižovať cenu, pretože hneď pochopí, že je jediný,“ dodala členka komisie Katarína Augustinič (SaS).

schlosser_res.jpg

Tibor Schlosser bol za Ficovej vlády členom predstavenstva a riaditeľom stratégie Národnej diaľničnej spoločnosti. Odvolali ho pre prípravu súťaže na stavbu a prevádzku mýtneho systému, ktorá bola napokon zrušená

FOTO - SME

O bratovi vraj nevedel

„Je viac ako zvláštne a tajomné, že bratislavská pravicová koalícia v tejto fáze, v procese priebehu súťaže, ktorý celý priamo kontroluje, hovorí o jej znepokojujúcom priebehu,“ reagoval hovorca primátora Andrassy. Hlavný dopravný inžinier Schlosser podľa neho z výberovej komisie odstúpil, keď sa dozvedel, že jeho brat je garantom konzorcia.

Peter Schlosser v minulosti robil dopravný prieskum aj pre Petržalku, keď bol jej starostom Ftáčnik. „Preto, že je odborník, nemôžu ho žiadne firmy pomenovať? Mali to radšej urobiť poza bučky?“ pýta sa Andrassy.
Konzorcium, ktorému mal radiť, vytvorili dve firmy z Bratislavy a Brna. S konateľom bratislavskej firmy sa nám včera nepodarilo spojiť, podľa kolegov je v zahraničí. Oficiálne vo firme ešte o zrušení súťaže nevedeli.

Zopakujú aj dezinsekciu

Bratislava len koncom minulého týždňa rozhodla, že bude opakovať aj súťaž na hubenie komárov. Ftáčnik uznal, že podmienky súťaže, ktorú vyhrala firma z Košíc, boli diskriminačné. Jednou z podmienok bol totiž aj bezpečnostný certifikát, ktorý mala spomedzi účastníkov iba jediná firma.
Primátor potom rozhodol, že ak sa v budúcnosti do súťaže prihlási len jeden záujemca, mala by sa opakovať.

Generel má zistiť, koľko je áut v uliciach

Mesto chystá územný generel dopravy – veľký projekt za vyše 800­tisíc eur, ktorý ukáže dopravné trendy v Bratislave.

BRATISLAVA. Vedenie mesta už niekoľko rokov nemá presné čísla o tom, koľko áut je v uliciach. „Do roku 2000 sa systematicky vykonávali rôzne druhy dopravných prieskumov, no boli zrušené,“ vraví hovorkyňa bratislavského magistrátu Martina Halušková.

„Detektory vo vozovke vedeli presne zistiť počet áut, ich druh, rýchlosť, ale aj rozostupy,“ vraví hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser. „Potom sa niekto v úrade rozhodol, že takéto merania mesto nepotrebuje.“

Súťaž o státisíce

Územný generel dopravy je veľký projekt, ktorý má slúžiť aj ako podklad pre územné plánovanie mesta a má ukázať trendy dopravných charakteristík mesta. Celý projekt má stáť okolo 830­tisíc eur.

Povinnosťou víťaza súťaže bude urobiť počas jarných mesiacov dlhodobé aj krátkodobé dopravné prieskumy. „Generel slúži hlavne na definovanie stratégie mesta, na základe meraní a výsledkov z dopravných prieskumov budeme vedieť zistiť, ako a prečo sa správa doprava.“

Do konca januára 2012 by malo mesto spoznať firmu na dopravné prieskumy.

V jarných mesiacoch potom prídu na rad merania.

Michal Durdovanský

Autá v uliciach dnes počítajú len študenti: Viac si prečítajte tu: Školáci spočítali smog z výfukov
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  2. Čo robí takmer 100 % ľudí, ktorí si chcú kúpiť ojazdené auto?
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  5. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  6. Sodastream sa mení
  7. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 621
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 809
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 682
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 2 843
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 633
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 573
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 1 993
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  2. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  3. Metropolitný inštitút Bratislavy: Umenie vo verejnom priestore by nemali nahrádzať vyprázdnené atrakcie
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  5. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu
  6. Michal Feik: Zmena klímy v mestách. Výsledky prieskumu obyvateľov
  7. Martin Gajdoš: Prečo sa o trhovisko na Žilinskej oplatí bojovať?
  8. Róbert Thomas: Budíček! Vstávajte, prišli smetiari
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 16 826
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 709
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 243
  4. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 729
  5. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 705
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 626
  7. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 255
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 3 142
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu