SME

Po komároch zrušili aj tender na prieskum dopravy

Do súťaže sa prihlásila len jedna firma, prepojená na šéfa dopravy.

V Bratislave je registrovaných asi 290­tisíc áut, denne do mesta dochádza 160­tisíc ľudí.V Bratislave je registrovaných asi 290­tisíc áut, denne do mesta dochádza 160­tisíc ľudí. (Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

Šéf dopravy, ktorého brat mal radiť jedinému uchádzačovi, z výberovej komisie odstúpil.

BRATISLAVA. Mesto tak skoro nezistí, koľko áut je v uliciach Bratislavy a kam smerujú. Tender za 400­tisíc eur na spracovateľa územného dopravného generelu zrušia, oznámil včera magistrát.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

info

Dopravný generel

  • dopravný prieskum, ktorý má ukázať dopravné trendy;

  • zmapuje počty áut
    v uliciach, ich druh, rýchlosť, aj rozostupy;

  • súťaž za 400­tisíc eur
    vyhlásili koncom decembra;

  • podklady si prebralo
    20 uchádzačov;

  • obálky otvárali 7. februára, prihlášku dalo 1 konzorcium.

SkryťVypnúť reklamu

„Mesto vyhlási novú súťaž s upravenými kritériami,“ povedal hovorca primátora Ľubomír Andrassy.
Súťažné podklady si prebrala dvadsiatka záujemcov, prihlásil sa však len jeden – konzorcium Územná stratégia Bratislavy. Tá ako svojho odborného garanta uviedla Petra Schlossera, brata hlavného dopravného inžiniera mesta Tibora Schlossera.

Výberová komisia otvárala obálky v utorok, potom navrhla primátorovi, aby súťaž zrušil. „Chceme sa v budúcnosti vyhnúť akýmkoľvek podozreniam z netransparentnosti, preto sme súťaž hneď na začiatku navrhli zrušiť,“ povedal Jozef Uhler (SDKÚ), predseda výberovej komisie a predseda mestskej dopravnej komisie.

SkryťVypnúť reklamu

„Ak sa prihlási jeden uchádzač, nemá dôvod v elektronickej aukcii znižovať cenu, pretože hneď pochopí, že je jediný,“ dodala členka komisie Katarína Augustinič (SaS).

schlosser_res.jpg

Tibor Schlosser bol za Ficovej vlády členom predstavenstva a riaditeľom stratégie Národnej diaľničnej spoločnosti. Odvolali ho pre prípravu súťaže na stavbu a prevádzku mýtneho systému, ktorá bola napokon zrušená

FOTO - SME

O bratovi vraj nevedel

„Je viac ako zvláštne a tajomné, že bratislavská pravicová koalícia v tejto fáze, v procese priebehu súťaže, ktorý celý priamo kontroluje, hovorí o jej znepokojujúcom priebehu,“ reagoval hovorca primátora Andrassy. Hlavný dopravný inžinier Schlosser podľa neho z výberovej komisie odstúpil, keď sa dozvedel, že jeho brat je garantom konzorcia.

SkryťVypnúť reklamu

Peter Schlosser v minulosti robil dopravný prieskum aj pre Petržalku, keď bol jej starostom Ftáčnik. „Preto, že je odborník, nemôžu ho žiadne firmy pomenovať? Mali to radšej urobiť poza bučky?“ pýta sa Andrassy.
Konzorcium, ktorému mal radiť, vytvorili dve firmy z Bratislavy a Brna. S konateľom bratislavskej firmy sa nám včera nepodarilo spojiť, podľa kolegov je v zahraničí. Oficiálne vo firme ešte o zrušení súťaže nevedeli.

Zopakujú aj dezinsekciu

Bratislava len koncom minulého týždňa rozhodla, že bude opakovať aj súťaž na hubenie komárov. Ftáčnik uznal, že podmienky súťaže, ktorú vyhrala firma z Košíc, boli diskriminačné. Jednou z podmienok bol totiž aj bezpečnostný certifikát, ktorý mala spomedzi účastníkov iba jediná firma.
Primátor potom rozhodol, že ak sa v budúcnosti do súťaže prihlási len jeden záujemca, mala by sa opakovať.

Generel má zistiť, koľko je áut v uliciach

Mesto chystá územný generel dopravy – veľký projekt za vyše 800­tisíc eur, ktorý ukáže dopravné trendy v Bratislave.

BRATISLAVA. Vedenie mesta už niekoľko rokov nemá presné čísla o tom, koľko áut je v uliciach. „Do roku 2000 sa systematicky vykonávali rôzne druhy dopravných prieskumov, no boli zrušené,“ vraví hovorkyňa bratislavského magistrátu Martina Halušková.

„Detektory vo vozovke vedeli presne zistiť počet áut, ich druh, rýchlosť, ale aj rozostupy,“ vraví hlavný dopravný inžinier mesta Tibor Schlosser. „Potom sa niekto v úrade rozhodol, že takéto merania mesto nepotrebuje.“

Súťaž o státisíce

Územný generel dopravy je veľký projekt, ktorý má slúžiť aj ako podklad pre územné plánovanie mesta a má ukázať trendy dopravných charakteristík mesta. Celý projekt má stáť okolo 830­tisíc eur.

Povinnosťou víťaza súťaže bude urobiť počas jarných mesiacov dlhodobé aj krátkodobé dopravné prieskumy. „Generel slúži hlavne na definovanie stratégie mesta, na základe meraní a výsledkov z dopravných prieskumov budeme vedieť zistiť, ako a prečo sa správa doprava.“

Do konca januára 2012 by malo mesto spoznať firmu na dopravné prieskumy.

V jarných mesiacoch potom prídu na rad merania.

Michal Durdovanský

Autá v uliciach dnes počítajú len študenti: Viac si prečítajte tu: Školáci spočítali smog z výfukov

Súťaže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 221
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 825
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 274
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 933
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 312
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 529
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 426
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 296
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 302
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 361
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 158
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 964
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 075
  6. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 6 262
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 717
  8. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 680
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu