Ftáčnik chystá dohodu o vonkajšej reklame v meste

Hlavná architektka tvrdí, že bilboardy zhoršujú viditeľnosť v meste.

BRATISLAVA. Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik si chce so spoločnosťami, ktoré v meste umiestňujú svoje billboardy, stanoviť spoločnú dohodu. "Zosúlaďme si evidenciu vonkajšej reklamy a dajme dole všetky čierne stavby," navrhol dnes na konferencii o vonkajšej reklame v hlavnom meste SR.

"Momentálne sa pokúšame o režim dohody. My aj reklamné spoločnosti si uvedomujeme, že reklamy je veľa a chceme si stanoviť spoločnú dohodu. Jasné pravidlá robia dobrých priateľov," poznamenal primátor s tým, že nové pravidlá by mali byť potom premietnuté do zákona.

Ftáčnik: Zariadenia bez zmluvy

Mesto podľa Ftáčnika zložitú situáciu zdedilo.

"Po bývalom vedení nám ostalo množstvo zariadení, ktoré nemajú nájomné zmluvy. Chcem vedieť, kde sme a kam sa vieme dostať s reklamnými spoločnosťami," uviedol.

Podľa jeho ďalších slov sa samospráve zatiaľ nepodarilo zosumarizovať všetky podklady o tom, čo sa v meste nachádza.

"Tie budú podkladom pre diskusiu. Vonkajšia reklama je súčasť mesta a nie nepriateľ, s ktorým chceme bojovať," poznamenal. Väčšina spoločností totiž podľa neho pravidlá rešpektuje, k tým, ktorí stavajú načierno, chce zaviesť nulovú toleranciu. "Ak nie, budeme to riešiť dohodou alebo územným plánom zón."

Bajan: Odstrániť stavbu je zložiťé

Na otázku, do akej miery chce regulovať trh s vonkajšou reklamou, primátor odpovedal: "Tým, že potrebujete stavebné povolenie a nájomnú zmluvu, je trh regulovaný už teraz," zdôraznil Ftáčnik s tým, že hoci proces svoje pravidlá má, je ich málo. "Stavebný zákon totiž nereaguje na takéto typy stavby. Mal by ich vziať na vedomie, aby pri výstavbe reklamného zariadenia bol proces jednoduchší."

Starosta najväčšej mestskej časti Petržalka Vladimír Bajan poznamenal, že hneď po nástupe do funkcie sa chcel s reklamnými spoločnosťami dohodnúť.

"Problém je ale práve so spoločnosťami, ktoré robia všetko iné, len nie billboardy. Voči tým konáme. Tí, ktorí realizujú čierne stavby, nie sú veľké spoločnosti," podotkol starosta a pokračoval, že východiskom je zmena legislatívy.

"Odstrániť stavby počas tohto stavebného zákona je mimoriadne zložité. Stavebné úrady sú pripravené komunikovať s tými, čo komunikovať chcú." Spolupráca je podľa jeho slov medzi samosprávami a outdoorovými spoločnosťami nevyhnutná.

Konrad: Bilboardy zhoršujú viditeľnosť

Predseda AVR Ivan Peller na konferencii zdôraznil, že v súčasnosti sa nerealizuje masívna výstavba zariadení, ale prehodnocuje sa, či plochy majú význam.

"Všetky spoločnosti, ktoré do toho vstúpili s dojmom rýchleho zárobku, aj rýchlo skončili," dodal s tým, že po takomto krachu firmy ešte nejaký čas trvá, kým sa plochy z trhu dostanú preč. Ak by sa podľa neho odstránili všetky čierne stavby, problém by neexistoval.

Architektka hlavného mesta Ingrid Konradová v rámci panelovej diskusie uviedla, že vonkajšia reklama má tri rozmery, a to legislatívnu, hospodársku a aktívnu pri tvorbe mesta. "Mali by sme mať podporu v stavebnom zákone," poznamenala.

Billboardy podľa nej zhoršujú viditeľnosť, priehľadnosť mestských ťahov a tiež veľa vonkajšej reklamy znižuje ich cenu.

"Dôležité je aj to, do akej miery si chceme ochrániť obraz krajiny," pokračovala. Podľa nej množstvo takejto reklamy "komunikuje". "Upozorňujú na udalosti v meste, na rôznu problematiku, zbierky, sociálne účely, Vianoce či kultúrne podujatia i koncerty," vysvetlila. Preto by mala vzniknúť spolupráca medzi outdoorovými spoločnosťami a samosprávou, dodala.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  4. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  10. Cambridge Business School, škola novej doby
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 334
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 097
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 887
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 738
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 702
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 145
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 278
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 692
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 501