BRATISLAVA. O rekonštrukcii koľajovej trate, pre ktorej havarijný stav odstavili začiatkom novembra niekoľko električiek na Hlavnú stanicu v Bratislave, chce mesto rozhodnúť tento mesiac.
"V priebehu januára chceme dať jednoznačnú odpoveď na to, či ideme do nejakej rekonštrukcie, alebo nejdeme, a aký rozsah náhradnej dopravy sme schopní ponúknuť cestujúcim, ktorí využívali hlavnú stanicu a električkovú dopravu, ktorá na ňu viedla," povedal primátor Bratislavy Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).
Znížená rýchlosť za 1,5 milióna eur
Podľa jeho slov by si minimálna rekonštrukcia na to, aby mohli električky jazdiť aspoň zníženou rýchlosťou, vyžiadala 1,5 milióna eur.
"S tým, že vôbec nie je isté, že keď sa to celé otvorí, nenájdu sa tam veci, ktoré budú znamenať, že to nestojí 1,5 milióna, ale dva, možno 2,5 milióna eur.
Stav pod koľajami nikto detailne nepozná," poznamenal Ftáčnik a zároveň pripomenul, že má podobný názor ako predseda dopravnej komisie Jozef Uhler. "Ak to má stáť viac, neoplatí sa, aby sme do toho šli, čiže skôr smerujeme k otázke náhradnej dopravy," vysvetlil primátor.
Autobus na trať?
Dopravný podnik Bratislava (DPB) posilnil MHD tým, že zaviedol náhradné električky 15 a 16, zvýšil frekvenciu intervalov trolejbusovej dopravy z Hlavnej stanice, a zároveň opätovne zaviedol operatívne premávajúcu električku číslo 7 z Vinohradov.
Od 9. januára začal premávať náhradný autobus z Hlavnej stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo námestie až po Kollárovo námestie. Linka mala prioritne nahradiť zrušenú električku číslo 13.
"Neviem, či je to využitie všetkých možností, ktoré máme. Ideálne by bolo, keby sme nahradili náhradnou dopravou zrušenú trať električky, to sa ale nedá pre stav trate na Kyčerského ulici. Tam sú také podvaly na električkovej trati, že veľký autobus tadiaľ neprejde. Toto treba zistiť," dodal Ftáčnik.
Po rokovaniach s mestom hovorkyňa DPB Agáta Staneková pripomenula, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna. "Preto bratislavský dopravca zvolil alternatívu zavedenia posilovej autobusovej linky," dodala.
Mesto ešte čakajú ďalšie rokovania s investorom I.P.R. Slovakia, ktorý plánuje do roku 2016 prestavať stanicu a námestie. "Firma dala prísľub, zatiaľ neoficiálny, že si vie predstaviť spoluúčasť pri riešení náhradnej dopravy," dodal primátor.