SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Električky na hlavnú stanicu nevrátia

Bratislava rozhodla, že trať na stanicu teraz opravovať nebude. Ľudí bude voziť náhradný autobus.

Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave.Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Po dvoch mesiacoch, ako dopravca odstavil električky, začne na Hlavnú stanicu premávať mimoriadny autobus. Dopravný podnik tvrdí, že úsek zatiaľ monitorovali. Novú linku X 13 chce dopravný podnik spustiť 9. januára.

Autobus má spájať stanicu a centrum mesta, jazdiť bude zo stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo až na Kollárovo námestie.

Jeden spoj má tak suplovať štyri zrušené električky. Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková povedala, že špeciálny autobus má prioritne nahradiť zrušenú električku číslo 13.

Linky 2, 3, 8 a 13 odstavil dopravný podnik 2. novembra. Dôvodom bol havarijný stav trate medzi stanicou a ulicou Radlinského.

Bez grafikonu

info
MHD
Zrušili, pridali
  • 2, 3, 8, 13 – od 2. novembra zrušené električky;
  • X13 – nový autobus od 9.1. – z Hlavnej stanice na Kollárovo nám.;
  • 15 – nová električka, čiastočne spája linky 2, 3, jazdí zo Zlatých pieskov do centra;
  • 16 – električka posilnila Vinohrady, spojenie 3 a 8;
  • 7– obnovená električky pre Vinohrady.

Náhradný spoj za električky X13 má jazdiť v 12-minútových intervaloch, počas víkendu a sviatkov každých 15 minút.

Staneková vraví, že dopravný podnik posilnil MHD na stanicu už skôr. Zaviedol náhradné električky 15 a 16. Tie však ľuďom, ktorí na stanicu vystúpili z vlaku, nepomôžu.

Električka 15 jazdí zo Zlatých pieskov cez Obchodnú na Námestie Ľ. Štúra, 16ka spojila Ružinov a posilnila MHD na stanici Vinohrady.

Stanici Vinohrady, kde po odstavení električiek na Hlavnú stanicu začalo vystupovať z vlakov viac ľudí, má pomôcť aj obnovená električka 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom alebo v rannej špičke pracovného dňa podľa potreby. Ľuďom navyše chýbajú cestovné poriadky, aby si mohli pozrieť, kedy 7ka pôjde.

Grafikon chýba aj na internete dopravného podniku.

DPB: Nemalo by to efekt

Hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy po odstavení električiek povedal, že mesto chce trať opraviť aspoň čiastočne, aby mohli električky jazdiť, hoci aj zníženou rýchlosťou.

Dnes dopravca s opravami nepočíta. „Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna,“ vraví Staneková.

Hoci už dopravný podnik rozhodol, dopravná komisia mesta sa k problému ešte nevyjadrovala. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) povedal, že tak ani nemohli urobiť, lebo doteraz nedostali podklady, koľko by čiastočná rekonštrukcia stála.

Ak by to malo byť podľa Uhlera viac než milión eur, tak sa to neoplatí. „Radšej by sa mala opraviť trať v Dúbravke, je to dôležité.“

Dopravný podnik totiž zverejnil, že okrem úseku na Hlavnej stanici je kritická aj časť Pri kríži- Hanulova v Dúbravke. Trať ešte neodstavili, no električkám znížili rýchlosť. S rekonštrukciu však mesto vo svojom rozpočte nepočíta.

Až v 2016

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála asi 9 miliónov eur, výmena koľají, ktorá by mohla umožniť dočasnú premávku električiek zníženou rýchlosťou, by vyšla podľa primátora Milana Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) na 1,5 milióna eur.

„Nie je možné pripravovanú rekonštrukciu realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor,“ dodala Staneková.

Električky v lokalite sú súčasťou dlho meškajúcej rekonštrukcie Hlavnej stanice a Predstaničného námestie. Firma IPR tu plánuje postaviť obchodný dom, hotel, električky by mali premávať tunelom. IPR má prestavbu stanice a námestia dokončiť do roku 2016.

trojka_res.JPG

Električky jazdili na stanicu do konca októbra.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

kolajnicedubravka_res.jpg

Električková trať v Dúbravke.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Päť chýb pri zateplení strechy
  5. Vitajte v postapokalyptickom svete
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  2. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. Úprava osobného motorového vozidla
  5. Important information for Brazilians living in Slovakia
  6. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  7. Vitajte v postapokalyptickom svete
  8. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. Päť chýb pri zateplení strechy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 394
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 16 822
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 14 611
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 541
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 824
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 728
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 572
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 373
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 173
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 160
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu