Električky na hlavnú stanicu nevrátia

Bratislava rozhodla, že trať na stanicu teraz opravovať nebude. Ľudí bude voziť náhradný autobus.

Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave.(Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Po dvoch mesiacoch, ako dopravca odstavil električky, začne na Hlavnú stanicu premávať mimoriadny autobus. Dopravný podnik tvrdí, že úsek zatiaľ monitorovali. Novú linku X 13 chce dopravný podnik spustiť 9. januára.

Autobus má spájať stanicu a centrum mesta, jazdiť bude zo stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo až na Kollárovo námestie.

Jeden spoj má tak suplovať štyri zrušené električky. Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková povedala, že špeciálny autobus má prioritne nahradiť zrušenú električku číslo 13.

Linky 2, 3, 8 a 13 odstavil dopravný podnik 2. novembra. Dôvodom bol havarijný stav trate medzi stanicou a ulicou Radlinského.

Bez grafikonu

info
MHD
Zrušili, pridali
  • 2, 3, 8, 13 – od 2. novembra zrušené električky;
  • X13 – nový autobus od 9.1. – z Hlavnej stanice na Kollárovo nám.;
  • 15 – nová električka, čiastočne spája linky 2, 3, jazdí zo Zlatých pieskov do centra;
  • 16 – električka posilnila Vinohrady, spojenie 3 a 8;
  • 7– obnovená električky pre Vinohrady.

Náhradný spoj za električky X13 má jazdiť v 12-minútových intervaloch, počas víkendu a sviatkov každých 15 minút.

Staneková vraví, že dopravný podnik posilnil MHD na stanicu už skôr. Zaviedol náhradné električky 15 a 16. Tie však ľuďom, ktorí na stanicu vystúpili z vlaku, nepomôžu.

Električka 15 jazdí zo Zlatých pieskov cez Obchodnú na Námestie Ľ. Štúra, 16ka spojila Ružinov a posilnila MHD na stanici Vinohrady.

Stanici Vinohrady, kde po odstavení električiek na Hlavnú stanicu začalo vystupovať z vlakov viac ľudí, má pomôcť aj obnovená električka 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom alebo v rannej špičke pracovného dňa podľa potreby. Ľuďom navyše chýbajú cestovné poriadky, aby si mohli pozrieť, kedy 7ka pôjde.

Grafikon chýba aj na internete dopravného podniku.

DPB: Nemalo by to efekt

Hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy po odstavení električiek povedal, že mesto chce trať opraviť aspoň čiastočne, aby mohli električky jazdiť, hoci aj zníženou rýchlosťou.

Dnes dopravca s opravami nepočíta. „Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna,“ vraví Staneková.

Hoci už dopravný podnik rozhodol, dopravná komisia mesta sa k problému ešte nevyjadrovala. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) povedal, že tak ani nemohli urobiť, lebo doteraz nedostali podklady, koľko by čiastočná rekonštrukcia stála.

Ak by to malo byť podľa Uhlera viac než milión eur, tak sa to neoplatí. „Radšej by sa mala opraviť trať v Dúbravke, je to dôležité.“

Dopravný podnik totiž zverejnil, že okrem úseku na Hlavnej stanici je kritická aj časť Pri kríži- Hanulova v Dúbravke. Trať ešte neodstavili, no električkám znížili rýchlosť. S rekonštrukciu však mesto vo svojom rozpočte nepočíta.

Až v 2016

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála asi 9 miliónov eur, výmena koľají, ktorá by mohla umožniť dočasnú premávku električiek zníženou rýchlosťou, by vyšla podľa primátora Milana Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) na 1,5 milióna eur.

„Nie je možné pripravovanú rekonštrukciu realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor,“ dodala Staneková.

Električky v lokalite sú súčasťou dlho meškajúcej rekonštrukcie Hlavnej stanice a Predstaničného námestie. Firma IPR tu plánuje postaviť obchodný dom, hotel, električky by mali premávať tunelom. IPR má prestavbu stanice a námestia dokončiť do roku 2016.

trojka_res.JPG

Električky jazdili na stanicu do konca októbra.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

kolajnicedubravka_res.jpg

Električková trať v Dúbravke.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 982
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 841
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 078
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 578
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 106
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 996
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 650
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 546
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 336
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 775