Električky na hlavnú stanicu nevrátia

Bratislava rozhodla, že trať na stanicu teraz opravovať nebude. Ľudí bude voziť náhradný autobus.

Otočisko na hlavnej stanici je v havarijnom stave.(Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Po dvoch mesiacoch, ako dopravca odstavil električky, začne na Hlavnú stanicu premávať mimoriadny autobus. Dopravný podnik tvrdí, že úsek zatiaľ monitorovali. Novú linku X 13 chce dopravný podnik spustiť 9. januára.

Autobus má spájať stanicu a centrum mesta, jazdiť bude zo stanice cez Štefánikovu ulicu, Hodžovo až na Kollárovo námestie.

Jeden spoj má tak suplovať štyri zrušené električky. Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková povedala, že špeciálny autobus má prioritne nahradiť zrušenú električku číslo 13.

Linky 2, 3, 8 a 13 odstavil dopravný podnik 2. novembra. Dôvodom bol havarijný stav trate medzi stanicou a ulicou Radlinského.

Bez grafikonu

info
MHD
Zrušili, pridali
  • 2, 3, 8, 13 – od 2. novembra zrušené električky;
  • X13 – nový autobus od 9.1. – z Hlavnej stanice na Kollárovo nám.;
  • 15 – nová električka, čiastočne spája linky 2, 3, jazdí zo Zlatých pieskov do centra;
  • 16 – električka posilnila Vinohrady, spojenie 3 a 8;
  • 7– obnovená električky pre Vinohrady.

Náhradný spoj za električky X13 má jazdiť v 12-minútových intervaloch, počas víkendu a sviatkov každých 15 minút.

Staneková vraví, že dopravný podnik posilnil MHD na stanicu už skôr. Zaviedol náhradné električky 15 a 16. Tie však ľuďom, ktorí na stanicu vystúpili z vlaku, nepomôžu.

Električka 15 jazdí zo Zlatých pieskov cez Obchodnú na Námestie Ľ. Štúra, 16ka spojila Ružinov a posilnila MHD na stanici Vinohrady.

Stanici Vinohrady, kde po odstavení električiek na Hlavnú stanicu začalo vystupovať z vlakov viac ľudí, má pomôcť aj obnovená električka 7. Premáva však len večer pred pracovným dňom alebo v rannej špičke pracovného dňa podľa potreby. Ľuďom navyše chýbajú cestovné poriadky, aby si mohli pozrieť, kedy 7ka pôjde.

Grafikon chýba aj na internete dopravného podniku.

DPB: Nemalo by to efekt

Hovorca bratislavského primátora Ľubomír Andrassy po odstavení električiek povedal, že mesto chce trať opraviť aspoň čiastočne, aby mohli električky jazdiť, hoci aj zníženou rýchlosťou.

Dnes dopravca s opravami nepočíta. „Po rokovaniach s mestom vyplynulo, že čiastková rekonštrukcia trate by bola neefektívna,“ vraví Staneková.

Hoci už dopravný podnik rozhodol, dopravná komisia mesta sa k problému ešte nevyjadrovala. Jej predseda Jozef Uhler (SDKÚ) povedal, že tak ani nemohli urobiť, lebo doteraz nedostali podklady, koľko by čiastočná rekonštrukcia stála.

Ak by to malo byť podľa Uhlera viac než milión eur, tak sa to neoplatí. „Radšej by sa mala opraviť trať v Dúbravke, je to dôležité.“

Dopravný podnik totiž zverejnil, že okrem úseku na Hlavnej stanici je kritická aj časť Pri kríži- Hanulova v Dúbravke. Trať ešte neodstavili, no električkám znížili rýchlosť. S rekonštrukciu však mesto vo svojom rozpočte nepočíta.

Až v 2016

Celková rekonštrukcia trate na hlavnú stanicu by stála asi 9 miliónov eur, výmena koľají, ktorá by mohla umožniť dočasnú premávku električiek zníženou rýchlosťou, by vyšla podľa primátora Milana Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) na 1,5 milióna eur.

„Nie je možné pripravovanú rekonštrukciu realizovať, keďže časť úseku má v nájme súkromný investor,“ dodala Staneková.

Električky v lokalite sú súčasťou dlho meškajúcej rekonštrukcie Hlavnej stanice a Predstaničného námestie. Firma IPR tu plánuje postaviť obchodný dom, hotel, električky by mali premávať tunelom. IPR má prestavbu stanice a námestia dokončiť do roku 2016.

trojka_res.JPG

Električky jazdili na stanicu do konca októbra.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

kolajnicedubravka_res.jpg

Električková trať v Dúbravke.

FOTO SME - GABRIEL KUCHTA

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 785
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 965
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 205
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 353
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 321
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 921
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 628
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 578
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 466
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 865

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop