SME
Utorok, 9. august, 2022 | Meniny má Ľubomíra

Ftáčnik: Zmenil som atmosféru v meste

Zlepšiť kvalitu života chce primátor v najbližších rokoch. Budúci týždeň má predstúpiť pred občanov a po roku vo funkcii urobiť odpočet svojich volebných sľubov.

Milan Ftáčnik (nar. 1956 v Bratislave) vyštudoval kybernetiku na Matematicko-fyzikálnej fakulte Univerzity Komenského. V parlamente pôsobil po revolúcii ako poslanec za stranu SDĽ. V rokoch 1998 až 2002 bol ministrom školstva.Milan Ftáčnik (nar. 1956 v Bratislave) vyštudoval kybernetiku na Matematicko-fyzikálnej fakulte Univerzity Komenského. V parlamente pôsobil po revolúcii ako poslanec za stranu SDĽ. V rokoch 1998 až 2002 bol ministrom školstva. (Zdroj: SITA)

Zlepšiť kvalitu života chce primátor v najbližších rokoch, Budúci týždeň má predstúpiť pred občanov a po roku vo funkcii urobiť odpočet svojich volebných sľubov.

BRATISLAVA. Bratislavský primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru) má rok po víťazných komunálnych voľbách. Ešte v predvolebnom programe sa zaviazal, že bude každoročne robiť verejný odpočet toho, čo splnil a aj toto, čo sa nepodarilo.

Dnes predstúpil pred novinárov, budúci týždeň vo štvrtok 8.12. o 17-tej v Justiho sieni Primaciálneho paláca sa chce postaviť pred verejnosť.

Čo sa podarilo

Z troch kľúčových sľubov – zmeniť fungovanie mesta, zlepšiť verejnú a cyklistickú dopravu a kvalitu života, ktoré dal Ftáčnik, keď nastúpil do úradu, sa podľa primátora najviac podarilo zvládnuť prvý – čiže zmeniť spôsob fungovania samosprávy.

„Už nerozhodujeme za zatvorenými dverami, zaviedli sme elektronické aukcie aj na predaj majetku, organizujeme verejné diskusie,“ vraví primátor o svojich úspechoch.

Samospráva sa podľa jeho slov otvorila ľuďom.

Doprava – zásadné rozhodnutia

Čo sa týka druhého kľúčového bodu – dopravy, Ftáčnik vraví o nedostatku peňazí. „Aj tak sme ale urobili zásadné rozhodnutia, napríklad pri nosnom dopravnom systéme. Zaviedli sme komisiu pre cyklistickú dopravu, vytvorili sme funkciu hlavného dopravného inžiniera, začali sme s obstarávaním dopravného generelu.“

Mesto v tomto roku zvýšilo cestovné MHD.

Ftáčnik vraví, že toto rozhodnutie urobiť musel. „Dopravný podnik je najzadlženejšou z mestských organizácií, má dlhodobo kumulovanú stratu, ak by sme tak neurobili, museli by sme v budúcnosti pristúpiť k drastickým škrtom spojov, možno by sme nemali na výplaty vodičov.“

misia_res.jpg

Milan Ftáčnik počas charitatívnej akcie Misia.

FOTO - SITA

Kvalita života zaostáva

Tretí sľubovaný bod Ftáčnika – zlepšenie kvality života – zaostáva. Primátor hovorí, že tento rok museli dať prednosť konsolidácii financií, bez čoho nemôže mesto robiť rozvojové projekty. „Museli sme tak odložiť napríklad novú plaváreň, chystáme to ale do rozpočtu pre roky 2012, 2013.“

Ftáčnik tiež priznáva, že pre zadlženosť mesta museli šetriť aj na čistote. „Krátili sme verejné služby z pocitu zodpovednosti.“

K zlepšeniu vraj prišlo v oblasti regulácie investičnej výstavby. „Zverejňujeme záväzné stanoviská k výstavba na webe,“ dodal primátor.

Ľavica a pravica

Ftáčnik je prvým ľavicovým primátorom Bratislavy. V mestskom zastupiteľstve má pravica väčšinu. Primátor však napriek tomu hovorí, že našli zhodu. „V kľúčových rozhodnutiach sme našli zhodu.“

Podľa Ftáčnika išlo napríklad o nosný dopravný systém, rozpočet mesta, participatívny rozpočet.

"Dohodli sme sa s poslancami na tom, že politici nebudú vo výkonných funkciách podnikov, budú to manažéri," hovorí Ftáčnik.

Hoci Ftáčnik vraví o zhode, k dohode pri konkurzoch na riaditeľov do mestských organizácii, neprišlo. Napriek víťazom vo výberovom konaní ostali v kreslách doterajší šéfovia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prehľad a automatizácia
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  4. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Prehľad a automatizácia
  2. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  3. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  4. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  7. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  8. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 348
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 707
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 7 632
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 4 329
  5. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 3 322
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 214
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 1 763
  8. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo 1 650
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  2. Post Bellum SK: Kaviarne: dobrá adresa, politika aj štamgasti
  3. Róbert Thomas: Zaparkovať auto priamo v parku ?! Pre niektorých ,,žiaden“ problém
  4. Robert Puk: Sú mestské časti pre Bratislavu nebezpečné?
  5. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Žijeme si tu ako v rozprávke
  6. Martin Greguš: Team-building za cca 5 899 eur - je to možné? Pozrime sa na počet zamestnancov, ktorý sa opäť raz vymkol z podkontroly - Metropolitný inštitút
  7. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 126 415
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 27 186
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 220
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 450
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 183
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 3 919
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 621
  8. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 3 285
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu