SME

Mesto urobí najnevyhnutnejšie opravy trate na hl. stanicu

Je totiž v záujme vedenia mesta Bratislava, aby bola električková doprava na hlavnú stanicu obnovená.

Mesto nechce, aby výluka električiek na Hlavnú stanicu trvala až do skončenia jej odkladanej rekonštrukcie.Mesto nechce, aby výluka električiek na Hlavnú stanicu trvala až do skončenia jej odkladanej rekonštrukcie. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

BRATISLAVA. Je v záujme vedenia mesta Bratislava, aby bola električková doprava na hlavnú stanicu obnovená. Pre agentúru to uviedol hovorca primátora Ľubomír Andrassy, ktorý uznáva, že električková trať v úseku Radlinského – hlavná stanica nemôže byť odstavená päť rokov, kým investor I.P.R. Slovakia, s. r. o. obnoví trať v rámci projektu výstavby Predstaničného námestia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mesto podľa hovorcu plánuje vykonať tie najnevyhnutnejšie opravy, aby mohli električky aspoň pri obmedzenej rýchlosti na hlavnú stanicu premávať. Ako Andrassy uviedol, informácia o odstávke električkovej trate a o alternatívnej doprave zo stanice bude čoskoro na oficiálnej stránke mesta Bratislava, a to aj v cudzích jazykoch.

SkryťVypnúť reklamu

"Súčasné vedenie mesta šliaplo na ďalšiu mínu, ktorú po sebe zanechal bývalý primátor a bývalé vedenie dopravného podniku," skomentoval situáciu Andrassy. Podľa neho je havarijný stav električkovej trate dlhodobý, bývalé vedenie mesta ho však neriešilo.

Pri súčasnom kritickom stave nemá podľa hovorcu mesto peniaze na to, aby trať kompletne rekonštruovalo. Pozemky pri stanici má v prenájme súkromná spoločnosť I.P.R. Slovakia, s. r. o., ktorá má do roku 2016 vystavať Predstaničné námestie a zároveň aj rekonštruovať električkovú trať.

Dopravný podnik Bratislava v stredu odstavil električkovú trať v úseku Radlinského – hlavná stanica. Dôvodom je havarijný technický stav koľajovej trate, informovala o tom hovorkyňa DPB Agáta Staneková. Výluka sa dotýka električiek číslo 2, 3, 8 a 13. Stav koľajovej trate v tomto úseku sa podľa odbornej dokumentácie neustále zhoršuje a vyžaduje si komplexnú rekonštrukciu. Bez opráv hrozí vykoľajenie električky. Dokedy bude výluka trvať, nie je jasné.

SkryťVypnúť reklamu

Ako uviedla Mária Adamová zo spoločnosti I.P.R. Slovakia, s. r. o, spoločnosť do dnešného dňa nedostala oficiálne informácie týkajúce sa havarijného stavu, ktorý si vyžiadal uzatvorenie električkovej trate v úseku od Radlinského - hlavná stanica. "Je to pre nás nová situácia, o ktorej sme sa dozvedeli z médií. Rozhodli sme sa preto požiadať vedenie mesta o stretnutie a zároveň všetky dotknuté inštitúcie o poskytnutie podkladov k aktuálnemu stavu trate," uviedla Adamová.

Dodala, že po vyhodnotení podkladov je spoločnosť pripravená rokovať s mestom o možných riešeniach.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Kam smerujú peniaze bohatých?
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 127
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 724
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 114
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 827
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 295
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 581
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 383
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 258
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 334
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 997
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 927
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 226
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 207
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 055
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 658
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu